Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 lut 2011, 15:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2007, 16:33
Posty: 89
GG: 12923461
Samochód: Scania
Lokalizacja: Kraków

Witam serdecznie.

Jestem przy zakupie volva fh13 440 i-shift z 2007 roku.
Ile jest filtrów oleju, powietrza, paliowych?
Jaki olej leje się do skrzyni?
Ile litrów oleju potrzeba?
Przy zakupie na co zwrócisz szczególną uwagę? (nie chodzi mi o wytarta kierownice czy wycieraczki)

_________________
Scania królowa autostrad i dojazdów do firm.


Post Wysłano: 27 lut 2011, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

2 filtry oleju long life
1 filtr oleju przeplywowy
1 filtr paliwa
1 separator paliwo - woda
1 filtr paliwa siatkowy w smoku zbiornika paliwa
1 filtr wspomagania kierownicy
1 filtr nawiewu kabiny
1 filtr powietrza silnika
1 filtr osuszacza powietrza
1 filtr oleju skrzyni biegow

nie ma filtra w dyfrze
...
2007... jak AdBlue to
1 filtr pompy AdBlue
1 filtr przeplywowy AdBlue

ilosc oleju 33 litry
Cytuj:
Witam serdecznie.

Jestem przy zakupie volva fh13 440 i-shift z 2007 roku.
Ile jest filtrów oleju, powietrza, paliowych?
Jaki olej leje się do skrzyni?
Ile litrów oleju potrzeba?
Przy zakupie na co zwrócisz szczególną uwagę? (nie chodzi mi o wytarta kierownice czy wycieraczki)

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 27 lut 2011, 21:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 163
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Cytuj:
1 filtr pompy AdBlue
Filterek jest razem z zaworkiem :D

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 27 lut 2011, 23:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

niee

papierowy z gumowym srodkiem

Cytuj:
Cytuj:
1 filtr pompy AdBlue
Filterek jest razem z zaworkiem :D

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 28 lut 2011, 2:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

kolego nie wiem czy to jakaś plaga czy volvo 440 i shit z 07r. sa taka pechowe
ale wystarczy popatrzyć na ilość postów na forum ... w ciągu tygodnia 4 posty z problemami
na temat adBlue i i-shift.... i właśnie na to trzeba zwrócić uwagę cóż auto nie nowe
wiec sprawdź diagnostykę w kopmie pokładowym jeśli nie będzie żadnych aktywnych błędów
pozostaje mieć nadzieje ze się nie posypie w najbliszym czasie ... jednak polecał bym wydać
dodatkowe 200zł za diagnostykę na przez komputer dowiesz się wiele wiecej od zużycia
pompo wtrysków po zużycie sprzęgła - myślę że się opłaca przy wydatku prawie 200 tyś zł...
a sam po sobie powiem:
volvo 07 440 i shift przebieg ~650 tys. była robiona diagnoza na kompie przed zakupem
cud miód malina - i przez diagnoze i wizualnie ...
zakupione w czerwcu do tej pory robione :
Adblue - jest temat na forum - wymieniony przewód - grzałka ...naszczęście na urzywany
który mam nadziej pociągnie z rok -dwa
ostatni pompa od ad blue zaczęła siać na układ zakłócenia tak że była "sieczka" na
zegarach , narazie pompa od adblue odpięta ... na szczęście ten model jeszcze nie
zmniejsza mocy jak mu padnie adblue.
I-Shift - grudzień zaczeły wyskakiwać biegi w trakcie jazdy (na elektroda.pl pisałem
i radziłem się w tym temacie można odszperać i poczytać nie bede się wdawał w
szczegóły ) naprawa wymiana jednego koła zębatego i szalki koszt ~ 10 TYS. ZŁ + robota
NIE kupisz części z zmienika bo ich nie ma , podobno to się "nie psuje" :] ostatnio
zaczeło się dziać to co pisze kolega w tym poście WTF ?!!?!?!? :? czyżbym miał tak Z****go pecha ze
wszytko co się może z****ć w VOLVO to się musi mi przydarzyć ...!? z opinii mechaników
i-shift Piękna rzecz ! ...dopóki nowe i dopóki się nie zj**** ....
ogólnie to zawiodłem się na na legendzie Volvo...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 28 lut 2011, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2007, 16:33
Posty: 89
GG: 12923461
Samochód: Scania
Lokalizacja: Kraków

Koledzy czy jak jest automat to zawsze jest retarder? Jak go rozpoznać wizualnie.

_________________
Scania królowa autostrad i dojazdów do firm.


Post Wysłano: 01 mar 2011, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2010, 20:51
Posty: 21
GG: 0
Lokalizacja: Kraków

Co będziesz ciągnął tym Volvem?Bo jak patelnie to sobie daj z nim spokój (z i shit )


Post Wysłano: 02 mar 2011, 8:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2007, 16:33
Posty: 89
GG: 12923461
Samochód: Scania
Lokalizacja: Kraków

JA wiem ze i-shift pod patelnia sie nie lubia, volvo idzie pod firanke.

_________________
Scania królowa autostrad i dojazdów do firm.


Post Wysłano: 02 mar 2011, 23:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Cytuj:
JA wiem ze i-shift pod patelnia sie nie lubia, volvo idzie pod firanke.
kolego skoro tak to jak wytlumaczysz ze w najnowszym FMX Volva ktory jest reklamowany
jako typowy "robol" budowlany jest wlasnie I-shift ? gwarantuje ci ze automatem nie
"zsiepiesz" tak samochodu jak manu alem ... Ponadto I-shift- gdy popatrzymy na tą skrzynię
"gołą" bez całej pneumatyki i elektroniki jest to toporny manual ...nawet bez
synchronizatorów.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 03 mar 2011, 1:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

nareszcie ktos kto widzial ishift od srodka i jest w stanie zrozumiec ze ishift to manualna skrzynia z automatycznym wybierakiem :D -- szacunek od servisu pozdrawiam
Cytuj:
Cytuj:
JA wiem ze i-shift pod patelnia sie nie lubia, volvo idzie pod firanke.
kolego skoro tak to jak wytlumaczysz ze w najnowszym FMX Volva ktory jest reklamowany
jako typowy "robol" budowlany jest wlasnie I-shift ? gwarantuje ci ze automatem nie
"zsiepiesz" tak samochodu jak manu alem ... Ponadto I-shift- gdy popatrzymy na tą skrzynię
"gołą" bez całej pneumatyki i elektroniki jest to toporny manual ...nawet bez
synchronizatorów.

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 11 mar 2011, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2007, 16:33
Posty: 89
GG: 12923461
Samochód: Scania
Lokalizacja: Kraków

Koledzy jaki olej leje sie do volva fh13 440 i-shcift 2008r.
Jaki olej do silnik(półsyntetyk?) a jaki do skrzyni?

_________________
Scania królowa autostrad i dojazdów do firm.


Post Wysłano: 11 mar 2011, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Zobaczycie,że za parę lat autami z ad blue,nikt nie będzie zainteresowany.Scania juz wymyślila silnik bez tego wynalazku.Co z tego,że opłaty drogowe tańsze przy Euro 5.Biorąc pod uwagę awaryjność i dolewanie tego siuwaksu,to lepiej chyba wyjdzie Euro 3 jak Eur 5.A ha,jeszcze koszt zakupu Eur 3 a Eur 5.


Post Wysłano: 11 mar 2011, 23:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2010, 1:42
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Volvo

Zgadza się koszt zakupu E3 jest sporo tanszy od E5 jednak biorąc pod uwagę transport miedzynarodowy różnica w opłatach po wprowadzeniu w Polsce e-myta będzie ogromna. Wykonując w miesiącu 4 kółka Warszawa-Benelux na samych opłatach E5 będzie tansza o 1800 zł. Do tego trzeba pamiętac, ze E5 spalają conajmiej 1 litr paliwa mniej od E3, co w skali miesiąca daje kolejne 600 zł. Mamy więc prawie 2500 zł zaoszczędzone w miesiącu co w skali roku daje 30000 zł, czyli defakto różnica w zakupie E3 do E5.


Post Wysłano: 12 mar 2011, 13:58

Cytuj:
Zobaczycie,że za parę lat autami z ad blue,nikt nie będzie zainteresowany.Scania juz wymyślila silnik bez tego wynalazku.Co z tego,że opłaty drogowe tańsze przy Euro 5.Biorąc pod uwagę awaryjność i dolewanie tego siuwaksu,to lepiej chyba wyjdzie Euro 3 jak Eur 5.A ha,jeszcze koszt zakupu Eur 3 a Eur 5.
Co z tego, że nie mają adblue ? Mają EGR a to cholerstwo psuję się jescze bardziej, czytam właśnie na Holenderskim forum opinie łebka który jeździł R480 bez adblue, w ciągu 3 tygodni 3 awarie EGRU, spadek mocy o 60 % i dziękuję. Z tym adblue też nie jest tak źle, głośno nikt o tym nie mówi, ale w serwisach z powodzeniem zaślepiają to cholerstwo (mówie o dafie) i nie trzeba nic lać nawet :lol:


Post Wysłano: 12 mar 2011, 18:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2011, 0:13
Posty: 25
GG: 0
Samochód: Audi

Skrzynia i most syntetyk, silnik półsyntetyk.


Post Wysłano: 13 mar 2011, 8:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2007, 16:33
Posty: 89
GG: 12923461
Samochód: Scania
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Skrzynia i most syntetyk, silnik półsyntetyk.


Dziękuje bardzo za odpowiedź.

Jeszcze jedno pytanie:
Ile oleju wchodzi do skrzyni a ile oleju do silnika?

_________________
Scania królowa autostrad i dojazdów do firm.


Post Wysłano: 13 mar 2011, 10:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

SILNIK D13A 440 ILOSC OLEJU 33 LITRY (8 LITROW POMIEDZY MIN I MAX NA BAGNECIE)

olej w zaleznosci od potrzeb uzytkowych i temperatur
jakosc oleju
1) VDS, VDS-2, VDS-3, VDS-4
2) API CG-4, CH-4, CI-4, CJ-4
3) ACEA E3, E4, E5, E7
jedna z trzech grup (zaleca sie nie mieszanie olajow roznych grup)

klasa lepkosci w zaleznosci od temperatur

Obrazek

na zime zdecydowanie godne polecenia 10w30 ( zmniejsza opory zimnego rozruchu i zmniejsza zurzycie paliwa -- NIE POLECANY LATEM !!!

latem 15W40

oleje wyzszej lepkosci nie zalecane szczegoolnie jak uzytkujesz w na dlugich trasach
ORAZ DO SAMOCHODOW UZYWAJACYCH BIODIESEL powyzej 30% !!!!!

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 13 mar 2011, 11:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

skrzynia biegow

w zaleznosci od typu skrzyni

AT2412C, AT2512C, ATO2512C, AT2812C, ATO3112C _- 16 lirtow
VT2214B, VTO2214B, VT2514B, VTO2514B, VT2814B, VTO2814B _-13.5 litra
VT2009B _-12 litrow

klasa lepkosci u zaleznosci od temperatur dobiersz z tabeli

Obrazek

DO SKRZYN MANUALNYCH NIE UZYWAMY OLEJOW SYNTETYCZNYCH zamiennikiem w razie braku :P oleju mineralnego volvo (97315 LUB 97307 DLA TEMPERATUR PONIZEJ 25 STOPNI)
sa oleje silnikowe klasy SAE30, SAE40, SAE50

UWAGA W PRZYPADKU ZAINSTALOWANEJ CHLODNICY OLEJU TC-MAOH/-MAOH2 WYLACZNIE 97315 LUB SAE50

SAE 80W90 JEST OLEJEM NAJBARDZIEJ UNIWERSALNYM

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 13 mar 2011, 11:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

z olejem do mostu nie jest tak latwo za wiele roznych modeli i typow aby opisac


!!!!!UWAGA W ZADNYM WYPADKU NIE UZYWAC OLEJU PRZEKLADNIOWEGO O KLASACH LEPKOSCI SKRZYNI BIEGOW DO MOSTU GROZI BARDZO POWAZNYMI USZKODZENIAMI MOSTU !!!!


Obrazek

GENERALNIE LEJE SIE POD KOREK ZAKRECA , PRZEJEZDZA OK 2-3 KM I SPRAWDZA PONOWNIE
W PRZYPADKU PIAST Z REDUKCJA NIE ZAPOMINAMY O UZUPELNIENIU PIAST W POLOZENIU 52%

NAJBARDZIEJ UNIWERSALNY 80W140 LUB VOLVO 97312
pozdrowienia


ps plyn chlodniczy 44 litry :D

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 22 paź 2012, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2009, 17:07
Posty: 2
GG: 3711062
Samochód: FH12-420
Lokalizacja: Elbląg

Witam,
mam FH 13 - dla mnie to nowość wymieniłem podstawowe filtry ale teraz czy tam na temat adblue i czy toś pomoże mi zlokalizowac te dwa filtry (filterki) ?

Pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: