Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sie 2011, 17:59
Posty: 29
GG: 0

robie prawko na kat D oto pare pytań które mnie natręczają :D

1/ dlaczego autobusy sa na poduszkach powietrznych a ciezarówki na resorach?
2/ jesli chodzi o szerokosc, dlugosc, wys to jak ma sie ciezarówka do autobusu? na kat b i c zdalem za 1 razem na d tez chcialbym jakies zalecenia itp?
3/ dlaczego w autobusie OSK sprzeglo chodzi tak ciezko ze szkoda gadac? od czego to zalezy? czy w takich turystycznych takze wszystko tak ciezko chodzi oraz w ciezarówkach? w ciezarówce tez pamietam jak to ciezko chodzily gaz, sprzeglo i biegi ze szkoda gadac bez porównania z osobówką
4/ do tego mimo zawieszenia pneumatycznego jedzie sie jak wozem drabinastym to samo w ciezarówce
5/ czy zawsze autobus trzeba po odpaleniu zostawic pracujący na jalowych obrotach na 10min? nie jest to marnotrawstwo paliwa? ile taki autobus pali?
6/ z ciekawostek czy autokary takie turystyczne mogą jechac max 100km/h? czy wiecej?
7/ czy na egzaminie jak przy skreceniu w prawo najade kolami na podwójną ciągłą to nie zdam?

pozdro


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

1. autobusy tak jak ciążarówki mogą mieć zawieszenie penumatyczne i mechaniczne, zależnie od roku produkcji i przeznaczenia.

2. spojrzyj do prawa o ruchu drogowym - dopuszczalne wymiary pojazdów.

3. jak chodzą pedały zależy od utrzymania pojazdów, ale zawsze będą działały ciężej niż osobówce z racji wymiarów i wagi samych pedałów.

4. żaden z producentów autobusów i ciężarówek nie przewidział takich dróg jak w Polsce. po normalnych drogach pojazdy te zapewniają dobry komfort jazdy.

5. kat. C - uzupełnie ciśnienia w układzie pneumatycznym.

6. prawo o ruchu drogowym - prędkość i hamowanie. autobus może rozwinąć nawet 200km/h jeżeli zrzucisz go z pałacu kultury.

7. tak samo jak na kat. C.

na pytania te powinieneś znać odpowiedzi jeżeli znałbyś prawo o ruchu drogowym i gdybyś poważnie potraktowal kurs na kat. C.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sie 2011, 17:59
Posty: 29
GG: 0

1/ ja sie ucze jezdzic starym takim autobusem i on juz ma pneumatyczne a nie mechaniczne a nie widzialem autobusu bez zawieszenia pneumatycznego a są takie?

2/ ok

3/ no wlasnie na osk na kat c i d sprzeglo chodzi koszmarnie ciezko ale jak zdawalem egzamin kat c to w tej ciezarówce sprzeglo chodzilo o wiele lzej niz w mojej osobówce :shock:

4/ ale chodzi mi o dobre drogi i to w ciezarowce jechalo sie jak wozem drabinastym, a autokar mimo ze jest na pneumatyce jest o wiele twardszy niz moja osobówka a ja mam niby auto z twardym, sportowym zawieszeniem

5/ czy zawsze autobus, ciezarówkę trzeba po odpaleniu zostawic pracujący na jalowych obrotach na 10min? nie jest to marnotrawstwo paliwa? ile taki autobus, ciezarówka pali? nie mozna odrazu po odpaleniu ruszyc jak osobówką?

6/ chodzi mi o to ze mają ogranicznik do 100 a jak ja jechalem do niemiec do pamietam ze jak nic lecial powyzej jakis 140km/h jakim cudem?

7/ czyli przy skrecaniu w prawo moge najechac na podwójną ciągłą? i zdam egzamin? przeciez skrecając w prawo w wąską ulice trzeba zawsze przepuscic tych z przeciwka i wjechac na przeciwny pas ruchu tak sie uczylem

8/ odnosnie pkt 5 to dlaczego taki kilkuletni mercedes turismo za ponad 300tys zł po zgaszeniu na ok 15-20min nie moze odrazu jechac tylko kierowca musi na przystanku gazowac i nabijac powietrze a taki 30letni albo i starszy jelcz/mann nawet po 20-30min postoju ruszy bez nabijania powietrza?

dzięki


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2010, 14:48
Posty: 79
GG: 0
Lokalizacja: Wałbrzych

Kolego po twoich pytaniach wnioskuje że twój instruktor kat. C niewiele cię nauczył.

Obrazek

* Autobusy mające specjalne zezwolenie (muszą spełniać w tym celu specjalne warunki: hamulce wyposażone w system ABS, wbudowany tachograf, zwalniacz i ogranicznik prędkości, homologowane siedzenia, zabezpieczenia bagażu i odpowiedni stan ogumienia) mogą rozwijać prędkości do 100 km/h, pozostałe - tylko do 80 km/h

_________________

PJ. B, B+E, C, C+E, D, D+E, KW



Cytuj:
5/ czy zawsze autobus, ciezarówkę trzeba po odpaleniu zostawic pracujący na jalowych obrotach na 10min? nie jest to marnotrawstwo paliwa? ile taki autobus pali?
Spalanie autobusu Volvo 7700 z automatyczną skrzynią biegów:

Obrazek

Spalanie autobusu Volvo 7700A (autobus przegubowy) z automatyczną skrzynią biegów:

Obrazek

Co do reszty pytań kolegi, to wszystko powinieneś wiedzieć po kursie na kat. C....


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
1/ ja sie ucze jezdzic starym takim autobusem i on juz ma pneumatyczne a nie mechaniczne a nie widzialem autobusu bez zawieszenia pneumatycznego a są takie?
Np.Autosan H9
Cytuj:
8/ odnosnie pkt 5 to dlaczego taki kilkuletni mercedes turismo za ponad 300tys zł po zgaszeniu na ok 15-20min nie moze odrazu jechac tylko kierowca musi na przystanku gazowac i nabijac powietrze a taki 30letni albo i starszy jelcz/mann nawet po 20-30min postoju ruszy bez nabijania powietrza?
Może ten trzydziestoletni Jelcz albo Autosan ma szczelną instalację, a kilkuletni Tourismo już nie.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sie 2011, 17:59
Posty: 29
GG: 0

to jakim cudem mercedes turismo lecial powyzej 140?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 gru 2008, 20:28
Posty: 190
GG: 9542791
Samochód: A raczej jego brak...
Lokalizacja: Pisz NPI

Cytuj:
to jakim cudem mercedes turismo lecial powyzej 140?
Bo leciał z górki :wink:

Sprawdźcie jakoś ip czy coś.

Żeby nie było że OT, podepnę się ;d,
W autokarze też da się na magnesie jeździć nie ?

_________________
Stoi na stacji lokomotywa...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sie 2011, 17:59
Posty: 29
GG: 0

jak na magnesie?

nie lecial z górki, a kierowca caly czas 130-150km/h jechal


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2010, 14:48
Posty: 79
GG: 0
Lokalizacja: Wałbrzych

Zakłada się na impulsator, działa tak jak wyłącznik tachografu. Nie pokazuje prędkości, na tachografie pauza. Działa tylko obrotomierz. Do wykrycia przez ITD. W autobusach raczej rzadko stosuje się to

_________________

PJ. B, B+E, C, C+E, D, D+E, KW



Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sie 2011, 17:59
Posty: 29
GG: 0

vicotel ucze sie na takim autobusie jak masz w profilu jaki to autobus dokladnie?

ale jakim cudem moze autokar jechac 130-150km/h jak max ma 100km/h zresztą nawet mechanicznie wiecej chyba nie poleci tak jak ciezarówki jak uczylem sie na kat c to max jechalem jakies 95-100km/h i juz nie dawal rady.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2009, 17:15
Posty: 55
GG: 7799641

Skąd wiesz, że jechał akurat tyle?

_________________
"Mam do Ciebie malutenka prosbe, badz czlowiekiem laskawym tak i od czasu do czasu wcisnij prawy alt. "


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sie 2011, 17:59
Posty: 29
GG: 0

bo siedzielismy w pierwszym rzędzie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2009, 17:15
Posty: 55
GG: 7799641

To ciekawe, bo mi się wydaje, że ten autobus ma na liczniku 120, więc nie wiem jak mogłeś tam widzieć 140.

_________________
"Mam do Ciebie malutenka prosbe, badz czlowiekiem laskawym tak i od czasu do czasu wcisnij prawy alt. "


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sie 2011, 17:59
Posty: 29
GG: 0

pamietam to jako kilkunastoletni chlopiec jak jechalismy kiedys do DE na pewno autobus jechał powyzej 130km/h na liczniku bylo 140 lub 160 nie pamietam ale wskazówka jak nic szla tak od 130-150km/h
druga sprawa jak w kolejnych latach jechalem do DE osobówką to na bank one tyle lecą bo wg wskaźnika z osobówki autokary jadą od ok 110-140km/h a nawet jeden jechał powyzej 150km/h jak nic bo sami sie dziwilismy :shock: a później sie dziwią ze są wypadki :(


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2009, 17:15
Posty: 55
GG: 7799641

Tiaa. Co bierzesz? Też bym się tak sponiewierał, ale po alkoholu takich faz nie mam :(

_________________
"Mam do Ciebie malutenka prosbe, badz czlowiekiem laskawym tak i od czasu do czasu wcisnij prawy alt. "


Może ktoś coś z tym zrobić? Czytać się tego nie da...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2010, 14:48
Posty: 79
GG: 0
Lokalizacja: Wałbrzych

Cytuj:
vicotel ucze sie na takim autobusie jak masz w profilu jaki to autobus dokladnie?

ale jakim cudem moze autokar jechac 130-150km/h jak max ma 100km/h zresztą nawet mechanicznie wiecej chyba nie poleci tak jak ciezarówki jak uczylem sie na kat c to max jechalem jakies 95-100km/h i juz nie dawal rady.
Jelcz M11.

Na resztę twoich pytań na pewno znajdziesz odpowiedź na kursie KW.

_________________

PJ. B, B+E, C, C+E, D, D+E, KW



Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

mieliśmy już takiego kolegę w kilku wcieleniach i ja myślę że to jest kolejne.

cechą wspólną autora i wspomnianego kolegi jest zadawanie pytań na które powinien znać odpowiedź jeżeli jest tym za kogo się podaje.

drugim elementem jest to, że odpowiedź nie wyjaśnia autorowi niczego, a rodzi jeszcze więcej pytań.

tak jest tutaj i w temacie o sprzęgle w osobówce.

to jakby 4-latek podający się za dorosłego pytał się:
- skąd się biorą dzieci?
- z seksu.
- a co to seks?
- takie baraszkowanie członkiem i pochwą.
- a co to członek i pochwa?
- organy płciowe?
- a gdzie ma u siebie szukać członka, a gdzie pochwy?

i tak w nieskończoność.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
bo siedzielismy w pierwszym rzędzie
pewnie widziałeś obrotomierz i dlatgo taka"kosmiczna" prędkość :D
widzę że wszędzie są ludzie lekko ograniczeni w swoim myśleniu - dobrze że edukację zakończyłeś na "lo" bo twoi niedoszli studenci nigdy by nie zaliczyli roku.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: