Cytuj:
Czyli jak wstawimy 2 litrowy silnik np od mitsubishi evo ~400 KM to bedzie hamowal tak samo jak silnik 400 KM ~ 10 litrowy w ciezarowce .
Banaly ooj banaly
Przeciez to zalezy od oporow obrotu silnika ,do czego mozemy zaliczyc kompresje i zarazem ilosc cylindrow itd, oraz stosunek przelozenia .
Masa pojazdu +pochylenie nawierzchni+predkosc -obwod kola - przelozenie skrzyni - silnik /kompresja i opory...
oczywiście można dodać jeszcze klika czynników, jednak czytając niektóre posty trzeba dążyć do prostoty i uogólnień, aby było zrozumiałe.
to co sprawdza się w osobówce nie zawsze daje rezultaty w samochodzie ciężarowym.
mój cel był taki, aby uzmysłowić, że jeżeli zostawaimy na płaskim auto, to hamulec ręczny jest wystarczający i nie ma po co wrzucać biegu, jeżeli zostawiamy na spadkach i hamulec nie wyhamuje pojazdu, to silnik nie utrzyma, więc niezbędne są kliny, czy auto będzie na biegu, czy nie więc też nie ma po co wrzucać biegu.