predkosc pojazdu jest monitorowana przez czujnik walka wyjsciowego skrzyni (impulsownik ) ilosc impulsow * K (wspolczynnik obwodu kola napedzanego-wielkosc opon)/ L (przelozenie dyferencjalu - mostu) rozpoznawane sa przez centralna jednostka sterujaca jako predkosc pojazdu
czujniki predkosci ukladu abs/ebs sa niezaleznym ukladem i w tej kwestii masz racje ale w przypadku skrzyn automatycznych/(w volvo niektorych manualnych ) sygnalem predkosci uzywanym jest granica 10km/h powyzej inhibitor zpobiega przelaczaniu biegu 1 i wstecznego zmiana biegow jest uzalezniona w trybie auto od predkosci obrotowej silnika i obciazenia sprzegla a sprawa drugorzedna to predkosc pojazdu dlatego w razie uszkodzenia impulsownika i braku sygnalu predkosci ciagnikiem bez naczepy w trybie limp(przycisk L na Ishift) dojedziesz do domu czy warsztatu
pozdrawiam
Cytuj:
Nie wiem jak w Volvo ,ale producenci skrzyn raczej uzywaja predkosci obrotowej na wejsciu i wyjsciu ze skrzyni aby okreslic predkosc pojazdu oraz wlaczony bieg, Tachograf jest systemem/urzadzeniem zupelnie oddzielnym ,posiadajacym swoj czujnik i z zadnym innym urzadzeniem bezposrednio go nie dzieli .Jak juz to wysyla sygnal przez CAN do innych sterownikow lecz tylko w celu porownan,lub informacji zapasowej jak inne systemy wyczuwania predkosci zawioda ,np .EBS lub czujniki skrzyni.
Skorygujcie jak sie myle.