Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 wrz 2011, 17:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Aby uciąć spekulacje,to jest prawidłowy sposób zabezpieczania pojazdu przed stoczeniem
Obrazek</noscript>

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 30 wrz 2011, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Silowniki hamulcowe sa podzielone na komore hamulca postojowego oraz roboczego .Rzeczywiscie jest w srodku sprezyna ,ktora dociska okladziny i mamy hamulec "reczny"/postojowy . Zeby odciagnac ta sprezyne spuszczamy "reczny" i podawane jest cisnienie na membrane z przeciwnej strony sprezyny,ktora sciska sprezyne i zwalnia hamulce .
Hamulec roboczy /pedal hamulca podaje cisnienie do silownika do komory w ktorej jest srezyna . Sila sprezyny plus cisnienie podane z pedalu przewyzszaja sile samego cisnienia po drugiej stronie membrany ( podanego po zluzowaniu "recznego" ) i zaczyna sie hamowanie .
Jest to duzo prostsze do skojarzenia rozbierajac sobie taki jeden silownik .
Są jeszcze siłowniki z jedną komorą. Zapewne teraz będzie 30 pytań.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 30 wrz 2011, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Że tak zapytam, wytrzymujecie to jeszcze?? Jak dla mnie temat do kosza i ostrzeżenie dla autora (moja prywatna opinia). Gość sobie jaja robi a wy mu tłumaczycie jak jakiemuś przedszkolakowi, podobnie jak z wszelkimi "pysiami" na cymbał radiu, dopóki nie olejesz dopóty ma z tego zabawę. Albo gość ma 25 lat i twardo stąpa po ziemi albo dać mu żółte papiery i kaftanik....

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 01 paź 2011, 17:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2011, 17:55
Posty: 18
GG: 0

dzieki za pomoc w tym temacie
skad ja mam wiedziec jak to wszystko dziala? wiem tylko ze na powietrze są hamulce i ze jak sie zerwią to sie blokują kola
aktualnie jezdze starem-manem takim starym i tam mam chyba tylko 1obw a nie 2 bo jest jeden wskaznik
rozumiem ze jak mam 0 powietrza to dziala tylko reczny na sprezynach a jak bym odlaczyl reczny to nie mam wcale hamulców tak? a przy 2barach by byly?
ruszam zawsze jak mam te 5-6bar
hamulce robocze sprezyny nie mają tak? jakby cos sie zepsulo to rozumiem ze jadąc np 90km/h nagle by mi zablokowalo tylne kola i naczepy i wpadlbym w poslizg? jesli by nie zablokowalo to co z takiego zabezpieczenia jak po rozłaczeniu przyczepa pojechala by swoim torem?
ciągne niekiedy przyczepy z hamulcem najazdowym on jest gorszy od hamulca pneumatycznego tak?


Post Wysłano: 01 paź 2011, 18:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Dopóki nie "nabijesz" powietrza, nie dasz rady spuścić ręcznego. Jest zaciągnięty, bo nie ma na tyle ciśnienia, żeby cofnąć(?) sprężyny. Spróbuj przy 0 "spuścić" ręczny i ruszyć - nie dasz rady.
Hamulec "nożny" działa w drugą stronę: jeśli jest powietrze, dasz rady hamować, gdy go nie ma - nie dasz rady skutecznie zahamować.
Co innego z przyczepą/naczepą. Tam gdy nie masz powietrza, koła się blokują.

Gdybym się zakręcił gdzieś, to mnie poprawcie.

PS: Forumowe ćwiczenie cierpliwości :mrgreen:


Post Wysłano: 01 paź 2011, 18:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2011, 19:03
Posty: 40
GG: 0
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
PS: Forumowe ćwiczenie cierpliwości :mrgreen:
...BEZCENNE!!!



Adminy - zróbcie w końcu porządek.


Post Wysłano: 01 paź 2011, 18:34

No i nie ma szans by Ci momentalnie uciekło całe powietrze z układu...Zawsze zdążysz się zatrzymać :lol:


Post Wysłano: 01 paź 2011, 18:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
ciągne niekiedy przyczepy z hamulcem najazdowym on jest gorszy od hamulca pneumatycznego tak?
Tak, dużo gorszy, to najprostsze hamulce mechaniczne. Zabytkami jakimiś jeździsz. Ja takie hamulce widuje jedynie w przyczepach rolniczych jednoosiowych.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 02 paź 2011, 19:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2011, 17:55
Posty: 18
GG: 0

ok panowie a reczny w ciezarówce nie ma prawa zamarznać jak w osobówce?

w osobówce tez jest jakas sprezarka co wspomaga hamulce nam?


Post Wysłano: 02 paź 2011, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Szaki wyrzuć tego debila bo to nigdy się nie skończy, dopiero był miesiąc spokoju i znowu Arturek wraca pod nową postacią a potem się dziwimy że starzy użytkownicy i mechanicy nie wypowiadają się na forum bo olewają tematy

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 02 paź 2011, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
ok panowie a reczny w ciezarówce nie ma prawa zamarznać jak w osobówce?

w osobówce tez jest jakas sprezarka co wspomaga hamulce nam?
ręczny w ciężarówce ma prawo zamarznąć.
w osobówce nie ma sprężarki jest za to pompa podciśnieniowa lub inna konstrukcja pozwalająca uzyskac podciśnienie w układzie serwa(wspomagania).

może nie wie?? :oops: a bedzie panem mechanikiem.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 paź 2011, 19:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
ok panowie a reczny w ciezarówce nie ma prawa zamarznać jak w osobówce?
Może. Mogą przymarznąć okładziny do bębna, albo para wodna w sprężonym powietrzu w starszych samochodach.
Cytuj:
w osobówce tez jest jakas sprezarka co wspomaga hamulce nam?
Bez komentarza.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 02 paź 2011, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...
Cytuj:
w osobówce tez jest jakas sprezarka co wspomaga hamulce nam?
Bez komentarza.
dlaczego to ma być takie oczywiste?

w VW Garbusie, płyn spryskiwacza był wypychany ze zbiorniczka powietrzem z koła zapasowego. koło pompowało się do 2,5 atm i był taki zaworek, który uniemożliwiał spuszczenie powietrza poniżej 2 atm.

może hamulce w osobówce też biorą powietrze z koła zapasowego?

możliwości jest wiele.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 02 paź 2011, 20:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2007, 23:22
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
dzieki za pomoc w tym temacie
skad ja mam wiedziec jak to wszystko dziala?
A skąd my to wiemy? Z reguły szuka się odpowiedzi w różnych źródłach: biblioteka, internet itp. Gdy nie znajdzie się odpowiedzi, można wtedy zadać pytanie na choćby tym forum. Ważna jest kolejność: NAJPIERW szukamy sami odpowiedzi, a potem zadajemy pytanie. Mam wrażenie, że tej pierwszej czynności nie potrafisz robić.

Sprawiasz wrażenie gościa, któremu rodzice musieli długo tłumaczyć jak się używa papieru toaletowego, zanim zacząłeś się nim samodzielnie posługiwać.

Postuluję o nie karmienie trolla.

_________________
http://picasaweb.google.pl/bartosz.kurc ... yOSobieRiC


Post Wysłano: 02 paź 2011, 20:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Nie karmić! trolla

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 paź 2011, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
dzieki za pomoc w tym temacie
skad ja mam wiedziec jak to wszystko dziala?
A skąd my to wiemy? Z reguły szuka się odpowiedzi w różnych źródłach: biblioteka, internet itp. Gdy nie znajdzie się odpowiedzi, można wtedy zadać pytanie na choćby tym forum. Ważna jest kolejność: NAJPIERW szukamy sami odpowiedzi, a potem zadajemy pytanie. Mam wrażenie, że tej pierwszej czynności nie potrafisz robić.

Sprawiasz wrażenie gościa, któremu rodzice musieli długo tłumaczyć jak się używa papieru toaletowego, zanim zacząłeś się nim samodzielnie posługiwać.

Postuluję o nie karmienie trolla.
piszesz jak do osoby dorosłej lub zdrowej psychicznie, a tak nie jest.
to tak jakbyś chciał szympansowi w ZOO wytłumaczyć jak działa alternator.

a swoja drogą zastanawiam się jak przy takim upośledzeniu nasz kolega opanował w miarę pisanie?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 02 paź 2011, 20:26

A mi w osobówce zamarzło kiedyś serwo hamulców.... :lol:


Post Wysłano: 02 paź 2011, 20:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2008, 19:03
Posty: 1314
Samochód: TGL / A4
Lokalizacja: SKL

tomaszwoz123 jeszcze jeden post, w durnym przez Ciebie wykonaniu, a polecisz z tego forum jeszcze szybciej niż Ci się wydaje!


Post Wysłano: 02 paź 2011, 21:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Cytuj:
A mi w osobówce zamarzło kiedyś serwo hamulców.... :lol:
Chyba jednak jestem niedorozwinięty.Nie czaję i proszę kogoś młodszego,aby mi to wyłożył.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 02 paź 2011, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
A mi w osobówce zamarzło kiedyś serwo hamulców.... :lol:
Chyba jednak jestem niedorozwinięty.Nie czaję i proszę kogoś młodszego,aby mi to wyłożył.
nie martw się nie ty jeden taki jesteś ale to może ze wzgledu na wiek :D

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: