Cytuj:
ale kolego cyryl...możesz napisać na moje pytanie?czy zapowiadają się zmiany na lepsze czy na gorszę ?...
wygląd na to, że sytuacja trochę się poprawi.
coraz więcej konsumujemy, więc towary te trzeba transportować. w Polsce nie ma innej mozliwości, koleje w rozkładzie, rzeki też, dla samolotów za krótkie dystanse zostaje transport drogowy. w Polsce 80% towarów transportuje się drogami, w UE poniżej 50%.
coraz trudniej będzie się jeździć, bo corocznie przybywa ponad 1mln pojazdów, a dróg niewiele.
jednak zawód kierowcy to w coraz mniejszym stopniu umiejętności prowadzenia samochodu. coraz więcej jest przepisów prawnych dotyczących transportu i o ile umiejętności kierowania może się każdy wyuczyć, to pozostałe umiejętności wymagają pracy/nauki, a to dla wielu za trudne.
cały czas kierowca posiadający wysokie kwalifikacje i doświadczenie jest poszukiwany. im więcej tych doświadczeń posiada tym lepiej. dodatkowo gdy ja zajmowałem się rekrutacją kierowców bardzo dużym plusem było doświadczenie w trudnych warunkach. im ciężej miał wcześniej kierowca, tym więcej się nauczył.
wygląda na to, że wariackie stawki stają się marginesem, a nie standardem, więc wydaje mi się, że dobrzy kierowcy mogą liczyć na stablina pracę i dostateczne wynagrodzenie.
proszę pamiętać, że w takich społeczeństwach jak Niemcy kierowca jest "robotnikiem wykfalifikowanym" i nie zarabia więcej od technika, majstra, czy brygadzisty w "normalnych" zawodach.
w wielu krajach kierowca zawodowy zarabia na poziomie nauczyciela. u nas jest inaczej, jednak kiedyś musi się to wyrównać.