Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 gru 2011, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Wszyscy rozpisują się o tuningu wizualnym. NIe jestem fachowcem w tej dziedzinie i nie będę się wypowiadał- bo moim zdaniem zawiesić sobie super spojler i " malnąć" coś na masce to nie wszystko. A co ze specami z tuningu mechanicznego podnoszącego moc z zmniejszającego zużycie paliwa - geniusze?

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Post Wysłano: 28 gru 2011, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Nie pomyliłeś przypadkiem tego serwisu, z portalem tunerów polonezów caro atu plus?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 28 gru 2011, 23:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Nie pomyliłeś przypadkiem tego serwisu, z portalem tunerów polonezów caro atu plus?
Albo Caro, albo Atu... bo to dwa różne modele.... :roll:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 28 gru 2011, 23:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 paź 2010, 20:55
Posty: 133
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Może nie Renault , ale na forum ktoś pisał ze do Scani dają czy dali wtryski z kutrów (z silnikami scania) i miały tam moc większą.

_________________
INTERCOOLER


Post Wysłano: 28 gru 2011, 23:41

Inaczej, wtrysk z silnika okrętowego daje Ci możliwość przelania większej ilości paliwa na pojedynczym wtrysku, więc wyciągniecie 800-1000 koni nie jest większym problemem. Oczywiście musi za tym iść przeprogramowanie ECM-u, oraz najczęściej zmodyfikowanie systemu dostarczania powietrza do silnika, większe turbiny, czasami nawet 2.

Problem w tym, że na rynku istnieje niewiele silników zdolnych do uzyskiwania dużych przyrostów (które wbrew pozorom nie podnoszą znacząco spalania, kiedy silnik jest wykorzystywany w górzystym terenie). Nie wiem jak producenci zapatrują się na trwałość takiego motoru pod realnym obciążeniem przy dużej mocy, ale zastanowiłbym się, czy warto ryzykować.
Sądzę, że realne predyspozycje mają silniki mające dużo wspólnego z jednostkami wykorzystywanymi właśnie w okrętach, czy przemyśle, czyli właśnie np. Scania V8, może Volvo D16 ? Być może Man V8 ?

Przeciętnej 12-13 litrowej jednostce najlepiej pomóc zaślepiając EGR oraz udając się do do dobrego tunera, który zmodyfikuje ECM poprawiając mapę, bo te jednostki nie były raczej przystosowane do osiągania bardzo dużych mocy.

Okazuje się, że ze względu na ekologię, część silników ma celowo skopane mapy, jeżeli nie jesteśmy eko świrami, to możemy spokojnie naprawić to. Caterpillary Acerty mają taką przypadłość.

Można się bawić w tuning mechaniczny, pozostaje pytanie tylko po co.
Chyba, że kogoś coś takiego kręci :

http://www.youtube.com/watch?v=Jk37_Mi3 ... re=related :lol:


Post Wysłano: 28 gru 2011, 23:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Myślę że jak znajdziesz hamownie, która jeszcze stroni i zmieści się do niej ciężarówką to zoptymalizują pracę silnika, przyrost mocy w osobówkach sięga rzędu 20% więc niech nawet o 10 do 15% podniosą Ci moc nie zmieniając wielkości spalania to będziesz zadowolony :) a najprostszą metodą na podniesienie mocy to robienie przelotowego wydechu choć wtedy nie będziesz mógł wyjechać na publiczne drogi :)


Post Wysłano: 29 gru 2011, 9:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jest nawet w Polsce taka firma co zajmuje się cip tuningiem i np z silników MANa średnio wyciąga dodatkowe 60KM :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 gru 2011, 18:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2010, 17:00
Posty: 369
GG: 5566870
Samochód: scania
Lokalizacja: Jędrzejów

myślałem kiedyś o zmianie mapy, czytałem w na rożnych stronkach -- przyrost mocy 60 czy ileś tam koni, gwarantowany spadek spalania 5-10% a na samym dole małymi literkami -spadek spalania nie będzie miał miejsca jeśli ktoś ma ciężką nogę czy coś w tym stylu :)
http://www.44tuning.pl/chip-tuning-scania-r-580-580-km

i tak się zastanawiam co by było z tym spalaniem. nogi lekkiej nie mam ale jak mam czas to sobie jadę spokojnie a później miło zatankować 4-5 litrów mniej na kazde 100km :)
gdybym wiedział ze będzie tak jak jest napisane na tej stronie to bym sie na to zdecydował. chodzi konkretnie o spalanie bo na większej mocy mi nie zależy :)

_________________
http://campaign.scania.com/v8/
http://www.youtube.com/watch?v=lC9t524ddW0
http://www.youtube.com/watch?v=jjAPIDTO6RA
skup-rewal.pl


Post Wysłano: 30 gru 2011, 10:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

a może testował ktoś instalację LPG do ciężarówki? Podobno spalanie spada do 20 litrów po " górach"?
Ale ile potrzeba gazu na takie spalanie i co z certyfikacją?

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Post Wysłano: 30 gru 2011, 10:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
a może testował ktoś instalację LPG do ciężarówki? Podobno spalanie spada do 20 litrów po " górach"?
Ale ile potrzeba gazu na takie spalanie i co z certyfikacją?
viewtopic.php?f=43&t=30655&


Post Wysłano: 03 sty 2012, 22:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Zalezy jakie auto - volvoskie d12 szlo kasetami "tuningowac" 340KM wkladales kasete 380 i juz bylo, 380 wkladales kasete 420 i turbine i juz tez miales 420

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: