Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 maja 2011, 10:53

Cytuj:
jedna 45min w cyklu - masakra
?


Post Wysłano: 21 maja 2011, 11:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
Cytuj:
jedna 45min w cyklu - masakra
?
W 18h jazdy nie musimy robić pauzy 45min przy każdej przesiadce, tylko w połowie. Może przesadziłem, że jest to jakoś strasznie tragiczne, ale miałem na myśli również pauze jedyne 9h :(

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 21 maja 2011, 11:28

Po żadnej połowie nie musisz robić przerwy 45 min. 18h jazdy non stop (pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h, pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h - tylko kto to wytrzyma?) i wtedy 9h odpoczynku .


Post Wysłano: 21 maja 2011, 11:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
Po żadnej połowie nie musisz robić przerwy 45 min. 18h jazdy non stop (pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h, pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h - tylko kto to wytrzyma?) i wtedy 9h odpoczynku .

Aha :] A może orientujesz się jak przy braku tej pauzy 45min podchodzą do tego francuskie, hiszpańskie i angielskie organy kontroli?

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 21 maja 2011, 12:15

Cytuj:
Aha :] A może orientujesz się jak przy braku tej pauzy 45min podchodzą do tego francuskie, hiszpańskie i angielskie organy kontroli?
Nie orientuje się. Przepisy pozwalają na coś takiego, a jak oni się na to zapatrują najprędzej dowiesz się podczas kontroli.


Post Wysłano: 21 maja 2011, 13:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

18h jazdy non stop jest lepsze niż te pauzy 45min.

Przynajmniej dla mnie :)


Post Wysłano: 21 maja 2011, 15:09

Cytuj:
Po żadnej połowie nie musisz robić przerwy 45 min. 18h jazdy non stop (pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h, pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h - tylko kto to wytrzyma?) i wtedy 9h odpoczynku .
wolfzan co do 45 min przerwy po 9h wspólnego prowadzenia zaleca się (co nie znaczy że musi być zrobiona) wykonanie przerwy 45 minutowej: tutaj ściąga


Ostatnio zmieniony 22 maja 2011, 9:50 przez użytkownik usunięty, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 21 maja 2011, 18:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Zalecać to się można do dziewuchy z wiejskiej dyskoteki. W przepisach nie ma zaleceń, tylko jasne i klarowne reguły.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 21 maja 2011, 23:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 879
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Przejrzałem ten link od Jestera, też się zastanawiam jak to "zaleca się" :?: może ktoś to dokładniej wyjaśnić :?:

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 21 maja 2011, 23:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

"Zaleca się" - to taki dobry wujek, który radzi, żeby jednak, dla świętego spokoju mieć tą pauzę 45minut zrobioną..

Zaleca się po to, aby kierowca nie musiał świecić oczami przed francuską żandarmerią, albo innymi z zachodu czy południa europy. Chyba, że kierowca biegle mówi w języku ojczystym inspektora, który go kontroluje, wtedy niech robi co chce...

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 22 maja 2011, 0:36

Cytuj:
wolfzan co do 45 min przerwy po 9h wspólnego prowadzenia zaleca się (co nie znaczy że musi być zrobiona) wykonanie przerwy 45 minutowej: tutaj ściąca
Ja to rozumiem. Sam gdybym pracował w takim systemie, to nie wyobrażam sobie ciągłej jazdy bez jakiegoś odpoczynku.

Na K.W. inspektorzy ITD mówili nam, że Francuzi lubią jeśli jedzie się 3h, 45 min stoi, 3h jazdy, 45 min stoisz, 3h jazdy 9/11h stoisz. To też jest zalecenie, ale nie ma takiego obowiązku.


Post Wysłano: 22 maja 2011, 7:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 wrz 2009, 11:22
Posty: 58
GG: 41154221
Samochód: golf 3
Lokalizacja: wawa

Cytuj:
Po żadnej połowie nie musisz robić przerwy 45 min. 18h jazdy non stop (pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h, pierwszy kierowca 4,5h, drugi kierwoca 4,5h - tylko kto to wytrzyma?) i wtedy 9h odpoczynku .

ja teraz tak jezdzilem i byly to moje pierwsze trasy i dawalem rade tylko czasem sie kimnie na prawym fotelu i najgorzej w nocy bo w dzien oczy sie nie zamykaja tak jak w nocy


Post Wysłano: 22 maja 2011, 7:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

W nocy to się na łóżku śpi :)

Przynajmniej my tak w firmie robimy :)


Post Wysłano: 22 maja 2011, 15:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Cytuj:
Przejrzałem ten link od Jestera, też się zastanawiam jak to "zaleca się" :?: może ktoś to dokładniej wyjaśnić :?:
W rozp 561 jest napisane wyraznie, ze po 4,5 godzinach jazdy masz miec 45 minut przerwy, a jadac kolejne 4,5 h na fotelu pasazera raczej nie odpoczywasz i te 4,5h na drugim fotelu to moze byc najwyzej dyzur a nie pauza. Nasi inspektorzy interpretuja to inaczej i np zaby inaczej - dla naszych odpoczywasz, a dla nich nie, bo auto ma stac, ty masz miec mozliwosc polozenia sie (legalnego, a nie wskakiwania na wyro w czasie jazdy), albo swobodnego dysponowania swoim czasem. Czyli po ludzku: jedziesz 4,5h za kolkiem, przesiadka i 4,5h dyzuru, potem 45minut przerwy i od nowa 4,5h jazdy i 4,5h dyzuru.


Post Wysłano: 23 maja 2011, 8:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2010, 20:01
Posty: 320
Lokalizacja: Warmińsko=Mazurskie

Kolego Bruner, wprowadzasz w błąd, bo przepis mówi wyraźnie, że przerwy 45min w podwójnej obsadzie nie ma, interpretacja mylna jest z nieznajomości przepisu. Słyszałem i Ja, że francuskie służby potrafią po swojemu tłumaczyć czas jazdy kierowcy, ale nic ci nie zrobią bo nie mają podstaw. Proponuję przeczytanie ponownie podanych wcześniej przepisów, może się rozjaśni pogląd na ten temat!

_________________
A;B;C;C+E+ADR...chciało by się więcej, ale nie mam już sił!
CB 6227 Gustaw; SP4HIE


Post Wysłano: 23 maja 2011, 12:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Cytuj:
przepis mówi wyraźnie, że przerwy 45min w podwójnej obsadzie nie ma
Ciekawe w ktorym miejscu to znalazles? Ja rowniez proponuje przeczytanie ponownie podanych wcześniej przepisów i podanie konkretnego paragrafu.
Na temat przerw mowi art 7 rozp 561 i nie ma w nim nic na temat zalogi dwuosobowej:
Cytuj:
Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny
kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści
pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku.
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po
której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone
w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu
pierwszego.
W zadnym innym artykule rozporzadzenia 561 nie ma ani slowa na ten temat


Post Wysłano: 23 maja 2011, 13:10

Cytujesz przepisy dla jednego kierowcy. W podwójnej obsadzie nie ma obowiązku robienia żadnej przerwy po 4,5h jazdy. Uświadom to sobie, przyjmij do wiadomości i nie wprowadzaj w błąd.


Post Wysłano: 23 maja 2011, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 879
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Gdy ja przejrzałem to co jest podane w linku który podał Jester zrozumiałem to w sposób że ta przerwa 45 minut musi być zrobiona :roll:

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 23 maja 2011, 23:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2010, 20:01
Posty: 320
Lokalizacja: Warmińsko=Mazurskie

No mnie osobiście to ręce opadają...

_________________
A;B;C;C+E+ADR...chciało by się więcej, ale nie mam już sił!
CB 6227 Gustaw; SP4HIE


Post Wysłano: 24 maja 2011, 0:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 sie 2008, 9:18
Posty: 76
GG: 1125142
Samochód: klekot
Lokalizacja: łódzkie

Mozna spokojnie 4,5h - zmiana - 4,5h - zmiana - 4,5h - zmiana - 4,5h - zmiana i ew. 1h - zmiana 1h. Bez najmniejszych obaw ;D choc jedynie do 2x w tygodniu (po godzinie dodatkowo).
Wtedy wychodzi 20h jazdy lacznie, ktore trzeba zmiescic w 21h pracy.

_________________
Aktualizacje do nawigacji
Polskie menu do fabrycznych nawigacji.
Diagnostyka VAG [VW, Audi, Skoda, Seat] & Opel.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: