Witam borykam się z problemem z paliwem w scani R420. Korki są zamknięte , zaplombowane , a mimo to gdy stoi na placu złodziej grasuje. Korki nie są uszkodzone ani jak. Plomby ok nie naruszone , a paliwa brakuje . Nie mam pojęcia , którędy tam jeszcze można spuścić , smok nie ruszany , przepływ też nie , zaślepka od góry też jak była brudna tak jest , zero śladu. Więc proszę o podpowiedzi , w jaki sposób można to otworzyć , aby nie zruszyć plomb . PS: zamki są ok , nie wyłamane ani nic. Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.
Po czym wnioskujesz, że brakuje juchy? W jednej znajomej firmie, spisuje się stan paliwa jaki pokazuje komputer. Tylko, że na początku nikt nie zauważył, że podczas jazdy i zaraz po zatrzymaniu komputer pokazuje ok 70l więcej niż jest (rozbujane paliwko troszkę podnosi czujkę).
Rano kiedy driver przychodził do woza, włącza zapłon a tu brakuje 70 litrów...
Z rok czasu zmieniali dozorców .
wnioskuje, po tym , że wkładając miarkę do zbiornika wieczorem , a później rano , brakuje ok 130l zawsze. Nie wiem czym to jest spowodowane . Da się jak kolwiek otworzyć te korki , bez użycia kluczyka ? , oraz bez zerwania ?
Może driver ma drugie kluczyki do kotła. Zaczaj się tam w nocy z widłami. btw: 4x bańka 30L i jedna dycha to chyba dobrym kombi to targają.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
wnioskuje, po tym , że wkładając miarkę do zbiornika wieczorem , a później rano , brakuje ok 130l zawsze. Nie wiem czym to jest spowodowane . Da się jak kolwiek otworzyć te korki , bez użycia kluczyka ? , oraz bez zerwania ?
Autko ma 2 zbiorniki? Może się przelewa w nocy do drugiego.
Korek czasem wygląda ok, a można go otworzyć śrubokrętem. Sprawdź to.
Rejestracja:09 sie 2010, 11:43 Posty: 181
GG: 24570715
Kolego posyp sobie wokół zbiorników cienką was twe piasku i jeżeli ktoś sie będzie kręcił przy kotłach to zostawi odbicie buta. I będziesz wiedział czy naprawde ginie paliwo czy może coś źle mierzysz.
Znam amatorów odkręcania przewodów od ręcznej pompki i ręcznie zasuwają, popularne w actrosie.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Rejestracja:03 cze 2007, 15:41 Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Kolego posyp sobie wokół zbiorników cienką was twe piasku i jeżeli ktoś sie będzie kręcił przy kotłach to zostawi odbicie buta. I będziesz wiedział czy naprawde ginie paliwo czy może coś źle mierzysz.
Albo można kamyczek na korku położyć (bardzo mały). Jak ktoś ci ruszy korek, będziesz od razu wiedział.
Rejestracja:09 sie 2010, 11:43 Posty: 181
GG: 24570715
Cytuj:
Gorzej jak złodziej przyniesie swój piasek i po robocie też posypie,
Myślisz że w nocy on bedzie zwracał uwage czy jest jakiś piasek pod autem? Nie sądze.
Można tez umazać w czymś korek, i jeśli będzie wytarty to też znak że ktoś go odkręcał. Ale piasek chyba jest najlepszym rozwiązaniem bo nie opierasz sie wtedy na tym że ktoś przy korku majstrował tylko ogólnie przy zbiorniku i całym aucie.
Wystarczy kreska na szyjce i na korku, wystarczy rano sprawdzić znaki.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Ja proponuję postawić koło kotła odtwarzacz, z Rubikiem.
Jeśli złodziej w trakcie pracy "nie wytrzyma", to wyłączy, a wtedy wiadomo, że ktoś się kręcił. Jest jeszcze ryzyko, że złodziej zacznie klaskać.
Tak całkiem poważnie, skoro paliwo spieprza systematycznie, to czy nie najprościej poświęcić jedną noc, na obserwacje, ewentualnie złapanie sprawcy na gorącym uczynku?
Przecież nawet jeśli nie złapiesz, a paliwa rano i tak będzie mniej, to sprawa jest jasna, że złodziej-duch nie istnieje.
Jeśli to Scania z silnikiem HPi (a 420 a R-kach to HPi-ki) to weź pod uwagę że ona ma duży "przerób paliwa", zależny od stylu jazdy przez co podgrzewa paliwo, a wiadomo paliwo cieplejsze jest go więcej, ostygnie to jest go mniej
_________________ Wysłano z budki telefonicznej...
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 9 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę