Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lis 2011, 11:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2011, 11:53
Posty: 4
GG: 0
Samochód: volvo fm

Witam
Czy może ktoś mi powiedzieć jak wymienić napinacz w volvie fm 2003. Nie wiem gdzie go się odkręca ?


Post Wysłano: 20 lis 2011, 12:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

napinacz czego ??? pytanie w stylu czym sie roozni scania ??
jaki typ silnika ? z climatyzacja bez ? hmmm
Obrazek
to jest silnik D13 jakbys patrzyl od przodu przez chlodnice :P
legenda
F - Fan czyli wentylator
C - crank shaft czyli wal korbowy
WP - water pump czyli pompa wody
A - alternator czyli alternator
AC - air conditioning pump czyli kompresor klimatyzacji
T - tensioner czli napinacz
I idle pulley czyli wolna rolka

jak napinacz paska alternatora to na dolnej czesci obudowy masz miejsce na kwadrat 1/2 cala grzechotki naciagasz sprezyne z czuciem coby nie urwac
Obrazek

zdelmujesz pasek zdejmujesz grzechotke ( trza uwazac na paluszki :D)
klucz trzpieniowy ( allan ) szesciokatny M8 po srodku napinacza zaslepka a pod nia sruba dlugosci ok 80mm i zdjete ( starsze typy w silnikach D9 i D12 normalna sruba M8 ( klucz 12 )
Obrazek

zalozenie w odwrotnej kolejnosci

jak po drugiej stronie ( zalezy od silnika D13 ma kolo pompy wodnej D12 nie ma :P ) taka sama procedura podobny napinacz

Obrazek
Obrazek

PRZY ZMIANIE NAPINACZA ZAWSZE WYMIENIAJ PASKI !!!
powodzenia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 21 lis 2011, 1:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2011, 11:53
Posty: 4
GG: 0
Samochód: volvo fm

Dziękuję za błyskawiczną odpowiedz. Mam jeszcze jeden problem ze skrzynią manualną.
Blokuje mi się 4 po redukcji z 5. Nic nie trzeszczy nic nie zgrzyta tylko dzwignia robi się "dębowa".
Jak stoi samochód to wszystko chodzi idealnie. jak jadę do 25 km/h wszystko super.Jak przekroczę 25 blokuje mi 4 jak redukuję z 5. Z trójki na 4 super. Jedynka super.Wstawiłem nowy inhibitor- cewka przykręcana na 4 sruby-zapunktowana bo dostalem od znajomego i nic.Zdjąłem wtyczkę z zaworu blokady wysokie/niskie-ten z tyłu skrzyni- do momentu zgaszenia silnika super. Po ponownym uruchomieniu znowu problem powyzej 25km/h. W zaworze po prawej stronie patrząc przez chłodnicę mam olej ale znajomy powiedział że nie ma to wpływu. Może trzeba wymienić w zaworze blokady wysokie/niskie pierścionki gumowe bo nie jest on sprawny pneumatycznie.Nie mam też żadnych błędów na wyświetlaczu.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: