Twój instruktor powinien Ci to wytłumaczyć.
O ile dobrze pamiętam logikę, (na kursie ABS nie miałem)... to jeśli chodzi o pneumatykę podłączasz najpierw STEROWANIE hamulcami a później ZASILANIE instalacji, a to dlatego, że jeśli przyczepa jest ustawiona bez zahamowania ręcznego, zatrzymana jest poprzez brak dopływu powietrza do instalacji, jeśli podczepisz najpierw zasilanie układu, bez jego sterowania (w chwili podpinania w aucie masz zaciągnięty ham. ręczny) to przyczepa do momentu podłączenia sterowania zostanie niezahamowana.
Cytuj:
Co do kolorów:
1. czerwony - przewód zasilający, zarówno układ zawieszenia pneumatycznego (jeżeli występuje)jaki zasilanie zbiornika sprężonego powietrza dla hamulca zasadniczego może również odbezpieczać haulec postojowy przyczepy/naczepy w zależności od rodzaju zastosowanych siłowników
2. żółty jest przewodem sterujacym pracą hamulca zasadniczego.
Czyli przy sprzęganiu podłączasz żółty, czerwony
przy rozprzęganiu rozłączasz najpierw czerwony (następuje zahamowanie przyczepy poprzez brak dopływu powietrza), później żółty.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi