Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2011, 14:43
Posty: 14

[quote="soko"]Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia, i C i E robiłem w "Prafku" z Rysiem. Gościu spoko, powie Ci co i jak i tak naprawde na placu daje Ci wolna rekę i żeby ćwiczyć i samemu wypracować odpowiednie nawyki. Jak Rysia moge polecić to warunki a propo jeżdżenia raz starym raz świeżym mi się nie podobają, a nikt Cię o tym nie uprzedza. Dopiero na placu okazuje się że 'jest nas dwóch' z dwoma instruktorami, TGL leci na miasto, a ty kręcisz się po placu białym.

Jednak Prafko ma, a przynajmniej miało w Bydgoszczy najlepszą cenę. Coś za coś. A obeznanie w innym aucie też się przydaje (dużo bardziej topornym do tego).

czyli z tego co czytam to niestety "prafko" szkoli właśnie na odpieprz. Czytałem o nich opinie i jeśli to ta szkoła niedaleko marketu real to od razu odpuszczam. No nic trzeba będzie szukać innej.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

wszystko zależy od kursanta. Jak kursant nie bedzie dawał rady, to najlepsza szkoła jazdy nie pomoże ;)

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

w końcu egzamin na kwalifikacje... w czwartek o 16 Kurs skończony w połowie września.... właściwie półtora miecha czekania, to jakiś rozbój w biały dzień jest....

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

Zdane.
KWalifikacja wstepna przyspieszona zakonczona egzaminem z wynikiem pozytywnym.
Jutro ide do wydzialu komunikacji wyrobić prawko. Zeszlo troche... w symie ze wszystkim od kwietnia.

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2011, 19:03
Posty: 40
GG: 0
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Jutro ide do wydzialu komunikacji wyrobić prawko.
A papiery KW już dostałeś? :D


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

oczywiście, na miejscu :)

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2011, 0:12
Posty: 2
GG: 0

Nie wiem kolego jak tam z Twoimi manewrami było ale wydaje mi sie, że miałeś szczęście z tym garażem przodem a nie tyłem. Niestety na kat C+E mnie WORD Bydgoszcz witał 2 razy, właśnie przez ten nieszczęsny garaż tyłem. W lustrze widac tylko milion liń, jedna obok drugiej. Nie rozumiem tylko tego czepiania sie o zmiane biegów, mnie na kursie uczyli, ze w miare mozliwości hamowac silnikiem a nie hamulcem zasadniczym, wiec moje kombinacje ze skrzynią w Man-ie były jak z fajna blondynka :D


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2011, 19:03
Posty: 40
GG: 0
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
oczywiście, na miejscu :)
Dziwnie, ja musiałem czekać z tydzień jak przyjdą papiery z urzędu :(


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

nam sprawdzili i wypisali na miejscu. I tak nic nie załatwiłem ;/

Pani w przychodni, ponieważ skierowanie na badania miałem na kwalifikacje "C" w zaświadczeniu lekarskim wpisała mi samo "C" między czasie zdałem "E" i chciałem dziś E i kwalifikacje wbić w prawko. Niestety... pomimo, że badania na "C" "E do C" "E do C1" i "C1" to to samo, i kwalifikacje uzyskałem na wszystkie te kategorie, badania mam tylko na C i kwalifikacje uzyskał bym dla "C" a dla E już nie.

Wg urzedniczki z wydziału komunikacji, pani lekarka mówiąc mi że to jest co innego była w błędzie, ten jej błąd kosztować mnie będzie kolejnych kilka dni i kilkadziesiąt km jeżdżenia i załatwiania.

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2011, 14:43
Posty: 14

Witam wszystkich.
Niedługo mam egzamin CE i mam 1 ważne pytanie - kolejność podpinania przewodów przy sprzęganiu/rozprzęganiu pojazdu z przyczepą. Przeszukałem całe forum i odp jest tylu co użytkowników. Czy kolejność podpinania przewodów jest gdzieś zapisana w kodeksie drogowym lub jakiejś ustawie o ruchu drogowym ??? Uczyłem się ze przy sprzęganiu najpierw podpinam czerwony następnie żółty ABS a na końcu przewody elektryczne lecz patrząc na forum wcale nie jest to takie oczywiste. Przy rozprzęganiu to samo tylko, że w odwrotnej kolejności. WORD Bydgoszcz bardzo zwraca na to uwagę więc proszę o pomoc kogokolwiek kto zdawał w Bydgoszczy. Z góry dziękuję za pomoc.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

Twój instruktor powinien Ci to wytłumaczyć.

O ile dobrze pamiętam logikę, (na kursie ABS nie miałem)... to jeśli chodzi o pneumatykę podłączasz najpierw STEROWANIE hamulcami a później ZASILANIE instalacji, a to dlatego, że jeśli przyczepa jest ustawiona bez zahamowania ręcznego, zatrzymana jest poprzez brak dopływu powietrza do instalacji, jeśli podczepisz najpierw zasilanie układu, bez jego sterowania (w chwili podpinania w aucie masz zaciągnięty ham. ręczny) to przyczepa do momentu podłączenia sterowania zostanie niezahamowana.
Cytuj:
Co do kolorów:
1. czerwony - przewód zasilający, zarówno układ zawieszenia pneumatycznego (jeżeli występuje)jaki zasilanie zbiornika sprężonego powietrza dla hamulca zasadniczego może również odbezpieczać haulec postojowy przyczepy/naczepy w zależności od rodzaju zastosowanych siłowników
2. żółty jest przewodem sterujacym pracą hamulca zasadniczego.
Czyli przy sprzęganiu podłączasz żółty, czerwony

przy rozprzęganiu rozłączasz najpierw czerwony (następuje zahamowanie przyczepy poprzez brak dopływu powietrza), później żółty.

Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi :D

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Może ten filmik coś Ci pomoże i ułoży twoją wiedzę:

http://www.youtube.com/watch?v=Msw8PDvnKRk

Pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

Misztal : ciekawy wynalazek, jakim cudem on odczepia obydwa przewody pneumatyczne na raz? Widać że wisi żółty i czerwony, nagle obydwóch nie ma... elektryczny też jest tylko jeden (?)

Jeśli chodzi o pneumatykę to problemu kolegi raczej nie rozwiązuje...


Ja osobiście posiłkowałem się tym filmikiem
http://www.youtube.com/watch?v=_MStCt70 ... re=related

Tutaj pan mówi 'ważnym elementem jest aby podlączyć najpierw przewód sterujący - żółty'

jeśli chodzi o kliny na filmie od MISZTAL`a ... w Bydgoszczy się ich nie stosuje.

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: