Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 sie 2011, 11:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2011, 11:12
Posty: 1
GG: 0

Witam wszystkich to mój pierwszy post na tym forum. Jestem ciekawy jak wygląda budowa układu napędowego 10x10 lub więcej. W 8x8 jest para międzymostowych mechanizmów różnicowych. Wszystkie blokady między mostowe można pospinać i ciągniemy na 4 osie. W przypadku napędu 10x10 jeden most jest "nie do pary". Wydaje mi się że może być dołączany na sztywno w krytycznych warunkach jak większość przednich osi w układzie 6x6. W przypadku napędu 12x12 i więcej trzeba dublować mechanizmy międzymostowe. I wychodzi na to że z 12 kół stale napędzane jest tylko jedno bez blokad oczywiście. To teoria.

Przy tak dużej liczbie osi na pewno dwie lub trzy są skrętne. Skręcają po tym samym promieniu więc mogą pracować bez mechanizmu różnicowego.

Na pewno jest wiele systemów napędu i rożnie to może wyglądać. Tym bardziej jeśli nie chcemy stałego napędu wszystkich kół można wszystko uprościć. Zawsze można dołączać na sztywno w razie potrzeby. Są pojazdy które mimo napędu 8x8 nie mają ani jednego mechanizmu różnicowego.

Może ktoś polecić jakąś literaturę o tej tematyce? O napędach 6x6 czy 8x8 jest pełno informacji a większa ilość kół jest bardzo niszowa tematyką.


Post Wysłano: 22 paź 2011, 15:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2008, 14:31
Posty: 51
GG: 20179538
Lokalizacja: Ozorków

Nie wiem czy w odpowiednim temacie... Do przewozów jakich towarów używa się samochodów w konfiguracji 8x8 10x10 12x12


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: