Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 lis 2011, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2011, 22:52
Posty: 40
GG: 0
Samochód: scania 480

Witam mam problem ze scania 124g 470, problem polega na słabym ciśnieniu oleju, na ciepłym silniku ma niecałe 2 na wolnych obrotach a po podjeździe pod górkę gdy silnik ma duże obciążenia spada na 1,2 na wolnych sprawa się ma nieco lepiej po wymianie oleju tzn do kilku tysięcy jest trochę większe po ok 10 tys przebiegu na oleju zaczyna spadać. Ktoś może spotkał się z takim problemem, co może być przyczyną???


Post Wysłano: 06 lis 2011, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Pierwsza sprawa to sprawdz cisnienie oleju ale uzyj do tego zwyklego mechanicznego manometru (dostepnego w sklepach z czesciami do hydrauliki siłowej). Ten silnik na wolnych obrotach powinien miec cisnienie 1,6 bar, na rozgrzanym silniku przy 1000 obrotow powinien miec 2,5 bar a przy 2000 obrotow 4,5 do 6 barow. Wazne jest by pomiar przeprowadzic zewnetrznym mechanicznym manometrem a nie sugerowac sie elektrycznym zegarem w kabinie i czujnikiem cisnienia oleju. Jesli wartosci nie beda zblizone do tych co napisalem to prawdopodobnie masz silnik do roboty. Rozumiem ze takie rzeczy jak rozrzedzenie oleju przez paliwo czy plyn chlodniczy juz sprawdziles i w tym przypadku nie ma tego problemu. Wtedy nie pozostaje ci nic innego jak wyjac silnik i zobaczyc w czym jest problem. Prawdopodobnie silnik juz swoje przjechal i cisnienie gubi na panewkach i przydalby sie mu remont. Pozdr


Post Wysłano: 06 lis 2011, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2011, 22:52
Posty: 40
GG: 0
Samochód: scania 480

A sama wymiana panewek w czymś pomoże? bo nigdy z tym silnikiem nie było problemów, oleju od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać tylko ten mankament ciśnienia


Post Wysłano: 06 lis 2011, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

czy sama wymiana panewek pomoze czy nie tego ci bez ogledzin silnika nie powiem. W tym silniku jest kilka miejsc w ktorych silnik moze zgubic cisnienie. Moze by na panewkach korbowodowych albo na glowych. Jak na korbowodowych to nie ma wiekszego problemu bo mozna zrobic bez wyciagania silnika. Jak na glowych to silnik out i demontaz walu. Pozostaje jeszcze walek rozrzadu, obudowa sprzegla i "patyczki do lodow", chlodnica oleju itd. Pierwsze co to zmierz cisnienie i jesli odczyt pokryje sie z tym co masz na desce to trzeba zdjac miskie i zaczac szukac. Mozna odkrecic ze 2 czy 3 korby i looknac jak wygladaja panewki. Pozniej stopy glowne itd


Post Wysłano: 06 lis 2011, 23:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Kolego a w silniku 380 pompowtryskiwacze, na ciepłym silniku po zgaszeniu i odpaleniu nie gaśnie kontrolka od smarowania dopiero po przygazówce, panewki wymienione kilka tysięcy temu a taki mankament jakieś 4 lata. Ciśnienia sprawdzę jutro na zegarze, ale może jakaś podpowiedź.


Post Wysłano: 06 lis 2011, 23:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

pierwszy raz słyszę żeby wyciągać silnik do wymiany panewek głównych. :lol:


Post Wysłano: 06 lis 2011, 23:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
pierwszy raz słyszę żeby wyciągać silnik do wymiany panewek głównych. :lol:
A w jaki sposob robisz takie naprawy?? Odkrecasz stopy i srubokretem wydlugujesz stare panewki i wciskasz nowe w szczeline pomiedzy walem a stopami?? No chyba ze wyjmujesz wal bez wyciagania silnika ale w jaki sposob to nie wiem. Nastepnym razem jak bedziesz to robil to wrzuc na forum jakies fotostory :D:D Pochwal sie jeszcze co robisz z ewentualnymi rysami na wale i w jaki sposob mierzysz srednice czopu zarowno w pionie jak i w poziomie??

Kol. Tiger_zaby pierwsza podpowiedz to pomiar cisnienia na mechanicznym manometrze.


Post Wysłano: 07 lis 2011, 18:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Kolego, w naszej 470 też miałem podobny problem, ale gdy podpiąłem komputer to okazało się że zegar zaniża o jakieś 0,4-0,5 bara. Najpierw podepnij sobie komputer i sprawdź manualnie zegar, a potem dopiero manometr mechaniczny zamiast czujnika. :wink:


Post Wysłano: 07 lis 2011, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

pewnie problem w tym ze nie kazdy ma komputer do Scanii. A zegar mechaniczny mozna kupic za przyslowiowe "pare zlotych"


Post Wysłano: 07 lis 2011, 19:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lis 2011, 18:35
Posty: 41
GG: 2901452
Samochód: SCANIA
Lokalizacja: Toruń

Kolega wyżej ma racje po co wydawać 200 zł (chyba) w serwisie jak można samemu swoimi sposobami sobie pomóc z a dużo mniejsze pieniądze


Post Wysłano: 08 lis 2011, 14:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2011, 22:29
Posty: 133
GG: 0

Nie wiem czy to coś pomoże, ojciec miał tak samo w 4 530 .
Spadło ciśnienie po aucie za wile nie można było odczuć co jest .
Przy wymianie oleju nigdy nie było opiłek na magnesie .
Zaczęliśmy zdejmować panewki i na głównych się załamaliśmy zjechane na maksa wał korbowy zjechany i silnik poszedł do remontu .
Także im prędzej sprawdzisz panewki, tym więcej zaoszczędzisz bo może jeszcze nie jest za późno .

_________________
Czasami sekundy decydują o naszym życiu .


Post Wysłano: 09 lis 2011, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Kolego nyta:
Cytuj:
Odkrecasz stopy i srubokretem wydlugujesz stare panewki i wciskasz nowe w szczeline pomiedzy walem a stopami??
dokładnie, a używam specjanie dopasowanej szpachelki i nie ma prawa uszkodzić wału
Cytuj:
No chyba ze wyjmujesz wal bez wyciagania silnika ale w jaki sposob to nie wiem.
nie wyjmuję wału do wymiany panewek głównych

Cytuj:
Pochwal sie jeszcze co robisz z ewentualnymi rysami na wale


ewentualnych rys przy wymianie brak poprzez zastosowanie szpachelki
Cytuj:
w jaki sposob mierzysz srednice czopu zarowno w pionie jak i w poziomie??


metodą organoleptyczną bez pomiaru


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: