Cytuj:
pytanie zadałem sobie po rozmowie telefonicznej z kolegą z firmy....
zjechał z autostrady, zatrzymał zestaw po czym, nie mogąc ruszyć z miejsca ze względu na zajeżdżony śnieg i fakt wtopienia się weń zadał mi pytanie:
czy w Actrosie jeżeli włączy napęd 4x4 wystarczy jak założy łańcuch na przednie koło czy ma szukać innego który będzie pasował na bliźniaki?
aby nie było wątpliwości Actros 1841.
najpierw pytanie uznałem za doskonały żart, i buchnąłem śmiechem, niestety - on naprawdę myślał, że klawisz blokady mostu to jest napęd 4x4 - takowy ma w swojej osobówce i podobno tak samo włączany....
Od razu zaznaczam, że nie chcę się czepiać, ale...
Czego uczą na kursach? Tego, czego Ciebie nauczyli, chyba, że masz prawo jazdy od XX lat.
Dla mnie ten model ( actros 1841) nie mówi nic, czy to jest 4x2 czy 4x4. Tak więc nie zbyt trafiłeś z tym, że bez wątpienia to musi być 4x2.
Gość owszem, może i nie jest zbyt rozgarnięty, ale tyle ile umiał , tyle się starał. Nie każdy z nas jest urodzony w kabinie. Nie znam tego kogoś, czy to jest ktoś z łapanki, świeżak itp. dlatego jest mi ciężko to oceniać.
Tak jak ktoś napisał, wielu kierowców nie wie jak stosować blokadę , co więcej, boi się jej użyć ( bo coś się zepsuje).
Cytuj:
Często zadawałem pytanie kolegom jak wymienić olej w Wartburgu (dwusów) i niektórzy długo się zastanawiali.
Do zawodu kierowcy przyszło masę przypadkowych osób, jacyś szewcy, cukiernicy, górnicy. Skąd on ma wiedzieć co to jest mechanizm różnicowy np. i co się stanie jak się go zablokuje. Jednocześnie panuje przekonanie, że we współczesnych samochodach nawet żarówkę musi wymienić serwis.
Do pierwszej części mam mieszane uczucia, kurde nie każdego musi interesować , nie musi mieć pojęcia o danym modelu.
Ktoś może być super mechanikiem, ale nigdy tatry nie naprawiał, nie miał z tym autem najmniejszej styczności, no i co też się pośmiejemy z pewnych rzeczy ( a, że jest to "powietrzniak" można powydziwiać).
Grywam w siatkówkę, ale pytaj mnie o różne sprawy związane z tą tematyką, a Ci na nie nie odpowiem. Kto jest aktualnym mistrzem, gdzie były mistrzostwa etc, nie wiem , bo mnie to nie interesuje. Co nie znaczy, że nie mogę uprawiać tego sportu i nie mogę być w nim dobrym.
Co do obecnych kursów.
Może nie sam kurs na prawo jazdy, ale KWALIFIKACJA WSTĘPNA powinny co niektórym choć częściowo rozjaśnić umysł. Ale do tego trzeba się przyłożyć, czytać co się na komputerku wyświetla, słuchać itp. a nie tylko klikać "dalej, dalej, dalej".
Robiąc kurs trzeba szukać dobrej , a nie taniej szkoły. Mój znajomy prowadzi OSK, jego kursy są około 30-40% droższe od konkurencji, ale co za tym idzie zdawalność jest dużo większa. Zwłaszcza kategoria A, osoba ta jest "czynnym" motocyklistą, a na kursie nauczysz się nie tylko slalomu i ósemki jak na większości kursach, ale także wielu innych ciekawych rzeczy, jak faktycznie zapanować nad motocyklem, jazda w warunkach specjalnych, technika jazdy, obsługa sprzętu, redukcja z międzygazem, prawdziwe, realne szkolenia z zakresu pierwszej pomocy.