Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 wrz 2011, 16:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

Koledzy dziękuje za wsparcie i porady.
Dziś po 2 godzinach na placu nauczyłem się robić łuk i garaż przodem i tyłem bez korekty oraz parkowanie z ukosa o dziwo za 1 razem idealnie wjechałem i wyjechałem.
Po jutrze ruszam na miasto i potem trening na placu.

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Post Wysłano: 28 wrz 2011, 19:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2011, 19:35
Posty: 48
GG: 0
Lokalizacja: Rzeszów

mam takie pytania dla wielu pewnie głupie i błahe ale mi trochę utrudnia życie :/
1) Czy na egzaminie trzeba ruszać z 1 czy można np z 3 ?? ( Man tgl 12.240 )
2) Czy na egzaminie jak jedziemy np na 7 biegu to przed zatrzymanie trzeba stopniowo zbijać biegi czy można np na 5 potem 4 i stop ??
3) Czy wystarczy przy redukcji normalnie zbić bieg czy trzeba stosować międzygaz ??

Proszę o odp. z góry dziękuje.


Post Wysłano: 28 wrz 2011, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Cytuj:
mam takie pytania dla wielu pewnie głupie i błahe ale mi trochę utrudnia życie :/
Ludzieeee... za co Wy płacicie na tych kursach? :?
Cytuj:
1) Czy na egzaminie trzeba ruszać z 1 czy można np z 3 ?? ( Man tgl 12.240 )
Wszystko zależy od tego, co preferują egzaminatorzy w Twoim WORDzie, wyżej była nawet o tym dyskusja. Zapytaj instruktora.
Cytuj:
2) Czy na egzaminie jak jedziemy np na 7 biegu to przed zatrzymanie trzeba stopniowo zbijać biegi czy można np na 5 potem 4 i stop ??
Raczej wystarczy wciśnięcie sprzęgła, przy niskich obrotach.
Cytuj:
3) Czy wystarczy przy redukcji normalnie zbić bieg czy trzeba stosować międzygaz ??
Jak chcesz, ale na egzaminie nie utrudniaj sobie sprawy, jeśli nie umiesz tego zrobić umiejętnie.

Wszystko powinien Ci wyjaśnić instruktor, za to zapłaciłeś. :idea:


Post Wysłano: 28 wrz 2011, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 cze 2011, 9:39
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa

Jeżeli chodzi o pierwsze pytanie, to wydaje mi się, że ZAWSZE należy zaczynać jazdę od pierwszego biegu. Tak jest nawet napisane na fabrycznie naklejonych na szybę nalepkach. W Warszawie jest to ściśle przestrzegane. Można przez to nie zdać egzaminu(arkusz przebiegu egzaminu praktycznego, pkt. 15.3: "sposób używania mechanizmów sterowania pojazdem"). Może i nie wszyscy egzaminatorzy tego przestrzegają, z uwagi na to , że na co dzień i tak każdy rusza z wyższych biegów, ale to tak jak by można było na egzaminie nie przestrzegać prędkości, bo i tak na co dzień nikt tego nie robi.


Post Wysłano: 28 wrz 2011, 23:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sie 2011, 17:46
Posty: 602
Samochód: cerwone eFHa
Lokalizacja: Wieś Blisko Radomia

Cytuj:
Koledzy dziękuje za wsparcie i porady.
Dziś po 2 godzinach na placu nauczyłem się robić łuk i garaż przodem i tyłem bez korekty oraz parkowanie z ukosa o dziwo za 1 razem idealnie wjechałem i wyjechałem.
Po jutrze ruszam na miasto i potem trening na placu.
Cieszę się razem z Tobą :D :wink: Mi to mimo wszystko jednak szło "naturalnie", kwestia pokazania instruktorowi, że nie trzeba się wysilać na tłumaczenie babie o co chodzi :wink: Poczekaj do równoległego, tego nienawidzę 8)

Lukas20 - o te biegi to spytaj swojego instruktora jak w Waszym WORDzie preferują. U nas na TGL 12.240 (Radom) można ruszać z 2 i nikt nie zrobi problemu, co innego na starmanach. Jest nawet taki egzaminator tutaj, co sam w aucie wyraźnie mówi, że "proszę ruszać z 2 biegu" :mrgreen:

_________________
"Uwielbiam swój zawód. A kto swojego nie lubi, ten sam sobie winien."
http://kierowniczka.blogspot.com/ - Blog Dziewczyny w Ciężarówce :)


Post Wysłano: 28 wrz 2011, 23:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

Widzę że niedługo masz egzamin.
Jak radzisz sobie z mianą biegów??
Mam pytanie jakim wozem śmigasz ? i jak ruszasz na skrzyżowaniu ??bo Ja mam problem z zmianą biegów jak ruszam z 1 za wolno je zmieniam i obroty przekraczają 1500x zanim dojdą na 2 bieg i trochę ta zmiana mi za szybka ponieważ ja w Corsie nie mam obrotomierza i nauczyłem jezdzić się na wyczucie z biegami.

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Post Wysłano: 29 wrz 2011, 1:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 wrz 2011, 14:49
Posty: 11
GG: 0

Cytuj:
Jeżeli chodzi o pierwsze pytanie, to wydaje mi się, że ZAWSZE należy zaczynać jazdę od pierwszego biegu. Tak jest nawet napisane na fabrycznie naklejonych na szybę nalepkach. W Warszawie jest to ściśle przestrzegane. Można przez to nie zdać egzaminu(arkusz przebiegu egzaminu praktycznego, pkt. 15.3: "sposób używania mechanizmów sterowania pojazdem"). Może i nie wszyscy egzaminatorzy tego przestrzegają, z uwagi na to , że na co dzień i tak każdy rusza z wyższych biegów, ale to tak jak by można było na egzaminie nie przestrzegać prędkości, bo i tak na co dzień nikt tego nie robi.
Nie masz racji. Na odlewniczej egzaminator wchodząc do kabiny powiedział "ruszamy z drugiego biegu i możemy korzystać z uprzejmości kierowców na drodze" - WORD ODLEWNICZA.

Po dwa. Fabrycznie naklejanych nalepkach na szybę ? Nawet w KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ masz napisane że na pusto pojazd rozpędzamy z drugiego biegu.


Post Wysłano: 29 wrz 2011, 9:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 cze 2011, 9:39
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Nie masz racji. Na odlewniczej egzaminator wchodząc do kabiny powiedział "ruszamy z drugiego biegu i możemy korzystać z uprzejmości kierowców na drodze" - WORD ODLEWNICZA.
Wiesz, mi nic takiego egzaminator nie mówił. Ruszałem z pierwszego biegu. I tak uczył mnie instruktor.
Cytuj:
Po dwa. Fabrycznie naklejanych nalepkach na szybę ?
W poniedziałek zaczynam C+E, zrobię zdjęcie naklejki, gdzie jest napisane że ZAWSZE ruszamy z jedynki, żeby nie zniszczyć skrzyni(będę jeździł starmanem, ale w dafie też widziałem podobne naklejki).Też pewnie naklejana prewencyjnie, bo nikt się do tego nie stosuje.
Cytuj:
Nawet w KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ masz napisane że na pusto pojazd rozpędzamy z drugiego biegu.
Samochód na egzaminie jest obciążony balastem.


Post Wysłano: 29 wrz 2011, 9:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2011, 19:03
Posty: 40
GG: 0
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Samochód na egzaminie jest obciążony balastem.
Jak jeździłem "wanną" z załadunkiem 30 ton tylko jeden raz ruszyłem z 1 kiedy stanąłem na skarpie o nachyleniu 20stopni. Obciążonym autem ruszasz i jedziesz przeważnie na połówkach zaczynając od 2/5 albo 3/5.
Jedynka to bieg pełzający nie używany z reguły w normalnych warunkach drogowych.


Post Wysłano: 29 wrz 2011, 11:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 cze 2011, 9:39
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa

W takim razie mam "słabego instruktora" :(


Post Wysłano: 29 wrz 2011, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2011, 19:35
Posty: 48
GG: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Dziękuje za odp. jak się pytałem instruktora to powiedział że zależy to od egzaminatora :/ dlatego chyba najlepszym wyjściem będzie jak się na egzaminie spytam czy mam ruszać z 1 2 lub 3 .


Post Wysłano: 29 wrz 2011, 16:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Buran pozdrawiam Twoje sprzęgło :) Tak samo jak w osobówce da się ruszyć z 5tki ale dosrywamy sprzęgło :) Dzisiaj miałem pierwszą jazdę na C i instruktor powiedział że zarówno na jazdach jak i na egzaminie (w Gdańsku) ruszać możemy a nawet jest to wskazane z 2 biegu, ze względu na to że podobno kursanci często chcąc wrzucić 1 wrzucają wsteczny co kończy się wiadomo czym :)


Post Wysłano: 29 wrz 2011, 17:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 wrz 2011, 14:49
Posty: 11
GG: 0

Cytuj:
ruszać możemy a nawet jest to wskazane z 2 biegu
No właśnie...
Cytuj:
podobno kursanci często chcąc wrzucić 1 wrzucają wsteczny co kończy się wiadomo czym :)
W takim razie nie powinni być w ogóle dopuszczeni do egzaminu


Post Wysłano: 29 wrz 2011, 18:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

Wysłałem E-mail do WORD w Lesznie o ruszanie z miejsca zobaczymy co odpiszą. :>

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Post Wysłano: 29 wrz 2011, 20:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2011, 19:03
Posty: 40
GG: 0
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Buran pozdrawiam Twoje sprzęgło :)
Nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi? Wypowiedź moja dotyczyła przede wszystkim aut z dolną i górną skrzynią i połówkami. Oczywiście są auta różne, też miałem na kursie C Merca i MANa - w Merce ruszałem z 2 w MANie z 1. Na C+E inna bajka - Premium i Scania oby dwa ruszali z 2.
Swoją drogą parę chłopaków plac na C+E robili na trzecim biegu :D
Cytuj:
...ruszać możemy a nawet jest to wskazane z 2 biegu, ze względu na to że podobno kursanci często chcąc wrzucić 1 wrzucają wsteczny co kończy się wiadomo czym :)
Ta sama sytuacja była na egzaminie na D w WORDe Bytom. Pomylić się i wrzucić wsteczny było raz-dwa, jak weszła 1ka to dobrze jak nie to wolałem nie ryzykować i jechałem z 2ki. To dotyczy placu.


Post Wysłano: 30 wrz 2011, 15:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

jak ja zdawałem na C+E to egzaminator sie czepiał o wachlowanie biegami (uczono mnie ruszać z 2) i od połowy egzaminu ruszałem z 4 biegu :shock: (WORD Chełm)


Post Wysłano: 30 wrz 2011, 15:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 wrz 2011, 14:49
Posty: 11
GG: 0

Cytuj:
ruszałem z 4 biegu :shock: (WORD Chełm)
Z 4 biegu przy 8 stopniowej skrzyni to przesada.


Post Wysłano: 30 wrz 2011, 17:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

Ja dziś chciałem ruszyć z 8 biegu :( ale instr. powiedział że rozumie bo 1,5 godziny po mieście jeździłem i mogłem się zapomnieć.
zatoczka idzie mi bardzo dobrze bo za 6 razem dziś zakumkałem o co chodzi z tym kręceniem kierownicom.

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Post Wysłano: 01 paź 2011, 19:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2010, 13:12
Posty: 284
GG: 527470
Samochód: Opel corsa B
Lokalizacja: Krzycko Wielkie

Że mi na placu idzie lepiej to wcale nie oznacza ze jestem alfą i omegą.
problemy mam na mieście.A co do
Cytuj:
idealności

to wiele pozostawia do życzenia.

_________________
Wielkopolska, Mam B,C,C/E,KW,KK,ADR.


Post Wysłano: 02 paź 2011, 16:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

Cytuj:
Z 4 biegu przy 8 stopniowej skrzyni to przesada.
i to straszna. no ale zamiast dyskutować wolałem zdac :roll:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: