Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 wrz 2011, 16:41

Kolego,ale co Ci daje ten wbity bieg?W actrosie na EPSie bez powietrza nie da się wrzucić żadnego biegu nawet gdy na siłe wciśniesz sprzęgło,i co zrobisz rano gdy auto zostawiłeś na 2 i nie masz powietrza?


Post Wysłano: 26 wrz 2011, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak kolega wymieni za własne pieniądze wysprzęglik lub pompkę pod pedałem sprzęgła to przestanie zostawiać auto na biegu i dusić twardy pedał sprzęgła aż soki z niego polecą :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 wrz 2011, 17:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Ponowie pytanie Cyryla: "po co?"
W samochodzie osobowym ręczny masz na oś tylną, napęd, w większości przypadków, na przednią. Raz zdarzyło mi się, że cofnąłem pod górkę osobowym na trawie, zaciągnąłem ręczny, puściłem hamulec nożny i samochód mi zjechał kawałek. Dlatego w przypadku dużych pochyłości, prócz ręcznego, który zawsze zaciągam (biegu nie wrzucam na ogół), zdarza mi się wrzucić bieg. Do tego skręcam koła, czasem też biegam z kamieniami itp.

W przypadku ciężarówki napęd masz na tył, ręczny też masz na tył. Działanie pierwszego pokrywa się z drugim, ale ze względu na konstrukcje układu hamulcowego i wspomagania sprzęgła, lepiej jest zostawić na ręcznym.

Mam nadzieję, że to co tutaj płodzimy (któryś temat z rzędu, bo i autor prawdopodobnie ten sam), przyda się potomności. W sumie część pytań jest ciekawych, szkoda że autor mało komunikatywny.


Post Wysłano: 26 wrz 2011, 17:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2011, 17:55
Posty: 18
GG: 0

Cytuj:
Kolego,ale co Ci daje ten wbity bieg?W actrosie na EPSie bez powietrza nie da się wrzucić żadnego biegu nawet gdy na siłe wciśniesz sprzęgło,i co zrobisz rano gdy auto zostawiłeś na 2 i nie masz powietrza?
Jeszcze raz napisze wg mnie:

W żadnym aucie biegi nie mają wspomagania tylko sprzegło ma, wiec jak silnik jest zgaszony mozesz sobie lewarkiem kręcic do bólu! bo i to nie musisz naciskać sprzęgła, wiec nierozumiem tego jak mozna nie móc wyluzować skrzyni gdy niema powietrza w układzie.


Post Wysłano: 26 wrz 2011, 18:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odnośnie osobówek warto pamiętać, że jedno i drugie potrafi być zawodne. Zarówno linka ręcznego może się zerwać, jak i bieg może się wypiąć, chociaż przeważnie jest tu inne zagrożenie. Mianowicie może być tak, że na rozgrzanym silniku, dajmy na to "jedynka" utrzyma auto na stromej pochyłości, ale parę godzin później, gdy kompresja zmaleje auto może ruszyć.

Osobiście nie mam ręcznego w aucie od 3,5 roku (żaden powód do dumy) i duża część samochodów służbowych jakimi się poruszałem, a trochę ich było ręcznego nie miała. Poza względami bezpieczeństwa (hamulec awaryjny) przy odrobinie myślenia można auto prawidłowo zabezpieczać bez ręcznego.

Jestem wręcz skłonny zaryzykować stwierdzenie, że nie ma skuteczniejszego hamulca postojowego od skręconych kół, w szczególności gdy są skierowane, bądź oparte o krawężnik, skierowane w stronę podjazdu, etc... Niestety na większości stromych ulic pojazdy zazwyczaj pozostawione są na prostych kołach, najczęściej na samym ręcznym....
Cytuj:
Jeszcze raz napisze wg mnie:

W żadnym aucie biegi nie mają wspomagania tylko sprzegło ma, wiec jak silnik jest zgaszony mozesz sobie lewarkiem kręcic do bólu! bo i to nie musisz naciskać sprzęgła, wiec nierozumiem tego jak mozna nie móc wyluzować skrzyni gdy niema powietrza w układzie.

Cały problem w tym, że piszesz swoje teorie na przykładzie pojazdu jakim się poruszasz. Koledzy dają Ci przykłady innych samochodów, a kiedy będzie Ci dane przesiąść się, Twoje nawyki mogą być przykre w skutkach.
Również ponownie moje słowa:
Cytuj:
Pozostaje jeszcze jedno zasadnicze pytanie. Po co wrzucać ten bieg?
Jeśli będziemy trzymać się, że jest to dodatkowe zabezpieczenie na pochyłości i ręczny by zawiódł, to owszem jest duża szansa, że opory silnika i układu napędowego utrzymają auto w miejscu, jednak wtedy możesz zapomnieć o wrzuceniu luzu bez sprzęgła


Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, 18:08 przez Marix, łącznie zmieniany 3 razy.

Post Wysłano: 26 wrz 2011, 18:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Zgadza się, że sprzęgło ma wspomaganie, ale pisali Ci koledzy, że gdy zaklinuje się tryb o tryb, nie sposób "wyrwać" bieg bez użycia sprzęgła, a tego się nie da użyć, bo nie ma powietrza i takie błędne koło powstaje.

Nie wiem jak w innych ciężarówkach, ale w Renaultach jest też "zabezpieczenie", które powoduje, że gdy samochód jest na biegu to rozrusznik w ogóle nie zakręci. Więc jak zostawisz samochód na biegu, zejdzie powietrze, a nie będzie dał rady wyrwać biegu, bo się zaklinuje to jest tzw. DUPA ZBITA i musisz szukać zewnętrznego źródła powietrza z kompresora, tudzież innej ciężarówki.


Post Wysłano: 26 wrz 2011, 18:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
W żadnym aucie biegi nie mają wspomagania
:lol: :lol:

To se wyobraź że w każdej współczesnej ciężarówce masz pneumatyczne wspomaganie włączania biegów. Np w manie tga jest to servoshiht i tam masz sterowanie biegami za pomocą hydrauliki. Lewarek z skrzynią biegów łaczą przewody hydrauliczne a hydraulika uruchamia pneumatykę która przesuwa synchronizatory w skrzyni biegów
Podobnie masz w mercedesie gdzie zamiast hydrauliki są elektrozawory które zmieniają biegi w skrzyni biegów.
Większość ciężarówek ma zabezpieczenie gdy nie znajduje się skrzynia biegów na luzie nie pozwala uruchomić rozrusznika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 wrz 2011, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2011, 17:55
Posty: 18
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
W żadnym aucie biegi nie mają wspomagania
:lol: :lol:

To se wyobraź że w każdej współczesnej ciężarówce masz pneumatyczne wspomaganie włączania biegów. Np w manie tga jest to servoshiht i tam masz sterowanie biegami za pomocą hydrauliki. Lewarek z skrzynią biegów łaczą przewody hydrauliczne a hydraulika uruchamia pneumatykę która przesuwa synchronizatory w skrzyni biegów
Podobnie masz w mercedesie gdzie zamiast hydrauliki są elektrozawory które zmieniają biegi w skrzyni biegów.
Większość ciężarówek ma zabezpieczenie gdy nie znajduje się skrzynia biegów na luzie nie pozwala uruchomić rozrusznika
czyli co jak silnik jest zgaszony to nie mozna wachlować biegami?
a dlaczego mają sie te tryba zablokowac jak najpierw dajemy reczny, gasimy i wrzucamy bieg?
we wszystkich samochodach którymi jezdzliem mozna bylo na zgaszonym silniku wahlowac rewarkiem po wszystkich biegach od R do 6


Post Wysłano: 26 wrz 2011, 18:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

A kto ci powiedział że nie można na zgaszonym silniku wajchować biegami tylko po? pod warunkiem że jest powietrze w układzie.
Czy to osobówka czy ciężarówka gdy sobie tak wachlujesz na sucho bez sprzęgła i włączonego silnika tylko psujesz mechanizm zmiany biegów w skrzyni biegów bo do takiego przełączania biegów używasz większej siły nisz podczas normalnej eksploatacji skrzyni biegów a dokładnie po dupie dostają synchronizatory a potem nie płacz że ci biegi wyskakują podczas jazdy :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, 18:47 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 26 wrz 2011, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

tomaszwoz123

Czy nie możesz dla swojego i naszego świętego spokoju zostawiać samochodu na ręcznym, a kiedy masz wątpliwości podklinować koła?
Jeśli w aucie nie masz, to kup sobie.


Post Wysłano: 26 wrz 2011, 19:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

w samochodzie osobowym hamulec ręczny działa na koła tylne (50%), w ciężarówce na koła tylne pojazdu i na koła naczepy, czy na 8 z 10 kół pojazdu (80%).

na płaskim jest to zupełnie wystarczające.

teraz zastanówmy się co da wrzucenie biegu na pagórkowatym terenie.

pojazd osobowy ważący tonę ma silnik o mocy około 100KM, co przekłada się na hamowanie silnikiem - 1t - 100KM.
natomiast pojazd ciężarowy ma 400KM na 40t masy, więc na 1t przypada 10KM, czyli dziesięciokrotnie mniejsza siła hamowania silnikiem. przy pustym samochodzie 1t - 26KM.

więc jeżeli hamulce w ciężarówce mogą puścić, to silnik na pewno pojazdu nie zatrzyma.

więc zostawiając na biegu ciężarówkę nie dajemy żadnego dodatkowego zabezpieczenia. jeżeli mamy wątpliwości podkładamy kliny.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 26 wrz 2011, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2011, 12:35
Posty: 35
GG: 0
Samochód: Volvo

Volvo,Scania nie maja zintegrowanego hamulca recznego ciagnika i naczepy wiec jezeli zaciagnie sie sama zwykla normlana dzwignie (P) to blokuje nam albo blizniaki albo wszystkie koła w ciagniku (volvo tak miało i chyba dalej ma)


Post Wysłano: 26 wrz 2011, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2007, 23:22
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Scania (R) w zależności od wersji. Jeździłem i taką i taką. Volvo faktycznie do dzisiaj ma grzybka.

_________________
http://picasaweb.google.pl/bartosz.kurc ... yOSobieRiC


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 0:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Cytuj:
w samochodzie osobowym hamulec ręczny działa na koła tylne (50%), w ciężarówce na koła tylne pojazdu i na koła naczepy, czy na 8 z 10 kół pojazdu (80%).

na płaskim jest to zupełnie wystarczające.

teraz zastanówmy się co da wrzucenie biegu na pagórkowatym terenie.

pojazd osobowy ważący tonę ma silnik o mocy około 100KM, co przekłada się na hamowanie silnikiem - 1t - 100KM.
natomiast pojazd ciężarowy ma 400KM na 40t masy, więc na 1t przypada 10KM, czyli dziesięciokrotnie mniejsza siła hamowania silnikiem. przy pustym samochodzie 1t - 26KM.

więc jeżeli hamulce w ciężarówce mogą puścić, to silnik na pewno pojazdu nie zatrzyma.

więc zostawiając na biegu ciężarówkę nie dajemy żadnego dodatkowego zabezpieczenia. jeżeli mamy wątpliwości podkładamy kliny.
Za cholere tego nie zrozumie.... co ma moc do hamowania ?
Teoretycznie polemizujac na podstawie tego co napisales ,wstawiajac silnik 50 KM do 40 tonowego skladu bedziemy mieli lepsze hamowanie silnikiem :shock:

Chyba czegos nie doczytalem wczesniej i jaja sobie robisz ;)


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 0:55

Kolego tomaszwoz123 pisałem Ci o actrosie z EPSem gdzie nie masz zwykłej dzwigni zmiany biegów,jest dzojstik którym zmieniasz biegi sekwencyjnie,ruszając do przodu lub do tylu co za pomocą ciśnienia powietrza przekłada sie na zmiany biegów w skrzyni.Troszkę pokory radze wykazywać gdy koledzy tłumaczą Ci sprawy oczywiste dla każdego z większą praktyką. :lol:
A na egzaminie na prawko naprawde jest pytanie gdzie każą wrzucać bieg pozostawiając auto na wzniesieniu.Ale te pytania to przecież sztuka dla sztuki....


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 4:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

rzeczywiście część pojazdów nie ma hamulca zintegrowanego z naczepą/przyczepą.

co ma moc i wielkość silnika do hamowania nim na zgaszonym silniku na biegu?

otóż im większa masa zespołu pojazdów tym większa siła, która działa na ten zespół podczas staczania się.
małe siły w samochodzie osobowym, dużo większe w ciężarówce/zespole pojazdów.
moc i wielkość silnika ma wpływ na hamowanie nim. 100KM silnikiem łatwiej obrócić niż 400KM, ale proszę pamiętać o stosunku mocy silnika do masy pojazdu.
aby zostawienie na biegu pojazdu ciężarowego było podobnie skuteczne jak w osobówce, na 1t powinno przypadać mniej więcej 100KM, co w przypadku załadowanego zespołu pojazdów powoduje że silnik powinien mieć 4000KM, a w przypadku pustego zespołu pojazdów 1500KM.

jak się ma moc i wielkość silnika do siły potrzebnej do obrócenia go mógł przekonać się każdy w czasach gdy jeszcze pojazdy w razie słabych akumulatorów odpalało się na korbę.

jednym słowem, jeżeli w terenie górzystym zawiedzie hamulec ręczny i samochód zacznie się staczać w pojazdach ciężarowych silnik nie jest w stanie utrzymać pojazdu. jeżeli ktoś wbija bieg z nadzieją, że jest on w stanie utrzymać auto jest w błędzie, więc zostawianie na biegu ma znaczenie wyłącznie symboliczne.

na płaskim ciężarówkę zostawiamy na ręcznym, na lekkich spadkach również, a na większych spadkach podkładammy kliny.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 16:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Czyli jak wstawimy 2 litrowy silnik np od mitsubishi evo ~400 KM to bedzie hamowal tak samo jak silnik 400 KM ~ 10 litrowy w ciezarowce .
Banaly ooj banaly :wink:
Przeciez to zalezy od oporow obrotu silnika ,do czego mozemy zaliczyc kompresje i zarazem ilosc cylindrow itd, oraz stosunek przelozenia .
Masa pojazdu +pochylenie nawierzchni+predkosc -obwod kola - przelozenie skrzyni - silnik /kompresja i opory .Jakois podobnie powinien wygladac tok rozumowania .
Porownywac moc silnika do masy to chyba zbytnio uproszczone.

Mimo to ,twierdze ,ze jak ma sie sprawny hamulec "reczny" to nie powinno sie zostawiac pojazdu na biegu .
( jak juz przedmowca stwierdzil ,zaden z silnikow nie odpali jak nie bedzie mial sygnalu pozycji neutralnej ze skrzyni biegow , jak sprzeglo jest wspomagane powietrzem ,a to czesto po nocce ucieka to robi sie spory problem , jak masz sprzeglo tylko hydrauliczne to jak najbardziej nie ma obaw ,ani przeciwskazan aby zostawiac pojazd na zalaczonym biegu )


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Kolego,ale co Ci daje ten wbity bieg?W actrosie na EPSie bez powietrza nie da się wrzucić żadnego biegu nawet gdy na siłe wciśniesz sprzęgło,i co zrobisz rano gdy auto zostawiłeś na 2 i nie masz powietrza?
Jeszcze raz napisze wg mnie:

W żadnym aucie biegi nie mają wspomagania tylko sprzegło ma, wiec jak silnik jest zgaszony mozesz sobie lewarkiem kręcic do bólu! bo i to nie musisz naciskać sprzęgła, wiec nierozumiem tego jak mozna nie móc wyluzować skrzyni gdy niema powietrza w układzie.
fakt może biegi nie mają wspomagania ale polecam taka opcję szczególnie że 99% samochodów ciężarowych ma z tyłu poduszki - włóż bieg zaciągnij ręczny i wypuść powietrze z poduszek z tyłu tu daje ci 100% gwarancji że urwiesz lewarek a skrzynia pozostanie na tym biegu który włożyłeś i nie ma znaczenia czy samochód będzie z ładunkiem czy pusty.
więc proszę posłuchaj ludzi którzy piszą że w ciężarówce należy zostawiać pojazd na luzie i na zaciągnietym hamulcu ręcznym, a dodatkowo podłóż jeszcze kliny które masz na wyposażeniu wtedy znajdziesz samochód w tym miejscu w którym go zostawiłeś (no chyba że złodzieje go ukradną)

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 18:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2011, 17:55
Posty: 18
GG: 0

Cytuj:
A kto ci powiedział że nie można na zgaszonym silniku wajchować biegami tylko po? pod warunkiem że jest powietrze w układzie.
Czy to osobówka czy ciężarówka gdy sobie tak wachlujesz na sucho bez sprzęgła i włączonego silnika tylko psujesz mechanizm zmiany biegów w skrzyni biegów bo do takiego przełączania biegów używasz większej siły nisz podczas normalnej eksploatacji skrzyni biegów a dokładnie po dupie dostają synchronizatory a potem nie płacz że ci biegi wyskakują podczas jazdy :mrgreen:
a po to zeby np pokazac koledze jak sie przerzuca albo po to zeby wyluzować z 2 na luz gdy powietrza jest 0, mozna? jesli powietrza niema to i to mozna wahlowac? przeciez jak raz tak zrobimy to skrzynia nie poleci
podsumowując...
Gdy silnik off i powietrza 0 mozna wahlowac biegami? tz da sie
Gdy silnik off to sprzeglo mozna trzymac do woli wcisniete i nic sie nie psuje? mowa o osobówce lub ciezarówce z nabitym powietrzem tak?
Gdy silnik jest on (załączony) to sprzeglo zuzywa sie tylko podczas półsprzegla tak? a jesli trzymam wcisniete na maxa np przez minute to cos sie tam zuzywa?
Cytuj:
Czy nie możesz dla swojego i naszego świętego spokoju zostawiać samochodu na ręcznym, a kiedy masz wątpliwości podklinować koła?
Jeśli w aucie nie masz, to kup sobie.
moge i tak bede robił dzięki

Cytuj:
Kolego tomaszwoz123 pisałem Ci o actrosie z EPSem gdzie nie masz zwykłej dzwigni zmiany biegów,jest dzojstik którym zmieniasz biegi sekwencyjnie,ruszając do przodu lub do tylu co za pomocą ciśnienia powietrza przekłada sie na zmiany biegów w skrzyni.Troszkę pokory radze wykazywać gdy koledzy tłumaczą Ci sprawy oczywiste dla każdego z większą praktyką. :lol:
A na egzaminie na prawko naprawde jest pytanie gdzie każą wrzucać bieg pozostawiając auto na wzniesieniu.Ale te pytania to przecież sztuka dla sztuki....
no tak ale taki wariant po co montują? jest to bardziej usterkowe no nie? po co tak budują skrzynie?
Cytuj:
rzeczywiście część pojazdów nie ma hamulca zintegrowanego z naczepą/przyczepą.

co ma moc i wielkość silnika do hamowania nim na zgaszonym silniku na biegu?

otóż im większa masa zespołu pojazdów tym większa siła, która działa na ten zespół podczas staczania się.
małe siły w samochodzie osobowym, dużo większe w ciężarówce/zespole pojazdów.
moc i wielkość silnika ma wpływ na hamowanie nim. 100KM silnikiem łatwiej obrócić niż 400KM, ale proszę pamiętać o stosunku mocy silnika do masy pojazdu.
aby zostawienie na biegu pojazdu ciężarowego było podobnie skuteczne jak w osobówce, na 1t powinno przypadać mniej więcej 100KM, co w przypadku załadowanego zespołu pojazdów powoduje że silnik powinien mieć 4000KM, a w przypadku pustego zespołu pojazdów 1500KM.

jak się ma moc i wielkość silnika do siły potrzebnej do obrócenia go mógł przekonać się każdy w czasach gdy jeszcze pojazdy w razie słabych akumulatorów odpalało się na korbę.

jednym słowem, jeżeli w terenie górzystym zawiedzie hamulec ręczny i samochód zacznie się staczać w pojazdach ciężarowych silnik nie jest w stanie utrzymać pojazdu. jeżeli ktoś wbija bieg z nadzieją, że jest on w stanie utrzymać auto jest w błędzie, więc zostawianie na biegu ma znaczenie wyłącznie symboliczne.

na płaskim ciężarówkę zost
kapuje w 100 procentach teraz mi to wyjaśniłeś kolego, dziękuję
Jeszcze co do tej kwestii to czy moze zawiesc w ciezarówce ręczny? przeciez niby jak 0 powietrza mam to reczny dziala tz zahamowane auto mam
a co do recznego to w ciezarówce sie zaciąga na raz a w osobówce mozna stopniowo tz ze w ciezarówce jak zaciagniemy reczny to on dziala na 100pr tak jakby ktos z calej sily trzymał hamulec nozny? wiem ze w osobówce zaciagam zawsze na 2 stopnien a na terenach górzystych na 3 lub 4 a mozna i wiecej, na plaskim wystarczy 2 a nawet 1 stopień
Cytuj:
Czyli jak wstawimy 2 litrowy silnik np od mitsubishi evo ~400 KM to bedzie hamowal tak samo jak silnik 400 KM ~ 10 litrowy w ciezarowce .
Banaly ooj banaly :wink:
Przeciez to zalezy od oporow obrotu silnika ,do czego mozemy zaliczyc kompresje i zarazem ilosc cylindrow itd, oraz stosunek przelozenia .
Masa pojazdu +pochylenie nawierzchni+predkosc -obwod kola - przelozenie skrzyni - silnik /kompresja i opory .Jakois podobnie powinien wygladac tok rozumowania .
Porownywac moc silnika do masy to chyba zbytnio uproszczone.

Mimo to ,twierdze ,ze jak ma sie sprawny hamulec "reczny" to nie powinno sie zostawiac pojazdu na biegu .
( jak juz przedmowca stwierdzil ,zaden z silnikow nie odpali jak nie bedzie mial sygnalu pozycji neutralnej ze skrzyni biegow , jak sprzeglo jest wspomagane powietrzem ,a to czesto po nocce ucieka to robi sie spory problem , jak masz sprzeglo tylko hydrauliczne to jak najbardziej nie ma obaw ,ani przeciwskazan aby zostawiac pojazd na zalaczonym biegu )
to chyba nowe nie odpalają bo stare odpalaja bez problemu a co do osobówek to mozna spokojnie na samym biegu zostawiac? zresztą zimą to w ciezarówce reczny nie zamarznie w osobówce nie wolno zostawiac na recznym jak jest ponizej 0 no nie?

szerokosci


Post Wysłano: 27 wrz 2011, 19:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Przepraszam kolego, móglbyś napisać szczerze ile masz lat?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: