Cytuj:
A kto ci powiedział że nie można na zgaszonym silniku wajchować biegami tylko po? pod warunkiem że jest powietrze w układzie.
Czy to osobówka czy ciężarówka gdy sobie tak wachlujesz na sucho bez sprzęgła i włączonego silnika tylko psujesz mechanizm zmiany biegów w skrzyni biegów bo do takiego przełączania biegów używasz większej siły nisz podczas normalnej eksploatacji skrzyni biegów a dokładnie po dupie dostają synchronizatory a potem nie płacz że ci biegi wyskakują podczas jazdy
a po to zeby np pokazac koledze jak sie przerzuca albo po to zeby wyluzować z 2 na luz gdy powietrza jest 0, mozna? jesli powietrza niema to i to mozna wahlowac? przeciez jak raz tak zrobimy to skrzynia nie poleci
podsumowując...
Gdy silnik off i powietrza 0 mozna wahlowac biegami? tz da sie
Gdy silnik off to sprzeglo mozna trzymac do woli wcisniete i nic sie nie psuje? mowa o osobówce lub ciezarówce z nabitym powietrzem tak?
Gdy silnik jest on (załączony) to sprzeglo zuzywa sie tylko podczas półsprzegla tak? a jesli trzymam wcisniete na maxa np przez minute to cos sie tam zuzywa?
Cytuj:
Czy nie możesz dla swojego i naszego świętego spokoju zostawiać samochodu na ręcznym, a kiedy masz wątpliwości podklinować koła?
Jeśli w aucie nie masz, to kup sobie.
moge i tak bede robił dzięki
Cytuj:
Kolego tomaszwoz123 pisałem Ci o actrosie z EPSem gdzie nie masz zwykłej dzwigni zmiany biegów,jest dzojstik którym zmieniasz biegi sekwencyjnie,ruszając do przodu lub do tylu co za pomocą ciśnienia powietrza przekłada sie na zmiany biegów w skrzyni.Troszkę pokory radze wykazywać gdy koledzy tłumaczą Ci sprawy oczywiste dla każdego z większą praktyką.
A na egzaminie na prawko naprawde jest pytanie gdzie każą wrzucać bieg pozostawiając auto na wzniesieniu.Ale te pytania to przecież sztuka dla sztuki....
no tak ale taki wariant po co montują? jest to bardziej usterkowe no nie? po co tak budują skrzynie?
Cytuj:
rzeczywiście część pojazdów nie ma hamulca zintegrowanego z naczepą/przyczepą.
co ma moc i wielkość silnika do hamowania nim na zgaszonym silniku na biegu?
otóż im większa masa zespołu pojazdów tym większa siła, która działa na ten zespół podczas staczania się.
małe siły w samochodzie osobowym, dużo większe w ciężarówce/zespole pojazdów.
moc i wielkość silnika ma wpływ na hamowanie nim. 100KM silnikiem łatwiej obrócić niż 400KM, ale proszę pamiętać o stosunku mocy silnika do masy pojazdu.
aby zostawienie na biegu pojazdu ciężarowego było podobnie skuteczne jak w osobówce, na 1t powinno przypadać mniej więcej 100KM, co w przypadku załadowanego zespołu pojazdów powoduje że silnik powinien mieć 4000KM, a w przypadku pustego zespołu pojazdów 1500KM.
jak się ma moc i wielkość silnika do siły potrzebnej do obrócenia go mógł przekonać się każdy w czasach gdy jeszcze pojazdy w razie słabych akumulatorów odpalało się na korbę.
jednym słowem, jeżeli w terenie górzystym zawiedzie hamulec ręczny i samochód zacznie się staczać w pojazdach ciężarowych silnik nie jest w stanie utrzymać pojazdu. jeżeli ktoś wbija bieg z nadzieją, że jest on w stanie utrzymać auto jest w błędzie, więc zostawianie na biegu ma znaczenie wyłącznie symboliczne.
na płaskim ciężarówkę zost
kapuje w 100 procentach teraz mi to wyjaśniłeś kolego, dziękuję
Jeszcze co do tej kwestii to czy moze zawiesc w ciezarówce ręczny? przeciez niby jak 0 powietrza mam to reczny dziala tz zahamowane auto mam
a co do recznego to w ciezarówce sie zaciąga na raz a w osobówce mozna stopniowo tz ze w ciezarówce jak zaciagniemy reczny to on dziala na 100pr tak jakby ktos z calej sily trzymał hamulec nozny? wiem ze w osobówce zaciagam zawsze na 2 stopnien a na terenach górzystych na 3 lub 4 a mozna i wiecej, na plaskim wystarczy 2 a nawet 1 stopień
Cytuj:
Czyli jak wstawimy 2 litrowy silnik np od mitsubishi evo ~400 KM to bedzie hamowal tak samo jak silnik 400 KM ~ 10 litrowy w ciezarowce .
Banaly ooj banaly
Przeciez to zalezy od oporow obrotu silnika ,do czego mozemy zaliczyc kompresje i zarazem ilosc cylindrow itd, oraz stosunek przelozenia .
Masa pojazdu +pochylenie nawierzchni+predkosc -obwod kola - przelozenie skrzyni - silnik /kompresja i opory .Jakois podobnie powinien wygladac tok rozumowania .
Porownywac moc silnika do masy to chyba zbytnio uproszczone.
Mimo to ,twierdze ,ze jak ma sie sprawny hamulec "reczny" to nie powinno sie zostawiac pojazdu na biegu .
( jak juz przedmowca stwierdzil ,zaden z silnikow nie odpali jak nie bedzie mial sygnalu pozycji neutralnej ze skrzyni biegow , jak sprzeglo jest wspomagane powietrzem ,a to czesto po nocce ucieka to robi sie spory problem , jak masz sprzeglo tylko hydrauliczne to jak najbardziej nie ma obaw ,ani przeciwskazan aby zostawiac pojazd na zalaczonym biegu )
to chyba nowe nie odpalają bo stare odpalaja bez problemu a co do osobówek to mozna spokojnie na samym biegu zostawiac? zresztą zimą to w ciezarówce reczny nie zamarznie w osobówce nie wolno zostawiac na recznym jak jest ponizej 0 no nie?
szerokosci