Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 lut 2012, 20:52

Cytuj:
Idąc tym tropem przyczepa z obrotnicą jest pojazdem kierowanym.
Ale nie jest pojazdem silnikowym.


Post Wysłano: 16 lut 2012, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
Co z ciężarówkami? Tam ręczny nie jest już całkowicie osobnym układem. Czy jest to powód dla którego pojazdy ciężarowe musza być holowane na sztywnym holu? Bo innego powodu nie widzę.
Holowanie "na sztywno" jest o wiele bardziej wygodniejsze i co więcej bezpieczne.
Jaką liną chciałbyś holować ciężarówkę? Liny kilku-kilkunasto tonowe nie są elastyczne i każde szarpnięcie może skończyć się tym, że "stracisz zderzak".


Post Wysłano: 16 lut 2012, 22:03

Jest taki przepis który mówi, że nie wolno holować pojazdu na połączeniu giętkim jeżeli działanie układu hamulcowego jest uzależnione od pracy silnika.

Poza tym naprężona przez tyle ton stalowa lina jest bardzo niebezpieczna. Tu masz przykład: http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Lina ... caid=1deed. Pomijam już fakt, że powinna być oznaczona lub pomalowana na widoczny kolor. Gdyby w tym przypadku użyty został sztywny hol to kobieta pewnie by żyła bo do nic by się nie stało.
Cytuj:
No właśnie. Jest dobrze skonstruowany pod kątem holowania na motylu. Jednak w żaden sposób nie reguluje mas pojazdów holowanych tradycyjnie.
Jak holujesz tradycyjnie to w pojeździe holowanym ma być kierowca, który będzie używał hamulca i kierownicy.


Post Wysłano: 17 lut 2012, 10:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

ja kilkakrotnie holowalem pojazdy ciążarowe z Niemiec na dłuższych dystansach i jest to mordęga.
możesz podać do drugiego auta prąd, możesz dać powietrze, więc on normalnie sygnalizuje, może hamować, ale jednego nie podasz - wspomagania kierownicy i tu jest problem.

po pierwsze ciągniesz samochodem solówką, więc masz do wyboru albo sam ciągnik siodłowy, albo auto ciężarowe ze skrzynią ładunkową.
każde wyjście jest złe.
ciągnik siodłowy nie ma dociśniętej osi napędowej i czasem nawet na zakręcie pojazd holujący potrafi zarzucić tylną oś.
natomiast kierowca holowanego pojazdu przez auto ze szkrzynią ładunkową ma ograniczoną widoczność. podczas jazdy widzi tylko tylną ścianę. a ponieważ nie można jechać po autostradzie trzeba się na kręcić, a tu ani nie widać, ani wspomagania.

raz holowałem z Bad Hersfeld do Wrocławia to zajęło mi dwa dni, a chłopak ten z tyłu wieczorem nie miał nawet siły wypić piwa od razu usnął, bo jednak jest ogromny wysiłek cały czas skupienie.

natomiast współczesne samochody osobowe wogóle nie nadają się do holowania. nie ma już pojzdów z ramą, która przenosiłaby obiążenia. nadwozia samonośne są tak ochudzone, że jest to wystarczające tylko do obciążeń do jazdy. dodatkowo mocmowania uchywtów do holowania są umieszczone niesymetrycznie i trzeba kontrować podczas jazdy. może się również zdarzyć, że po holowaniu za uchwyt z lewej strony z przodu na skutek szarpania może zmniejszyć się szczelina prawych tylnych drzwi. więc jeżeli mamy wybór to laweta, różnica w cenie nie jest duża.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 17 lut 2012, 11:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Cytuj:
Poza tym naprężona przez tyle ton stalowa lina jest bardzo niebezpieczna. Tu masz przykład: http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Lina ... caid=1deed. Pomijam już fakt, że powinna być oznaczona lub pomalowana na widoczny kolor. Gdyby w tym przypadku użyty został sztywny hol to kobieta pewnie by żyła bo do nic by się nie stało.
Chyba nie zrozumiałeś opisu. Pani wjechała między dwa pojazdy złączone liną, więc czy to była lina, czy sztywny hol, raczej nie ma znaczenia.


Post Wysłano: 17 lut 2012, 17:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Jest taki przepis który mówi, że nie wolno holować pojazdu na połączeniu giętkim jeżeli działanie układu hamulcowego jest uzależnione od pracy silnika.

Poza tym naprężona przez tyle ton stalowa lina jest bardzo niebezpieczna. Tu masz przykład: http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Lina ... caid=1deed. Pomijam już fakt, że powinna być oznaczona lub pomalowana na widoczny kolor. Gdyby w tym przypadku użyty został sztywny hol to kobieta pewnie by żyła bo do nic by się nie stało.
Cytuj:
No właśnie. Jest dobrze skonstruowany pod kątem holowania na motylu. Jednak w żaden sposób nie reguluje mas pojazdów holowanych tradycyjnie.
Jak holujesz tradycyjnie to w pojeździe holowanym ma być kierowca, który będzie używał hamulca i kierownicy.

Dyskusja z Tobą jest wątpliwa, bo sam masz wątpliwości, a chwile później występujesz w roli specjalisty.

Ubolewam też nad tym, że Ty i inne osoby wypowiadające się w tym temacie nie zaciekawiły się całym fragmentem kodeksu drogowego dotyczącego holowania, który tu niniejszym przedłożyłem. Zrobiłem to po to, aby do naszej dyskusja była jakaś podkładka, ale jeśli tekst jest za długi, to cóż mogę poradzić.

Od początku rozmawiamy o kwestii prawnej, a moje pytanie dotyczące konieczności sztywnego holu przy samochodach ciężarowych jest wyrwane z kontekstu. Nie jestem idiotą, żeby zastanawiać się, czy lina w tym przypadku jest lepsza od rury.
Cytuj:
Jest taki przepis który mówi, że nie wolno holować pojazdu na połączeniu giętkim jeżeli działanie układu hamulcowego jest uzależnione od pracy silnika.
Gdybyś przeczytał fragment kodeksu, to wiedziałbyś od czego dokładnie jest uzależnione.
Cytuj:
Cytuj:
No właśnie. Jest dobrze skonstruowany pod kątem holowania na motylu. Jednak w żaden sposób nie reguluje mas pojazdów holowanych tradycyjnie.

Jak holujesz tradycyjnie to w pojeździe holowanym ma być kierowca, który będzie używał hamulca i kierownicy.
Zupełnie nie wiem co mają masy pojazdów do obecności kierowcy w pojeździe.


Post Wysłano: 18 lut 2012, 14:11

Cytuj:
Chyba nie zrozumiałeś opisu. Pani wjechała między dwa pojazdy złączone liną, więc czy to była lina, czy sztywny hol, raczej nie ma znaczenia.
Myślisz, że gdyby zamiast liny był sztywny hol to też skończyłoby się na ścięciu dachu ? Już sama grubość sztywnego holu wskazuje na to, że nie. Żeby taka rura przecięła auto to kobieta musiałaby jechać ze 300km/h.

Cytuj:
Zupełnie nie wiem co mają masy pojazdów do obecności kierowcy w pojeździe.
Zapnij pod mondeo jakiegoś większego dostawczaka albo cieżarówkę do 7,5t na sztywny hol taki jak przedstawiłeś w pierwszym poście, o ile wogóle ruszysz i mondeo nie przełami Ci się na pół to jak ważna jest obecność kierowcy w zależności od masy holowanego pojazdu, dowiesz się na pierwszym zakręcie.....


Post Wysłano: 18 lut 2012, 15:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Cytuj:
Myślisz, że gdyby zamiast liny był sztywny hol to też skończyłoby się na ścięciu dachu ? Już sama grubość sztywnego holu wskazuje na to, że nie. Żeby taka rura przecięła auto to kobieta musiałaby jechać ze 300km/h.
Nie mnie to oceniać. Ale z tą prędkością przesadziłeś. Przy dużo mniejszych prędkościach ludzie giną podczas spotkania z prostopadłą, mocną przeszkodą. A z tym, że nic by się nie stało, raczej też podkolorowałeś.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: