Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 paź 2010, 13:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2009, 21:04
Posty: 197
Samochód: Scania 124L Topline

Witam
Niestety zima zbliża sie coraz bliżej i trzeba zakupić sobie przewody rozruchowe do ciągnika siodłowego i mam do was pytanie czy 900 A wystarczy do odpalenia?ja nigdy nie kupowałem przewodów i sie nie orientuję a wiem ze są 800A 900A i 1200A
Za odp wielkie dzięki


Post Wysłano: 28 paź 2010, 18:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

oczywiście im grubsze kable tym lepsze, powiązane jest to z obciążeniem czyli 1200 były by najbardziej odpowiednie, mając cieńsze też odpalisz - ewentualne chwilę pozostawisz spięte dwa ciągniki aby doładować swoje baterie.

przy zakupie zwróć uwagę na żabki (klamry) najgorsze są z wyprofilowanej blachy, - ich przewodność jak i docisk pozostawia wiele do życzenia.
zwróć też uwagę na długość przewodów.

Ja swoje kable robiłem sam - droga opcja ale pewna mam 6 metrowe przewody 4kwadrat i miedziane zaciski.

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 29 paź 2010, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ja też polecam wybrać się do sklepu elektrycznego i kupić osobno przewody i krokodyle. W sklepach gotowe przewody to 90% chińskie badziewie. Zrobisz sobie przewody i będziesz pewny, że przy rozruchu ci się nie stopią.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 29 paź 2010, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Cytuj:
Ja też polecam wybrać się do sklepu elektrycznego i kupić osobno przewody i krokodyle. W sklepach gotowe przewody to 90% chińskie badziewie. Zrobisz sobie przewody i będziesz pewny, że przy rozruchu ci się nie stopią.
masz rację, kupiłem kiedyś w oszą kable no i po pierwszym użyciu połączenie pomięszy kablem a "krokodylem"zrobiło sie jakieś miękkie , nawet sie zaczęło palic ...

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 30 paź 2010, 15:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Również posiadamy takie kable zrobione samemu z przewodów od spawarki, używane już nie raz i nic się z nimi nie dzieje,


Post Wysłano: 07 lis 2010, 18:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2009, 21:04
Posty: 197
Samochód: Scania 124L Topline

jakbym chciał sam zrobić przewody to najlepiej kopić przewody z miedzi?i do tira to jaka grubość musi być najlepsza do odpalania żeby nic się nie działo z przewodami


Post Wysłano: 11 sty 2011, 22:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
jakbym chciał sam zrobić przewody to najlepiej kopić przewody z miedzi?i do tira to jaka grubość musi być najlepsza do odpalania żeby nic się nie działo z przewodami
1. po co samemu robić?
wyobraź sobie, że podczas rozruchu dochodzi do uszkodzenia jakiegoś układu elektryki/elektroniki, jeżeli masz fabryczny kabel możesz dochodzić swoich praw od producenta/sprzedającego.

2. jest to nieopłacalne.
ponad rok temu chciałem zrobić przewód zasilający do kampera, koszt materiału na 20m kabel to 140zł, a trzeba dodać moją robociznę. koszt gotowego kabla 20m to 150zł. opłaca się?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 11 sty 2011, 23:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lis 2006, 11:15
Posty: 51
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Cytuj:
1. po co samemu robić?
wyobraź sobie, że podczas rozruchu dochodzi do uszkodzenia jakiegoś układu elektryki/elektroniki, jeżeli masz fabryczny kabel możesz dochodzić swoich praw od producenta/sprzedającego.
Producent odpowie że to i tak twoja wina bo uszkodzenie powstało na skutek niewłaściwego użytkowania :roll:
Cytuj:
2. jest to nieopłacalne.
ponad rok temu chciałem zrobić przewód zasilający do kampera, koszt materiału na 20m kabel to 140zł, a trzeba dodać moją robociznę. koszt gotowego kabla 20m to 150zł. opłaca się?
Popatrz na te gotowe przewody i odpowiedź nasunie się sama. Choćby trzeba było poświęcić trochę czasu i wydać drugie tyle to warto mieć porządne kable, żeby na mrozie nie przeklinać na czym świat stoi za pozorną oszczędność 8)


Post Wysłano: 12 sty 2011, 6:16

Skłaniam się do własnoręcznie wykonanych przewodów rozruchowych.
Po pierwsze wiem, co mam wiem, jak zrobiłem, podstawowe pojęcie o elektryce mam.
A co się tyczy ewentualnych szkód - co może stać się z kablem robionym samodzielnie, zwłaszcza, że ma się przewód, na który jest atest a i żabki też nie są liche, w porównaniu do tych z supermarketów.


Post Wysłano: 18 sty 2011, 22:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Obrazek
moje dzieło :lol: 10cio metrowe kable

przepraszam wszystkich za błędną informację podaną w poprzednim poście: grubość przewodu to 16kwadrat, nie 4kwadrat(nie wiem skąd ten błąd) koszt nie wliczając cyny, gazu do palnika i robocizny ok 120 zł
dla tych co maja troszkę więcej grosza proponuję zakupić przewody spawalnicze - plecionka jest bardziej elastyczna

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 13 mar 2011, 13:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

tymi kablami to sobie krzywde możesz zrobić a nie ciężarówkę odpalić

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 13 mar 2011, 18:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Cytuj:
tymi kablami to sobie krzywde możesz zrobić a nie ciężarówkę odpalić
krzywdę to można sobie i sznurowadłem zrobić - a te kable sprawdzają się i odpaliły już nie jedno auto

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 13 mar 2011, 18:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Trochę cienkie kable, lepszy by był 25 kwadrat. Lepsze takie kable niż żadne :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 mar 2011, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Robura z zupełnie pustymi bateriami odpalają bez ładowania, natomiast skakankę trzeba było kilka minut ładować zanim zaskoczyła przy totalnie pustych bateriach i 28-ośmio stopniowym mrozie

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 20 mar 2011, 19:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

chyba na syberi te -28

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 mar 2011, 19:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Maszynę można odpalić też kablami do osobówki. Trzeba tylko dłużej pozwolić ładować sie klękniętym bateriom.

Jedyny sens robienia swoich kabli, to długość. Można sobie zrobić i 15to metrowe.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 20 mar 2011, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Cytuj:
chyba na syberi te -28
Wyobraź sobie , że "na skandynawii" też się zdarzają takie mrozy...

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 20 mar 2011, 21:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Maszynę można odpalić też kablami do osobówki. Trzeba tylko dłużej pozwolić ładować sie klękniętym bateriom.

Jedyny sens robienia swoich kabli, to długość. Można sobie zrobić i 15to metrowe.
tu chyba doszło do nieporozumienia, baterie nawet te od ciężarówki (powyżej 170Ah) można naładować kablami od lampki nocnej tylko małym prądem i długo.

kable rozruchowe służą do rozruchu, gdy baterie padły i z racji swojego zastosowania muszą przewodzić prąd o bardzo wysokim chwilowym natężeniu.
wielkość tego prądu jest zależna od poboru rozrusznika, a ten od pracy jaką ma wykonać, więc wielkości silnika.

kable rozruchowe do osobówki są do osobówki, a kable do ciężarówek są do ciężarówek.

i tak kablami od osobówki nie dokonujemy rozruchu silnika tylko doładowujemy słabe akumulatory, które to odpalają silnik. im slabsze akumulatory tym większy przekrój muszą mieć kable.
w wypadku, gdy akumulatory są rozładowane do zera, nie ma takich kabli które zdolne byłby przewodzić prąd rozruchowy, który dla baterii 190Ah może wynosić nawet 1200A i trzeba po prostu wymienić baterie choćby na moment rozruchu.
również nie ma takich "krokodylków", które zdolne byłby przewodzić taki prąd.

aby dokonać rozruchu przy kompletnie padniętych bateriach, trzebaby zamiast "krokodylków" zastosować klemy zacinąć śrubami, a kable musiłyby mieć średnicę około 3cm.

więc mówienie o jakiś kablach jako idealnych jest trochę na wyrost, bo każde z nich mają swoją granicę.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 mar 2011, 21:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Jak zawsze czepiasz się szczegółów.

Najważniejszy efekt odpalenia silnika można osiągnąć nawet przez kable od lampki nocnej jak to ująłeś. A czy przez nie będzie szedł prąd rozruchowy, czy tylko ten ładujący padnięte baterie to przecież chyba szczegół jest. Najważniejsze aby maszyna zaharatała.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 20 mar 2011, 21:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

oczywiście szczegółem jest to czy maszyna może pójść z dymem lub czy w gołych rączkach zostanie nam stopiona izolacja na skórze, a gorący drucik będzie czule masował końcówki nerwowe.

chyba istotne dla Ciebie jest czy trzymasz grzałkę do wody od strony izolacji plastikowej, czy za spiralę.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Kermiter, kojotex i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: