VIN YB1E4C5A3VB173148
W DR mam 166kW wiec wnioskuje, ze to silnik D6A230 bo tylko to pasuje do modelu, mocy i rocznika.
Odpalanie na zimno i ciepło takie samo (od czasu usterki). Wcześniej nawet najmniejszych problemów z odpaleniem na zimno, ciepło, latem zimą.
Co do podgrzewacza - to nakieruj mnie proszę o co pytasz. Cóż, przyznaje sie bez bicia, do tej pory mialem okazje użytkowac tylko polsko-rosyjską motoryzacje (od stara 29, przez 28, 200 do 1142, a w tzw międzyczasie trafił sie kamaz i jelcz
)
Samochód generalnie elektrycznie jest zaniedbany (z braku czasu). Działa po prostu to co musi działac, a co jeszcze powinny być sprawne moge nawet nie wiedzieć. Samochód nie kopci (nadmiernie, tzn nie bardziej niż przeciętny TDI z lat 90tych)
Filtr powietrza sprawdzony, fitry paliwa co prawda nie wymienione w tym roku, ale paliwo dostaje w sposob ciągły i nie ma tu problemów. Co do kompresji to też nie podejrzewam problemów, bo usterka pojawiła sie praktycznie nagle, samochód powyżej 1000rpm chodzi poprawnie, ma moc, nie kopci, do tej pory odpalał bez najmniejszych problemów.
Objaw w zasadzie sprowadza sie do jednego - silnik dławi sie poniżej ok 900rpm i gaśnie. Jak zgaśnie nie odpala, chyba, ze podam w dolot cos łatwopalnego w aerozolu.
Co do zapłonu - nie wiem jak ugryźć temat w tym silniku. Zawsze sami serwisowaliśmy nasze auta, ale z "nowoczesną" techniką mamy doczynienia od kilku lat posiadania Volva... tyle, ze do tej pory absolutnie nic przy silniku nie trzeba bylo grzebać. Póki co tylko zawieszeniowo i elektrycznie z nadbudową walczyliśmy.
Będę więc wdzięczny za sugestie dotyczące:
1. sprawdzenia zapłonu, bez użycia specjalistycznych narzędzi wybiegających poza stroboskop
2. jaki jest tu przyspieszać zapłonu i czy można sie do niego dobrać w jakiś sensowny sposob?
3. czy w FL6 da sie odczytać kody błędów jakiś domowym sposobem, jak np. w niektórych osobówkach licząc mrugnięcia lampki etc?
4. jakie powinno być mniej więcej cisnienie paliwa, przy jakich obrotach i w którym miejscu je zmierzyć