Strona 16 z 39 [ Posty: 761 ] Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1839 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 gru 2011, 18:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2011, 23:01
Posty: 12
GG: 0

ciekawe czy to wywrotny patent


Post Wysłano: 05 gru 2011, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 12:18
Posty: 525
GG: 2628774
Samochód: TGX / R480
Lokalizacja: Janów Lubelski

Ja myślę że w Polsce to by się nie przyjęło ponieważ u nas dużo jeździ się po żwirowniach, polach, a taka naczepa to może być dobra do wożenia tylko po drogach i na równym placu kiprowanie.


Post Wysłano: 05 gru 2011, 19:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Tylko ze ta naczepa wystepuje tez w wersji 1/4 ramy czyli caly wozek stoi na ziemi ale dalej nie ma pelnej ramy i waga jest tylko troche wieksza. Uwazam ze wozac na legalu 1 do 2 ton wiecej niz konkurencja moze byc to karta przetargowa.


Post Wysłano: 05 gru 2011, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

Te wywrotki są na pewno mniej stabilne od takich jak są u nas dlatego, że tam wystarczy że 1 koło wejdzie w dziurę i cały ładunek od razu się przechyla, a gdy podpiera się to wszystko na 6 kołach jest stabilniejsze. Poza tym przy kiprowaniu taką amerykańską wywrotką cały ładunek opiera się tylko na ostatniej osi nie jest to zbyt bezpieczne.
http://www.youtube.com/watch?v=wNfAMVGk ... re=related -przykład takiego zestawu jak się kładzie na bok przy kiprowaniu
http://www.youtube.com/watch?v=TYaIRbLm ... re=related
http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... Ysh7Nwa-Fg - na tych dwóch filmikach widać, że te wywrotki nie mają zbyt dużego kątu podnoszenia kipy bo towar nie chce za bardzo spadać
http://www.youtube.com/watch?v=0SpGiCvc ... re=related -ale można też wykorzystać taką konstrukcję jak nie raz nie można odjechać z pod kupki po kiprowaniu.


Post Wysłano: 05 gru 2011, 20:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2011, 23:01
Posty: 12
GG: 0

wystarczy ze towar zostanie na naczepie przy maksymalnym wychyleniu i cały skład leży (i kwiczy)


Post Wysłano: 05 gru 2011, 20:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 12:18
Posty: 525
GG: 2628774
Samochód: TGX / R480
Lokalizacja: Janów Lubelski

Cytuj:
wystarczy ze towar zostanie na naczepie przy maksymalnym wychyleniu i cały skład leży (i kwiczy)
Takie coś to nawet na naszych może się zdarzyć.
Co do tych amerykańcówto jeszcze można wywnioskować że im krótsza naczepa tym niżej się podnosi


Post Wysłano: 05 gru 2011, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Cytuj:
Cytuj:
wystarczy ze towar zostanie na naczepie przy maksymalnym wychyleniu i cały skład leży (i kwiczy)
Takie coś to nawet na naszych może się zdarzyć.
Co do tych amerykańcówto jeszcze można wywnioskować że im krótsza naczepa tym niżej się podnosi
Naczepy dluzsze niz 24-26 stopy nie sa z reguly dopuszczone do kiprowania na budowach gdze robi sie to na miekkim podlozu. Ja pracowalem na fremless-ie i musielismy rozciagac ladunek czasami na grubosc nie wieksza niz 2 cale czego nie pochwalam ale tak bylo. Dodaje link z naczepa na 1/4 ramy gdzie wszystkie kola stoja na ziemi i jest bardzo stabilna moim zdaniem bardziej niz na pelnej ramie.
http://www.youtube.com/watch?v=_ZXpuVYI ... ure=g-vrec


Post Wysłano: 08 gru 2011, 16:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Słyszał/Widział ktoś z was taki wynalazek, szkoda że tak mało zdjęć jest na stronie producenta. :roll:

http://zremb.eu/pl/node/163


Post Wysłano: 08 gru 2011, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:06
Posty: 35
Lokalizacja: Łódź

W Szwecji sporo tego typu naczep jeździ, związane to jest chyba z ich przepisami dotyczącymi nacisków na oś czy jakoś tak. W terenie też pewnie trochę pomaga bo "rozsunięta" naczepa bardziej dociska oś napędową w ciągniku.


Post Wysłano: 08 gru 2011, 17:32
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1756
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Ciekawa sprawa z tą naczepą,u nas w kraju jeszcze takiego wynalazku nie widziałem.
Ale może to być nie głupie rozwiązanie


Post Wysłano: 08 gru 2011, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Cytuj:
Słyszał/Widział ktoś z was taki wynalazek, szkoda że tak mało zdjęć jest na stronie producenta. :roll:

http://zremb.eu/pl/node/163
Naczepa takiego typu daje korzysci tylko w krajach gdzie mozna wozic powyzej 40 ton DMC. Dopiero po sprzegnieciu jej z 3 osiowym ciagnikiem i wysunieciu tylnego wozka mozna wykorzystac maksymalna ladownosc tej naczepy nie przekraczajac dopuszczalnych naciskow na osie.
Przykladowo;
-os kierowana 7,5 tony
-os napedowa 2 x 8(lub 9) ton
-os naczepy 3 x 9 ton
czyli ok 50-53 tony DMC jezeli przepisy nie stanowia inaczej niz w Polsce.
Z 2 osiowym ciagnikiem i schowanym wozkiem to zbedny ciezar wlasny takiej konstrukcji.


Post Wysłano: 08 gru 2011, 19:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Podobne rozwiazania stosuje sie w USA w podwoziach podkontenerowych.
http://www.chassisking.com/images/produ ... hassis.jpg
Zbednym i kosztownym dodatkiem natomias jest hydrauliczne wysuwanie wozka. W wyzej pokazanym rozwiazaniu wystarczy odbezpieczyc sworznie zabezpieczajace, zahamowac kola naczepy i wyciagnac lub wsunac wozek podjezdzajac ciagnikiem. Takie rozwiazanie jest tansze, lzejsze, mniej awaryjne.
Moje doswiadczenie z tamtego rynku pozwala mi dostrzec ze w Europie czasami niepotrzebnie komplikujemy sobie zycie.


Post Wysłano: 08 gru 2011, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Cytuj:
Podobne rozwiazania stosuje sie w USA w podwoziach podkontenerowych.
http://www.chassisking.com/images/produ ... hassis.jpg
Zbednym i kosztownym dodatkiem natomias jest hydrauliczne wysuwanie wozka. W wyzej pokazanym rozwiazaniu wystarczy odbezpieczyc sworznie zabezpieczajace, zahamowac kola naczepy i wyciagnac lub wsunac wozek podjezdzajac ciagnikiem. Takie rozwiazanie jest tansze, lzejsze, mniej awaryjne.
Moje doswiadczenie z tamtego rynku pozwala mi dostrzec ze w Europie czasami niepotrzebnie komplikujemy sobie zycie.
Ha! Kolego Polski browar dla Ciebie za to trafne spostrzeżenie :D cała Unia Europejska powinna się nazywać Instytucja komplikująca życie :D Pozdrawia, przyszły kierowca zawodowy znad gąszczu przepisów :P


Post Wysłano: 09 gru 2011, 0:02

Obrazek

Silosy takie są, ale to rzadkość raczej.


Post Wysłano: 09 gru 2011, 0:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 12:18
Posty: 525
GG: 2628774
Samochód: TGX / R480
Lokalizacja: Janów Lubelski

Cytuj:
Obrazek

Silosy takie są, ale to rzadkość raczej.
Mylisz się, takich naczep w Polsce jest bardzo dużo. Większość wozi w nich mąki albo otręby. Ale czy to się zalicza do kruszyw?


Post Wysłano: 09 gru 2011, 0:35

Ja tam nie wiem, kolega się pytał, a mi się skojarzyło, że tak zbudowane silosy są :D


Post Wysłano: 09 gru 2011, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

Obrazek
źródło: motoallegro.pl

Rozsuwana naczepa polskiej firmy CMT Chojnice.


Post Wysłano: 09 gru 2011, 20:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 12:18
Posty: 525
GG: 2628774
Samochód: TGX / R480
Lokalizacja: Janów Lubelski

Rozsuwane są w niej tylko osie, a cena jest nie mała bo coś około 250 tyś


Post Wysłano: 04 sty 2012, 23:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Słyszał z was ktoś może o tej zmianie przepisów 1 stycznia? Ponać już nie może być płacone od tony,a ma być od frachtu... Jeśli to prawda to nie zazdroszczę tym co kupili wszystkie te lekkie naczepki. :mrgreen:


Post Wysłano: 05 sty 2012, 0:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 kwie 2006, 17:43
Posty: 162
GG: 0
Samochód: bez adblue
Lokalizacja: SKL

Cytuj:
Słyszał z was ktoś może o tej zmianie przepisów 1 stycznia? Ponać już nie może być płacone od tony,a ma być od frachtu... Jeśli to prawda to nie zazdroszczę tym co kupili wszystkie te lekkie naczepki. :mrgreen:
Wątpię ze to możliwe pewnie jakaś plotka :wink: Ale aczkolwiek nie było by to głupim pomysłem bo na pewno skończyły by się przeładowane zestawy jak i zaniżanie stawek przez przewoźników którzy jeżdżą za mniej a wożą więcej;/ Pozdrawiam :)

_________________
EKIPA TYSIĄCA I JEDNEJ TARCZY :):)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 16 z 39 [ Posty: 761 ] Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1839 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: