Autor
Wiadomość

Jak wymienic tarcze hamulcowe (przod) w Man 8.103 L2000 z 94r. ? Najdalej bylem na etapie sciagniecia ruchomej czesci zacisku ham. i zawiezienia go do regeneracji i ponownego zamontowania. Jakie czynnosci po sciagnieciu zacisku (ruchomej czesci) nalezy wykonac aby zdemontowac tarcze hamulcowe z przodu. Bez zadnych ABS-ow i elektroniki. Jakie tarcze i klocki sa cos warte? Jakiego producenta? Jaka twardosc klockow do nowych tarcz? Zaciski dzialaja, odbijaja, dociskaja, byly regenerowane. Aktualnie sila hamowania w lewym kole max. dochodzi do 6,4 i spada na 5,7 max. Sila hamowania w prawym kole dochodzi max. do 10,1 i trzyma. Czyli roznica Ok. 30-35% miedzy lewym a prawym kolem z przodu. Czy wymiana tarcz i klockow to zniweluje? Lewa tarcza zardzewiala, nierowno zjechana , rowki, prawa troche lepsza ,ale nie idealnie rowno wytarta. Klocki maja odpowiednia grubosc. Hamulce malo uzywane. Auto ma dlugie postoje. Silownik zacisku sprawdzany na cisnienie-odpowiednie. Pneumatyka w porzadku. Jak sprawdzic sprawnosc dzialania zacisku? Jego ramie wzrokowo chodzi.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Po pierwsze to się odkręca kompletny zacisk od zwrotnicy a nie samą prowadnice
Po drugie nie działa samo regulacja lub sam mechanizm w zacisku skoro tarcza nie jest wytarta.
Zacznij od naprawy zacisku a potem wymieniaj tarcze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

A w naszym l2000 trzeba ręcznie podciągać hamulce z przodu kolego Man :)


Dzien Dobry. Tak, jest regulacja docisku klockow na zacisku od strony silnika na nasadowy 10 pod zatyczka gumowa . Krecac w strone przodu auta zwieksza sie docisk klockow. Ustawialem to juz nie raz. Jak zacisk jest dobry taka regulacja powinna pomoz. Odkrecalem (kilka razy) sam ruchomy element zacisku bo stwierdzilem ze to wystarczy aby go zregenerowac. Staly element oczyscilem i pomalowalem zostal przy zwrotnicy i wymienilem te dwie rolki prowadzace. Zaciski sa calkowicie sprawne (dostalem zregenerowane od razu jak dalem stare). Teraz odkrecilem cale kompletne zaciski od zwrotnicy. Zostala tylko tarcza. Jak ja teraz sciagnac? Jak sciagnac tarcze jak juz nie ma calego zacisku? Czy ktos moglby to opisac krok po kroku? Wymienie te tarcze bo juz jest wszystko na wierzchu i auto stoi na podporkach. Zwrotnice nie maja zadnych lozow ani pionowych ani poziomych. Podejrzewam ,ze te stare klocki i tarcze byly marnej chinskiej jakosci (tarcza stara kosztowala 112/szt. brutto a klocki 122 brutto/komplet.) Pozdrawiam wszystkich.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Proste jak konstrukcja cepa odkręcasz kołnierz/flansze z szpilkami do felgi od piasty ten element przed samą tarczą ściągasz kołnierz a potem tarcze hamulcową

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
A w naszym l2000 trzeba ręcznie podciągać hamulce z przodu kolego Man :)
Jeszcze sie nie spotkałem żeby w sprawnym pojeździe trzeba było podstawiać hamulce, zakładasz klocki/nakładki i ma chodzić bez zaglądania do końca jeżeli nie reguluje są uszkodzone samoregulatory :]

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Raczej nie są uszkodzone, po prostu trzeba je podciągać ręcznie i koniec :wink:

Tył podciąga się sam, tak samo mamy w Mercedesie, na każdej osi trzeba było podciągać ręcznie, obecnie na osi napędowej są zmienione "grzechotki" na te nowoczesne z samoregulacja i tam podciągają się same :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jeśli sie nie regulują są uszkodzone Muszą sie podstawiać jeśli są sprawne jak sobie wyobrażasz załadowane auto 24t np na górach bez samoregulacji wiesz co tam sie z hamulcami dzieje musiał byś je podstawiać co trzy dni.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Cytuj:
A w naszym l2000 trzeba ręcznie podciągać hamulce z przodu kolego Man :)
Jeszcze sie nie spotkałem żeby w sprawnym pojeździe trzeba było podstawiać hamulce, zakładasz klocki/nakładki i ma chodzić bez zaglądania do końca jeżeli nie reguluje są uszkodzone samoregulatory :]
Ty może się nie spotkałeś, ale wierz mi, kiedyś były hamulce bębnowe które trzeba było podciągać co ok miesiąca. Poprostu grzechotki nie miały funkcji samoregulacji.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

W naczepach może i są ale w samochodzie niemożliwe stary 1317 ma samoregulacje. O manach na tarczach nie wspomnę

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Kolego rozumiem twoja frustrację, ale tak jest i koniec, nie będę się z tobą kłócił, jeśli uważasz ze wszystkie grzechotki mamy popsute to ok, niech tak będzie :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2011, 21:37
Posty: 87
GG: 0
Samochód: M 90

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
A w naszym l2000 trzeba ręcznie podciągać hamulce z przodu kolego Man :)
Jeszcze sie nie spotkałem żeby w sprawnym pojeździe trzeba było podstawiać hamulce, zakładasz klocki/nakładki i ma chodzić bez zaglądania do końca jeżeli nie reguluje są uszkodzone samoregulatory :]
Ty może się nie spotkałeś, ale wierz mi, kiedyś były hamulce bębnowe które trzeba było podciągać co ok miesiąca. Poprostu grzechotki nie miały funkcji samoregulacji.
Faktycznie to jest prawda w bębnowych trzeba podregulowywać.6mc temu robiłem okładziny wszystko było wyregulowane elegancko na przeglądzie 4 tygodnie temu wyszło że zrobiło się ponad 4mm różnicy na stronę


Ostatnio zmieniony 23 lut 2012, 18:57 przez pawlo22, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Osobna sprawa, że te grzechotki z samoregulacją często sie lubią kiepścić, te tańszawe szczegółnie. Działaja wtedy jak zwykłe.

Co do konieczności podciągania hamulców tarczowych, to fakt, ja też nie słyszałem o zacisku który trzeba postawiać.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Cytuj:
Co do konieczności podciągania hamulców tarczowych, to fakt, ja też nie słyszałem o zacisku który trzeba postawiać.
Kolega ma tez l2000 i też ręcznie musi podciągać...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Niema zacisku hamulcowego bez samo regulacji, tak samo żaden MAN nawet na bębnach nie posiadał fabrycznie grzechotek bez samoregulacji

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Cytuj:
Niema zacisku hamulcowego bez samo regulacji, tak samo żaden MAN nawet na bębnach nie posiadał fabrycznie grzechotek bez samoregulacji
Man F8 miał samoregulacje, Mercedes NG choć młodszy nie miał, no chyba ze jak mówicie są popsute :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
no chyba ze jak mówicie są popsute :wink:
Powtarzam to od początku, nie jedno auto robiłem, wiem co mówie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Ja rozumiem, nie mam doświadczenia, aby mówię jak to wygląda w przypadku naszych samochodów :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

To ja mówię że mają uszkodzone grzechotki.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Ja rozumiem, nie mam doświadczenia, aby mówię jak to wygląda w przypadku naszych samochodów :wink:
Nie dociera do ciebie ze masz skopaną samoregulacje w tych zaciskach :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: