Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 maja 2011, 17:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2011, 16:44
Posty: 45
GG: 0
Samochód: scania

Witam, moje pytanie brzmi co jest przyczyną wycieku paliwa z listwy paliwowej( ta w którą wkręcony jest zaworek zwrotny). Jest to silnik Euro2 zasilanie PDE. Wyciek paliwa z ostatniej dziurki czy"zaworka"( nie wiem jaką to spełnia funkcję) na tej listwie czyli przy 6 cylindrze. Paliwo powoli kapie podczas pracy na wolnych obrotach, przy większych obrotach nie widać żeby mocniej kapało. Poza tym wzrosło ostatnio zużycie paliwa do ok 34-35L/100 cały czas ok 40DMC. Mam jeszcze błąd EDC kod 12 nie mogę go skasować. Pytanie - jak sprawdzić czujnik położenia wału? Czy może ta usterka mieć wpływ na nierówną pracę silnika? Auto ma u mnie przejechane ok 300 tys km. Od początku pracowała nierówno tak jakby się miała zapowietrzać. Byłem w przeciągu czasu na serwisie 2 razy było robione równoważenie pompowtrysków, wszytko wyszło wzorowo ale wtedy nie było tego błędu 12. Ogólnie auto nie dymi moc w porządku. Proszę o wskazówki. Pozdr


Post Wysłano: 03 maja 2011, 18:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2006, 0:27
Posty: 53

Kod usterki 12
Usterka
Główny czujnik obrotów silnika na kole
zamachowym wysłał nieprawidłowy sygnał.
Są cztery możliwe przyczyny wygenerowania
tego kodu usterki:
1. Moduł sterujący EDC nie otrzymał
żadnego sygnału z głównego czujnika
obrotów silnika.
2. Sygnał z głównego czujnika obrotów
silnika wykazał niedopuszczalne odchylenia
obrotów silnika pomiędzy impulsami.
3. Sygnał z głównego czujnika obrotów
silnika naprzemiennie wykazał kilkakrotnie
prawidłowe i nieprawidłowe wartości.
4. Sygnały z głównego czujnika obrotów
silnika na kole zamachowym i z
pomocniczego czujnika obrotów silnika na
przekładni wałka rozrządu przekazały
sprzeczne informacje dotyczące cyklu
roboczego silnika.
Przyczyna
1. Brak sygnału na styku A1.
2. Częstotliwość sygnału na styku A1 była
zbyt nieregularna.
3. Sygnał na styku A1 zmieniał się pomiędzy
prawidłowymi a nieprawidłowymi
wartościami.
4. Usterka fazy pomiędzy sygnałami
dochodzącymi do styków A1 i A2.
Uwagi
Kod usterki może np. zostać wygenerowany
w jednym z czterech poniższych przypadków.
1. Jeśli przewody czujnika podłączone są
nieprawidłowo. Odwrotne podłączenie
przewodów spowoduje odwrócenie
sygnałów.
2. Jeśli odległość pomiędzy czujnikiem a
kołem zamachowym jest nieprawidłowa.
3. Jeśli rozrząd został nieprawidłowo
zmontowany.
4. W przypadku, gdy czujniki obrotów
silnika wykazują odmienne cykle robocze
silnika w danym momencie - moduł sterujący
EDC wykorzysta dane z głównego czujnika
obrotów silnika. Jeśli silnik jest włączony,
jego moment obrotowy zostanie
ograniczony. Silnika nie da się uruchomić,
jeśli moduł sterujący EDC zarejestruje tę
usterkę w trakcie uruchamiania.
Jednocześnie wygenerowany zostanie kod
usterki 13.
Moment obrotowy silnika ograniczony jest
przez cały czas występowania usterki. Silnik
powróci do normalnego funkcjonowania po
ustąpieniu usterki.
W przypadku jednoczesnego
wygenerowania kodu usterki 13, tj. jeśli
obydwa czujniki są uszkodzone, silnik
zostanie wyłączony.
Rozwiązanie
Sprawdzić sygnały z głównego czujnika
obrotów silnika na kole zamachowym i
porównać je z sygnałami z pomocniczego
czujnika obrotów silnika na przekładni
wałka rozrządu.
Zmierzyć rezystancję głównego czujnika
obrotów silnika.
Sprawdzić, czy nie ma widocznych usterek
głównego czujnika obrotów silnika, złączy i
przewodów elektrycznych.
Sprawdzić, czy rozrząd nie jest wadliwy, np.
nie ma nadmiernego luzu.
W następnej kolejności wykasować pamięć
kodów usterek i sprawdzić, czy kod usterki
jest ponownie generowany.






a z listwy paliwowej nie powinno kapać paliwo bo to jest listwa zasilająca pompowtryski


Post Wysłano: 03 maja 2011, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2011, 16:44
Posty: 45
GG: 0
Samochód: scania

Dzięki Kurczak, może wiesz jakie powinny mieć wartości obydwa czujniki obrotów, oraz numery pinów w kostkach żeby łatwiej namierzyć. Pozdr


Post Wysłano: 04 maja 2011, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

wyciek paliwa z "dziurki" świadczy tylko i wyłącznie o tym że masz wyciek paliwa na gumkach uszczelniających pompowtryskiwacz 6 cylindra. Ta listwa to nie jest listwa zasilająca tylko nadmiar paliwa. Do wymiany gumki na pompowtryskiwaczu 6 cylindra


Post Wysłano: 04 maja 2011, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

niekoniecznie gumki, ale mozna od tego zaczac.


Post Wysłano: 06 maja 2011, 10:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2011, 16:44
Posty: 45
GG: 0
Samochód: scania

Dzięki za info, czyli zacząć od wymiany oring-ów na pompowtrysku 6. Podpowiedzcie coś jeszcze na temat czujnika koła zamachowego/obr silnika. Czy można go zdiagnozować za pomocą miernika tzn jakie powinien mieć wartości. P.S w jaki sposób kabel od tego czujnika łączy się z dużą wtyczką EDC. Nie ściągałem tej koszulki przy wtyczce a jestem ciekawy w jaki sposób się to łączy?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: