Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Mam problem z Iveco eurocargo 2010 euro-5, była przekładana kabina a teraz nie chce za żadne skarby kręcić rozrusznikiem. Był moment, że po naciśnięciu hamulca 3 razy zapiszczał i zakręcił ale teraz coś go walnęło już nic z tego. Można go odpalić na krótko przy rozruszniku ale to trochę kłopotliwe. Jeżeli ktoś może mi pomóc bo ja Iveco ćwiczę pierwszy raz i dopiero je poznaje.


Post Wysłano: 24 lut 2011, 0:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2011, 19:14
Posty: 43
Samochód: DAF

sypła się cewka przy rozruszniku kłania się elektryk


Post Wysłano: 24 lut 2011, 1:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ta cewka nazywa sie przekaźnikiem tam idą dwa grube kable, i dwa normalne. Zobacz czy na tym grubym pierwszym jest prąd na tym co idzie z akumulatorów, jeśli jest to zdejmij te dwa cienkie kable i zewrzyj te dwa piny po nich i zobacz czy zakręci. Pozdrawiam

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Koledzy być może troszke pokręciłem z opisaniem. Jeżeli podam plus na elektromagnes rozrusznika to kręci bez problemu więc rozrusznik ok. jest taki przekażnik elektromagnes przy akumulatorach dochodzą do niego 2 grube czerwone przewody jeden z plusem od akumulatora a odejście diabli wiedzą dokąd. Po ich zwarciu rozrusznik nie kręci ale jest jakiś pobór prądu bo iskrzy myślę że to przekaźnik od świec. Nie wiem gdzie szukać tego przekaźnika od rozrusznika a w tej chwili nie bardzo mogę przewrócić kabinę, i jeszcze jedno co steruje tym przekaźnikiem czy nie czasami jakiś moduł? Myślę tak poniewą jak zdarzyło mu się zakręcić to następowało to po jakiś 2-3 sekundach od przekręcenia kluczyka. A tak na marginesie w pełni popieram powiedzenie " Kup sobie Iveco nie pojedziesz daleko "


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Kolego na rozruszniku jest ten włącznik tam zewrzyj te dwa grube kable i zobacz czy kręci

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Koledzy sory ale albo ja piszę niezrozumiale albo wy nie czytacie tego co napisałem. Jeżeli na elektromagnesie rozrusznika odpalam tzw. na krótko to jest ok, nie kręci tylko gdy przekręcę stacyjke z tego co wiem na podstawie reni gdzieś po drodze powinien być jeszcze jakiś przekaźnik tylko nie wiem gdzie lub jakieś sterowanie tym przekaźnikiem albo bezpośrednio rozrusznikiem i może ono nie działa. Jeżeli takowe jest to podpowiedzcie gdzie je szukać.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Piszesz bardzo zrozumiale, tylko niektórzy myślą, że jak silnik nie kręci to jak nic musi być rozrusznik innego wyjścia nie ma..

Może to coś przy stacyjce, np nie łączy czy coś takiego. Powinno dać się to wszystko rozebrać, tak żeby po złączeniu kabli zapalił. Jeśli nie, to szukamy dalej.

Może to jakiś problem z immobiliserem, autko pewnie taki posiada. Przy przekładaniu kabiny powinno się przełożyc też komputer sterujący, puszke od immbolisera, stacyjkę i kluczyk (w volvie również zestaw wskaźników).


Jesłi nadal nie pomogłem, to trzeba schemat i iść po kablach od stacyjki, szukać jakieś przekaźnika czy innej głupoty.
Możesz też spróbować poprowadzić kabel od stacyjki bezpośrednio do cewki rozrusznika, z pominieciem instalacji, i zobaczyć czy pali.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kwestia tego czy w tym iveco z stacyjki na rozrusznik idzie bezpośrednio prąd czy do sterownika edc który podaje napięcie na taki mały przekaźnik który powinien być koło rozrusznika i ten mały przekaźnik włącza dopiero przekaźnik w rozruszniku. Jak to w iveco często bywa niema czasem gdzieś pod kabiną guzika do odpalania silnika?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Na razie auto jest w trakcie zabudowy i kabina jest szczelnie zapakowana ale guziki pod kabiną są i owszem czerwony i czarny jek miał chwile słabości to żaden z nich nie działał. Kabina przełożona ale tylko blacha więc cała instalacja jest od tego silnika, immo działa ponieważ jak był przekręcony kluczyk i na krótko go odpalałem przy rozruszniku to palił na dotyk. Wnioskuję z tego że coś jest z samym sterowaniem rozrusznikiem. Na razie temat zawieszony do odpakowania kabiny wrócę ewentualnie do tematu na razie podziękownia i pozdrawiam.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2024, 13:01
Posty: 1
Samochód: Iveco eurocargo

Witam, chciałbym odgrzać kotleta mianowicie, pacjentem jest Iveco Eurocargo 2005 rok samochód normalnie pracował a od jakiegoś czasu palił na guziki awaryjnego palenia znajdujące się obok przedniego lewego koła pod kabina, lecz na zimnym pierwsze odpalenie palił normalnie na stacyjkę... Obecnie nie odpala nawet na guzik, zapłon normalnie działa ale zero reakcji rozrusznika na stacyjke i na guzik... Poprowadziłem przedow z pod stacyjki zasilający bezpośrednio do rozrusznika i samochód kreci na stacyjke ale nie odpala... proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2013, 22:52
Posty: 23

Jakieś błędy pokazuje ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: