ja zawsze przykład dużą wagę do prostych rzeczy.
pierwsza sprawa to ustawienie pojazdu równolegle do zatoczki.
jeżeli ustawimy pojazd krzywo, to zamiast skupić się nad tym jak wykonać parkowanie, czas zmarnujemy na korygownie tego błędu.
wjazd do zatoczki, niezależnie od kategorii prawa jazdy, podobnie jest pojazdem osobowym, ciężarowym i autobusem, składa się z trzech elementów:
jazdy po prostej,
jazdy po skosie, ale również z wyprostowanymi kołami,
jazdy po prostej.
jedziemy na wprost, aż tylna oś pojazdu zrówna się z pierwszym pachołkiem - początkiem zatoczki.
teraz trzeba wykonać pełny skręt w prawo i patrzeć w lewe lusterko. kiedy lewy bok pojazdu ustawi się na pachołek umieszczony z tyłu wewnątrz, trzeba wyprostować koła i jechać na wprost.
uwaga tutaj ważne jest aby wykonać ten fragment z wyprostowanymi kołami, trzeba wiedzieć kiedy kierownica odpowiada wyprostowanym kołom przednim.
dalej patrzymy w lewe lusterko i kiedy bliźniaki zaczynają wchodzić w zatoczkę robimy pełny skręt w lewo i jesteśmy w zatoczce.
tutaj moja rola się kończy. teraz mogę gościa zostawić. sprawą uczącego się jest jak szybko kręci on kierownicą, musi sam dopasować te punkty orientacyjne do siebie metodą prób i błędów. jedni muszą kręcić trochę wcześniej, inni muszą opóźnić kręcenie.