Cytuj:
Witam, proszę o poradę użytkowników jak i mechaników którą naczepę wywrotkę warto kupić i na jakich osiach rozważam osie saf tarcze lub mercedes tarcze ,kubatura 40m3, czy odchudzona wieltonka czy troszkę cięższa naczepa bodex. Praca z węglem, miałem,kamieniem,wapnem,biomasą. (taka mała różnorodność).pozd
Wszystkie nowe naczepy aluminiowe mają to do siebie, że jak wozisz dużo kruszyw to po dwóch latch podłoga do wymiany, koszt wymiany: do 10 tyś żł. Jeśli tak jak piszesz więcej węgla, miału, wapna i biomasy będziesz woził niż kruszyw i towarów twardych które zdzierają podłogę to oczywiście wielton, chociaż do wersji light nie jestem przekonany. Schmitz niby taki porządny ale te nowe naczepy są fatalne. Np. wszystkie przewody od powietrza są puszczone przez wycięte oczka w ramie i z czasem się przecierają.
Wybór nowej naczepy jest trudny jeśli ma wozić towar typu kamień, kruszywa. Na naczepę Light bym raczej nie postwił. Wcale takie Light one nie są o w ogólnym rozliczeniu wyjdą drożej niż wersje standardowe. Z InterCarsem znajomy był już 2 razy w serwisie od nowości, najpierw lakier potem pęknięta rama a nie przeładowuje.
Widziałem naczepę Benalu i wydaję się konkretna przy czym mało waży, ale cena netto ok. 140 tyś zł. Daj znać co wybrałeś.