Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 sie 2011, 16:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2011, 14:43
Posty: 14

Może nie do końca w temacie ale mam pytanie - zna ktoś dobrą szkołę jazdy z Bydgoszczy szkolącą na kat CE. Wiem, że jest LOK na ul. Gdańskiej znam nawet instruktora ale niestety szkolą na innych autach niż na egzaminie więc dlatego szukam szkoły z Manem TGL. Dzięki z góry za odpowiedź, pozdrawiam


Post Wysłano: 28 sie 2011, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

kolega Nevesu ładnie to opisał, ale dodam parę rzeczy:

silnik w pojeździe użytkowym (ciężarowym) jest przeznaczony do długotrwałej pracy, czyli dłuższej eksploatacji. co za tym idzie nie jest tak wysilony jak silnik pojazdu osobowego, a co za tym idzie ma ograniczone obroty. jeżeli w pojeździe osobowym silnik może efektywnie pracować od powiedzmy 1900 do nawet 5000 rpm (diesel), to w samochodzie ciężarowym efektywne obroty silnika to 900 - 1500 rpm (przeciętnie).
to pociąga za sobą większą ilość przełożeń.
najbardziej popularna skrzynia biegów ZF działa tak jak skrzynia Malucha. ma 4 główne przełożenia. w skrzyniach tych przelożenia podwojone są poprzez zastosowanie "dolnej" i "górnej" skrzyni. do tego do każdego przełożenia jest półbieg, czyli następne podwojenie.

otóż ja kiedyś też pierwszy raz wsiadłem do samochodu z taką skrzynią, jeżeli jeździłeś Maluchem i dawałeś rady, to i z taką skrzynią też dasz rady.

o ile opanowanie swobodnej zmiany biegów nie jest specjalną sztuką, to właściwe korzystanie z niej jest już o wiele trudniejsze.
to tak jak umiejętność pisania i umiejętność pisania z sensem.

jednak najważniejsza różnica między skrzynią w osobówce, a samochodzie ciężarowym polega na tym, że w ciężarówce skrzynia ma smarowanie wymuszone, a z tego wynikają dwie rzeczy:
1. nie wolno jeździć na luzie,
2. nie wolno holować bez zdemontowania wału napędowego.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 29 sie 2011, 16:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2009, 21:33
Posty: 16
GG: 0
Samochód: Solbus

Cytuj:
jednak najważniejsza różnica między skrzynią w osobówce, a samochodzie ciężarowym polega na tym, że w ciężarówce skrzynia ma smarowanie wymuszone, a z tego wynikają dwie rzeczy:
1. nie wolno jeździć na luzie,
2. nie wolno holować bez zdemontowania wału napędowego.
A jak jest ze smarowaniem w autobusach? Tam nie ma gornej i dolnej skrzyni oraz polbiegow.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: