Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 maja 2011, 14:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Witam.
Z racji tego że handlowiec volvo z regionu podlaskiego jest na urlopie, mam do kolegów pytanie:
1. Czy przednie zawieszenie pneumatyczne w ciągniku siodłowym FH Glob. 4x2 DMC 40t nadaje się do pracy pod wywrotką(~40m3)?
A wywrotka, to wiadomo czasem trzeba w trudny teren wjechać typu żwirownia, kopalnia itp.(po długich trasach też jeździ)

2. Słyszałem że przednie zawieszenie pneumatyczne jest bardziej komfortowe, ale za to mniej precyzyjne jeśli chodzi o prowadzenie.

3. I czy prawdą jest, że jest bardziej delikatne od zawieszenia na resorze?

Moje pytania kieruje do specjalistów w dziedzinie mechaniki,
jak i też do kierowców którzy mieli okazje jechać autami z obydwoma rodzajami zawieszeń.

Przykładowy ciągnik siodłowy:
Obrazek

Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję i pozdrawiam.


Post Wysłano: 13 maja 2011, 15:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Pneumatyczne zawieszenie w teren jest idealne bo zawsze możesz podnieść żeby zderzakiem nie zaczepić.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 13 maja 2011, 15:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Pneumatyczne zawieszenie w teren jest idealne bo zawsze możesz podnieść żeby zderzakiem nie zaczepić.
U ruskich na objeździe budowanego mostu to nie starczyło :mrgreen: takie były koleiny, ciekawe jak osobówki tamtędy przejeżdżały?
Jak zawieszenie jest sprawne zwłaszcza amortyzatory komfort jazdy jest lepszy niż na resorach zwłaszcza podczas pokonywania poprzecznych garbów czy przejazdów kolejowych. Minus to ciągnik kładzie się na boki bardziej w zakrętach nisz na resorach jest za miękki.
Nie wiem jak to jest dokładnie rozwiązane w Volvie bo w Manie jest wahacz i amortyzatory z poduszką coś ala kolumna Macphersona w osobówce

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 maja 2011, 15:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Pneumatyczne zawieszenie w teren jest idealne bo zawsze możesz podnieść żeby zderzakiem nie zaczepić.
Też uważam to za zaletę.
A czy wiesz coś na temat wytrzymałości w porównaniu do resora?
Cytuj:
Minus to ciągnik kładzie się na boki bardziej w zakrętach nisz na resorach jest za miękki.
Kładzenie na boki to nie problem chodzi mi bardziej o to czy układ kierowniczy przez te zawieszenie nie jest mniej precyzyjny?


Post Wysłano: 13 maja 2011, 16:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
...A czy wiesz coś na temat wytrzymałości w porównaniu do resora?
Jeśli chodzi o wytrzymałość to ja spotykałem się tylko i wyłącznie z rozerwaniem poduszki z przodu gdy była ona już "sparciała" ze starości.


Post Wysłano: 13 maja 2011, 17:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Czyli reasumując, wychodzi na to że poza tym że w zakrętach trochę mocniej przechyla, to wszystko inne jest na plus w zawieszeniu pneumatycznym z przodu.


Post Wysłano: 13 maja 2011, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Tak jak kolega wyżej napisał. Pęknie poduszka coś tam rozerwie i trzeba robić.

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: