Sprawa wygląda tak, przy prędkości 0-10 km/h z górnej skrzyni na dolną skrzynie przebija bardzo cicho i bezproblemowo. Przy prędkości 10-25 km/h przebija jak by łupał młotem. Powyżej 25km/h jest jeden wielki zgrzyt i rzeźnia. Ale czasami dojeżdżając do skrzyżowania przy prędkości 30km/h nie ma żadnego problemu. Co może być przyczyną tego zachowania? W górę Idzie bezproblemowo tylko przy przebyciu góra na dół są takie rzeczy.
Nawet w nowych Volvach FH mechaniczna przebitka bije tak ze "japie$%*@#" idzie się nieźle wystraszyć przechodząc na piechotę koło niego na skrzyżowaniu
andi130 nowsze auta maja specjalny uklad zabezpieczajacy przed zmiana biegu z zakresu wysokiego na niski wiec to o czym piszesz jest juz nieaktualne. Ma to zarowno DAF ze skrzynia ZF jak np Scania. Nie wiem jak jest akurat w tym Volvo bo nie mialem z tym konkretnym modelem do czynienia ale podejrzewam ze jest podobnie. Uklad albo ma osobny czujnik na walku ktory mierzy predkosc jazdy albo bierze sygnal z tachografu i na podstawie tego pomiaru pozwala albo nie na zmiane z wysokiego zakresu na niski.
Rejestracja:06 maja 2014, 14:25 Posty: 34
Samochód: VOLVO FH12 460
Mam taki problem w Volvie 2000r 460KM, zmieniając z górnej na dolną skrzynie, pare razy przebija nawet 3,4.Dzieje się to tylko na nagrzanym silniku, minimum ze 2 godziny jazdy.
Taaa andi130 pod górę też się ma zatrzymać. Jak synchronizator ok to przy 40 ma klepnąć bez zgrzytu. Przyczyną może być zużyty, pęknięty hamulec, wypadnięty zatrzask, zużyte uszczelki tłoka,zagięty przewód do tłoka, zabrudzony automat od pokładów - za wolno upuszcza powietrze z tłoka.
Rejestracja:16 sie 2012, 14:41 Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY
Mnie od małego uczono ze dojezdzajac do swiatel,zatrzymujac sie przerzucac z duzej na mala dopiero po zatrzymaniu co napewno jest bardziej przyjazne dla skrzyni niz łupanie nią jak auto jedzie
_________________ "Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"
Ale jeśli już wiadomo, że auto i tak się zatrzyma, to przecież można przebić na niska kiedy stoi. Na pewno wtedy kiedy skrzynia robi to cicho i spokojnie mechanizm mniej się zużywa.
Ja też tak robię.
Kierownik ty to robisz - ok ale zapewniam cię że większość twoich kierowców ma to głęboko w d......e. Mechanizm pokładów ma być sprawny - jak zgrzyta to coś się sypnie w najmniej spodziewanym momencie.Jak jezdzisz to wiesz że pokład możesz przebić w dół przy 70 i krzywda się nie stanie dopóki na siłę wkładasz biegu- no chyba że ktoś robi to nagminnie, ale właśnie dla takich wprowadzono zabezpieczenia. Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę