Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 mar 2011, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Witam!

Postanowiłem założyć nowy temat w którym opiszę wszystko dokładnie.

Odpalamy Mana L2000 silnik 153 konie. 4 cylindry.

Man stał przez 2 tygodnie najostrzejszych mrozów.
- 10 naładowane akumulatory, maniek grzeje świece, świece podgrzane odpalamy man obrócił ze 2-3 razy i odpalił. Czyli jak na takie mrozy i na tyle co stał to bardzo łądnie.

Tylko, że zapalił na 3 gary i dopiero po chwili chodził na 4. I strasznie kopcił. Czy te kopcenie jest przez wtryski? Jeśli trefne były by wtryski to kopcił by na ciepłym? Bo jak chodzi na wolnych to kopci, a ja się przejadę nim, to już nie.

Jakie powinno być ciśnienie na wtryskach?

Aha, jeszcze jedno, gdzie dostanę taką szybkę na gałkę lewarka zmiany biegów?

Obrazek


Post Wysłano: 03 mar 2011, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja tam stawiam na kompresje ile przebiegu jest zrobione?
Żadna rewelacja że pali przy -10 przy włączonej świecy żarowej. Ja swojego tga palę przy -22 bez żadnej świecy i tak samo było z 464 przy przebiegu 1,3 miliona km

Te szkiełko na gałkę kupisz np w Suderze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 mar 2011, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Na jaki kolor kopci, bo jak na niebiesko przy niskich temperaturach i nie zagrzany silnik to raczej normalne, jak się rozgrzeje to powinien przestać kopcić.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 03 mar 2011, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak na trzy cylindry to będzie kopcił na biało nie spalona ropa, jak zacznie pracować na wszystkie tłoki to przestanie kopcić

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 mar 2011, 22:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

No pali tak na biało, a później przestaje. Przebieg to "niby" 355tyś, może o być wina wtrysków?

Możesz podać jakiś link do nich z tym szkiełkiem? :)


Post Wysłano: 04 mar 2011, 8:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
No pali tak na biało, a później przestaje. Przebieg to "niby" 355tyś, może o być wina wtrysków?
Ja bym sobie dał spokuj na twoim miejscu z tym i nie przejmował się tym skoro tylko kopci przez chwilę. Jak masz za durzo pieniędzy to wtryski i pompa do wyciągnięcia i do sprawdzenia, regulacji przy okazji jak już wyciągniesz wtryski to sprawdz kompresje
Cytuj:
Możesz podać jakiś link do nich z tym szkiełkiem?
http://www.suderplus.pl/

http://www.intercars.com.pl/

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 mar 2011, 21:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

OK, dzięki.

Trochę mi nie pasuje nazwa tematu, jak by jakimś mod wbił, to niech zmieni, bo ja nie mogę, a nie chce zakładać 30 nowych tematów, wiedz tu będę pisał :wink:

Jak sprawdzić, czy maniek ma ABS? Chyba nie ma bo:

Obrazek

Obrazek

Nie działają, też czasowe wycieraczki, i po włączeniu spryskiwacza nie włączają nie wycieraczki. Co może być? Nie wiem, czy to pieprzy jakiś sterownik, czy coś, ale wycieraczki, po włączeniu dziwnie chodzą. Włączę, lecą do samego końca wycieraczki się zatrzymują, a słychać jak by silniczek jeszcze dalej pchał :shock: wracają, z zacięciami jakimiś, co jest?


Post Wysłano: 04 mar 2011, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wygląda to na silniczek wycieraczek a dokładnie na te blaszki z stykami na kole zębatym w silniczku
Raczej ABSu niema poszukaj takiej dużej puszki metalowej od sterownika ABS lub zobacz czy przy kołach na ramie masz modulatory sterujące powietrzem od siłowników hamulcowych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 mar 2011, 12:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Patrzyłem wczoraj i się nie dopatrzyłem... :/

Jak dostać się do silniczka wycieraczek?

Wtryski wyciągnięte i idą do sprawdzenia :wink:


Post Wysłano: 06 mar 2011, 12:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Silniczek czasem nie znajduje się pod przednią atrapą mocowaną na śrubki na dole
Sterowanie silniczka to ta puszka od kierunkowskazów na desce z bezpiecznikami

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 mar 2011, 0:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Witam!

Do remontu zostały oddane 2 wtryskiwacze, które zdaniem mechanika były do niczego.

Pali lepiej, pracuje równiej, i kopci mniej... Ale kopci gdy jest zimny... I kopci... I kopci...

Dodaję filmik który zobrazuje to co mam na myśli.

http://www.youtube.com/watch?v=H0wV6tQW_hw

Aha, jeszcze jedno. A co to jest?

Obrazek

Obrazek


Post Wysłano: 13 mar 2011, 7:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

na tym interesie widać jak bardzo masz brudny filtr powietrza.
powinno być połączenie wężykiem z rurą dolotową za filtrem powietrza( 2 kruciec znajduje się przy samym filtrze).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 13 mar 2011, 7:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To jest wskaźnik zanieczyszczenia filtra powietrza w procentach jak pojawi się w okienku czerwone pole to filtr do wymiany.
Ja bym nie patrzał na ten wskaźnik bo często głupoty pokazuje.

Co do kopcenia, czasem nie przestaje kopcić lub mniej kopci jak przestanie grzać świeca płomieniowa. Zapal silnik beż świecy i zobacz wtedy jak kopci.

Generalnie urok tych silników że kopci na zimnym w końcu to tylko EURO1. Jeździłem pół roku 8.163 z 99 roku i też lekko kopcił jak był zimny

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 mar 2011, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Witam!

Maniek dziś poszedł zarabiać pieniążki :wink:

Kopcił, po trasie 8km został załadowany, i pojechaliśmy, kopcił kopcił, aż się porządnie rozgrzał (przedtem max 50*C - walnięty termostat) i o dziwo kopcić przestał, to znaczy coraz miej, coraz miej, aż przestał kopcić całkiem. Po przejechaniu ok 60km, zjechaliśmy na bazę, dawaliśmy mu gazu w miejscu i nic dymka nie puścił, zobaczymy jak będzie kopcił jutro rano.


Post Wysłano: 28 mar 2011, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

przepalił i przestał

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 28 mar 2011, 22:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Jak kolega stwierdzil wyzej ,sprobuj odlaczyc paliwo od swiecy plomieniowej .Byc moze ,ze wcale nie odpala paliwa i jako plyn wlewa sie w kolektor ssacy .
Aczkolwiek to dymienie wcale nie jest takie spore ;) .


Post Wysłano: 28 mar 2011, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

ten samochód też nie jest pierwszej młodości

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: