Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 sty 2012, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Czy istnieje możliwość zmiany gałki biegów z przesuwem na gałkę z klawiszem?
Jakie elementy trzeba dokupić by po zmianie działało?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 08 sty 2012, 10:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Nie ma problemu musisz kupić gałke z klawiszem jak zdejmiesz gume przy dzwigni to jest tam nakrętka którą musisz popuścić i odkręcić gałkę oczywiście po odłączeniu teklanów.


Post Wysłano: 09 sty 2012, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

dzięki za info gałkę zamówiłem jak dojedzie to wymienię.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 17 sty 2012, 23:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

gałeczka wymieniona działa bez zarzutu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 cze 2013, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:22
Posty: 20
Samochód: renaiult magnum

Cytuj:
gałeczka wymieniona działa bez zarzutu.
Witam, przeczytawszy ten watek rowniez kupilem gałke z klawiszem jednak nowa gałka ma 3 wejscia oznaczone "1" "3" "21" i zaslepione "22" natomiast w galce z pokretłem 3 wejscia sa oznaczone "A" "P" "B" i dodatkowo dwa skrajne przewody sa nie oznaczone. Tyle co mi sie wydaje to wejscie P to zasilanie podczas przelaczania pierscienia powietrze idzie albo na "A" albo na "B" 2 skrajne przewody to odpowietrzenie.Jednak po probach podlaczenia nowej gałki polbiegi nie chca działac. Jak powinny byc podlaczone przewody w nowej gałce z klawiszem.


Post Wysłano: 16 cze 2013, 8:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
gałeczka wymieniona działa bez zarzutu.
Witam, przeczytawszy ten watek rowniez kupilem gałke z klawiszem jednak nowa gałka ma 3 wejscia oznaczone "1" "3" "21" i zaslepione "22" natomiast w galce z pokretłem 3 wejscia sa oznaczone "A" "P" "B" i dodatkowo dwa skrajne przewody sa nie oznaczone. Tyle co mi sie wydaje to wejscie P to zasilanie podczas przelaczania pierscienia powietrze idzie albo na "A" albo na "B" 2 skrajne przewody to odpowietrzenie.Jednak po probach podlaczenia nowej gałki polbiegi nie chca działac. Jak powinny byc podlaczone przewody w nowej gałce z klawiszem.
"stara'' gałka też miała 3 wejścia aktywne.
nową podłączyłem metodą prób i błędów.
zasilenie powietrza masz tylko na jednym przewodzie dwa pozostałe są przewodami sterującymi i w zależności od położenia przełącznika na nich jest powietrze bądź nie ma.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 sty 2014, 2:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:22
Posty: 20
Samochód: renaiult magnum

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
gałeczka wymieniona działa bez zarzutu.
Witam, przeczytawszy ten watek rowniez kupilem gałke z klawiszem jednak nowa gałka ma 3 wejscia oznaczone "1" "3" "21" i zaslepione "22" natomiast w galce z pokretłem 3 wejscia sa oznaczone "A" "P" "B" i dodatkowo dwa skrajne przewody sa nie oznaczone. Tyle co mi sie wydaje to wejscie P to zasilanie podczas przelaczania pierscienia powietrze idzie albo na "A" albo na "B" 2 skrajne przewody to odpowietrzenie.Jednak po probach podlaczenia nowej gałki polbiegi nie chca działac. Jak powinny byc podlaczone przewody w nowej gałce z klawiszem.
"stara'' gałka też miała 3 wejścia aktywne.
nową podłączyłem metodą prób i błędów.
zasilenie powietrza masz tylko na jednym przewodzie dwa pozostałe są przewodami sterującymi i w zależności od położenia przełącznika na nich jest powietrze bądź nie ma.
Witam wszystko brzmi logicznie wcześniej kupiłem nowy zamiennik i kombinowałem na rożne sposoby, ale nic z tego poddałem się sadząc ze gałka jest uszkodzona bądź tandetnie wykonana. Teraz zdobyłem oryginał i dalej kicha czy ma ktoś wiedzę na którym przyłączu powinno być zasilanie? Niby prosta sprawa 3 przewody a jednak temat spać mi nie daje :)


Post Wysłano: 14 sty 2014, 21:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

już nie pamiętam jak podłączałem, ale spokojnie metodą prób i błędów podłaczysz.
warunek jeden musisz mieć powietrze w układzie inaczej nie sprawdzisz czy jest dobrze, wiem że to trochę kłopotliwe, ale do zrobienia.
najpierw ustal na którym jest stale powietrze potem podłączaj kolejne przewody i sprawdzaj przyciskiem co sie dzieje.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 sty 2014, 22:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:22
Posty: 20
Samochód: renaiult magnum

Cytuj:
już nie pamiętam jak podłączałem, ale spokojnie metodą prób i błędów podłaczysz.
warunek jeden musisz mieć powietrze w układzie inaczej nie sprawdzisz czy jest dobrze, wiem że to trochę kłopotliwe, ale do zrobienia.
najpierw ustal na którym jest stale powietrze potem podłączaj kolejne przewody i sprawdzaj przyciskiem co sie dzieje.
Robię tak jak piszesz mam nawet poznaczone przewody, aby się nie mieszały podłączam na powietrzu w układzie tylko problem leży w nowej gałce (gałka powinna raz dawać powietrze na jedna stronę raz na druga) Podczas prób było tak ze powietrze leciało z obydwu przyłączy na raz, po zmianie wejść było tak ze nie leciało wcale, wiec zgłupiałem całkiem( kilka podejść do tego zagadnienia miałem). Możliwości podłączenia przewodu zasilającego są tylko 3, z pozostałymi przewodami nie powinno być problemów bo czy tak czy tak powinny przerzucać polówki. Na początku sadziłem ze kupiłem tani zamiennik i to on jest przyczyna, teraz kupiłem oryginalna używkę i jest to samo. Może zaworki w gałce nie trzymają i powietrze idzie bokiem? Żebym gdzieś znalazł schemat jak to powinno być na 100% to można by było szukać przyczyny


Post Wysłano: 15 sty 2014, 23:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
Zastanawiam się cz masz właściwą gałkę.Bo moge się mylić Spotkałem się z gałkiami starego typu które miały od 3 do 5 wejśc powietrznych
Jak mniemam masz skrzynie B18 gdzie gałka ma stałe ciscienie i podaje je na konkretny obieg połówek lub pełnych biegów.
Natomiast jesli się nie myle możesz miec gałkę od ZF-ki gdzie chyba głowne powietrze jest podawane wtedy np połówki działają lub odcięte przez gałkę i wtedy kostka przy skrzyni automatycznie wpycha na pełne biegi
.Zatem objaw jest taki jak piszesz że leci z dwóch na raz albo wogóle z bo trzeci to chyba tylko ma za zadanie oprużnic układ aby doszło do samoczynnej zmiany przełożeń.Ale moge się mylić.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: