Strona 80 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 178 79 80 81 82162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lut 2012, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2601
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Generalnie będąc w samochodzie nie powinno kręcić się pauzy na otwartym tacho, ale sporo kierowców tak robi. Jeśli zachowasz ciągłość, to nie powinno nikomu szkodzić (albo rysujesz zawsze Ty, albo zawsze tacho, przynajmniej przez dłuższy okres czasu).

Aha no i jeśli robisz weekendówkę w aucie, to w niektórych krajach powinno się robić ją na otwartym tacho, bo czasami kontrolujący mogą zinterpretować przełożenie tarczek jako pracę, a Ty nie możesz wtedy pracować ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 28 lut 2012, 21:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Cytuj:
Cytuj:
Chodzi o to, że na każdej tarczce musisz mieć zanotowane 24h czynności. Jeśli wkładasz tarczkę o 6 rano to do następnego dnia o 6 rano wszystko musisz notować na tej tarczy, błędne jest rysowanie przerwy tylko do 00:00, a po północy już na nowej.
Czyli mam rozumieć że jakbym spał w samochodzie to nie mogę kręcić pauzy na otwartym tacho? i dorysować aktywności, tutaj odpoczynku dobowego na odwrocie do 00:00 i na nowej taczy od 00:00 do czasu rozpoczęcia pracy?
Jasne, że możesz. Większość kierowców tak robi. A nawet w niektórych firmach narzucają by tak robić.
Tak jak napisałeś, na jednej kreślisz do 00:00 a na drugiej od 00:00 do końca pauzy i wkładasz do tachografu.

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 28 lut 2012, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
A nawet w niektórych firmach narzucają by tak robić.
Tak jak napisałeś, na jednej kreślisz do 00:00 a na drugiej od 00:00 do końca pauzy i wkładasz do tachografu
:lol: ale głupota, na drugi dzień przykładowo rozpoczyna o 10 i pracuje 15h i co? o 24 przekłada tarczkę i na następnej 1h jazdy?


Post Wysłano: 28 lut 2012, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

A jak ma się sprawa jeśli jest 2 kierowców i mają cyfrowe tacho? Zaczynając pracę, oboje wkładają karty do tacho i wybierają, który jedzie, a który ma pauze? Czy drugi kierowca wkłada swoją kartę dopiero jak zaczyna jechać?


Post Wysłano: 28 lut 2012, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2011, 17:02
Posty: 207
GG: 11
Samochód: Opel
Lokalizacja: Papenburg/Niemcy

Obaj wkładają jednocześnie. Gość siedzący za kółkiem ma rejestrowany czas jazdy, a drugi ma czas dyżuru. Po zmianie kierownika trzeba też zmienić karty miejscami.


Post Wysłano: 28 lut 2012, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

ok dzięki wielkie, zaraz poczytam sobie ustawę o czasie pracy kierowców i to czego nie skumam to się dopytam bo mam kilka wątpliwości :)

EDIT: Ja nie mam siły do ustaw... Moja dziewczyna studiuje prawo i jest z innego świata...
Ile wynosi maxymalny czas pracy kierowcy w podwójnej obsadzie?
Ile wynosi maxymalny czas jazdy .... ?
Ile wynosi pauza kierowców w podwójnej obsadzie?


Post Wysłano: 28 lut 2012, 22:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Chodzi mi o cykl 24h.
Po to na drugiej stronie tarczki sa pola do wyrysowania linii, zeby tarczkę zamknąć na cyklu 24h. Bo zmiana tarczki moze wyjść o 3:00 nad ranem i nie ma potrzeby przerywać snu.. wystarczy dorysować na 1 tarczce pauzę do końca cyklu i wyrysować pauzę na 2 tarczce do momentu rozpoczęcia pracy (zamknięcia jej w tachografie)

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 28 lut 2012, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
ok dzięki wielkie, zaraz poczytam sobie ustawę o czasie pracy kierowców i to czego nie skumam to się dopytam bo mam kilka wątpliwości :)

EDIT: Ja nie mam siły do ustaw... Moja dziewczyna studiuje prawo i jest z innego świata...
Ile wynosi maxymalny czas pracy kierowcy w podwójnej obsadzie?
Ile wynosi maxymalny czas jazdy .... ?
Ile wynosi pauza kierowców w podwójnej obsadzie?
jaja sobie robisz?
jakiej siły?
czyli już na początku wyszło szydło z worka?
jesteś z tych którym trzeba wszystko na tacy podawać?
czy nie potrafisz się przyłożyć porządnie do zawodu który chcesz wykonywać?
odp:
21
10
9

sonix tarczka nie musi być zamknięta w pełnych 24h, jak rozpoczynam pracę to wkładam nową tarczkę i tyle, jakieś kombinacje z rysowaniem do 24 to jakieś banialuki


Post Wysłano: 28 lut 2012, 22:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Nie robie sobie jaj. Sposób zawierania informacji w tekstach w ustawach jest dla mnie nie jasny i skomplikowany. Nie bądź taki do przodu bo Ci dupy zabraknie. Zauważyłem igoR84, że jesteś hejterem wszystkich i wszystkiego oprócz swojej magnumki na POSie. dzieki za odpowiedź.


Post Wysłano: 28 lut 2012, 22:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Cytuj:
sonix tarczka nie musi być zamknięta w pełnych 24h, jak rozpoczynam pracę to wkładam nową tarczkę i tyle, jakieś kombinacje z rysowaniem do 24 to jakieś banialuki
No ale kontrola czynności kierowcy ma być CIĄGŁA..

Otwarte tacho np. na noc zapobiega np. najechaniu pauzy na pracę w razie głębokiego snu. - dla tych co się dziwią po co się to robi.

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 29 lut 2012, 2:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Nie robie sobie jaj...
.
Ty coś zuważyłeś, a ja coś wiem i zrobiłem, więc licz się ze słowami.
Co do magnumki na POSie to cenią swoją prywatność, nie mam kont na portalach społecznościowych, i tu nie mam zamiaru się pokazywać, nie jest to do niczego mojej osobie potrzebne, a może dlatego że jestem mały gruby i brzydki i śmigam autem powiązanym na druty, a swoje żale wylewam na forum?

Jeżeli coś w ustawie jest nie jasne, skomplikowane to jest pierwszy krok aby przy ewentualnej kontroli, organ którą ją przeprowadza zrobił Cie w jajo, oni od razu wyczują zawachanie i będą wiedzieli jak i gdzie przywalić.
Cytuj:
dla tych co się dziwią po co się to robi
mnie to nie dziwi, dla mnie to jest niepraktyczne, gdyż może doprowadzić do sytuacji takiej jak wcześniej napisałem, że wypadnie zmieniać tarcz o 24/0.00 a ja będe jechał np na autostradzie. Rozpoczynam pracę, rozpoczynam nową tarczkę.


Post Wysłano: 29 lut 2012, 16:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Cytuj:
Cytuj:
Nie robie sobie jaj...
.
Ty coś zuważyłeś, a ja coś wiem i zrobiłem, więc licz się ze słowami.
Co do magnumki na POSie to cenią swoją prywatność, nie mam kont na portalach społecznościowych, i tu nie mam zamiaru się pokazywać, nie jest to do niczego mojej osobie potrzebne, a może dlatego że jestem mały gruby i brzydki i śmigam autem powiązanym na druty, a swoje żale wylewam na forum?

Jeżeli coś w ustawie jest nie jasne, skomplikowane to jest pierwszy krok aby przy ewentualnej kontroli, organ którą ją przeprowadza zrobił Cie w jajo, oni od razu wyczują zawachanie i będą wiedzieli jak i gdzie przywalić.
Cytuj:
dla tych co się dziwią po co się to robi
mnie to nie dziwi, dla mnie to jest niepraktyczne, gdyż może doprowadzić do sytuacji takiej jak wcześniej napisałem, że wypadnie zmieniać tarcz o 24/0.00 a ja będe jechał np na autostradzie. Rozpoczynam pracę, rozpoczynam nową tarczkę.
Przecież pisze ze chodzi mi o cykl 24h a nie godzine 00:00 :) kontrola kierowcy ma być ciągła. Wiec kończysz jazde, malujesz sobie kreskę do zakończenia cyklu 24h na tarczce, spisz spokojnie z otwartym tachografem. Nie interesuję cię to ze pauza najedzie ci na prace podczas snu.
"Otwarte tacho np. na noc zapobiega np. najechaniu pauzy na pracę w razie głębokiego snu." Jak spisz to nie kierujesz. (raczej) :)
Ja pisze swoje a Ty swoje :) Nie ma sensu chyba ciągnąc tej dyskusji. Nikt Ci nie broni robić pauzy na zamkniętym tacho czy na otwartym. W jednej firmie Ci tak każa robić w drugiej nie. Jeśli robisz pauze z otwartym a nie rysujesz kresek pauzy na rewersie to nie masz ciągłości.

Dla ciekawskich, pdf:
http://wrzucacz.pl/file/3411330524505/P ... -TACHO.pdf

Pozdrawiam

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 29 lut 2012, 16:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6308
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
ok dzięki wielkie, zaraz poczytam sobie ustawę o czasie pracy kierowców i to czego nie skumam to się dopytam bo mam kilka wątpliwości :)

EDIT: Ja nie mam siły do ustaw... Moja dziewczyna studiuje prawo i jest z innego świata...
Ile wynosi maxymalny czas pracy kierowcy w podwójnej obsadzie?
Ile wynosi maxymalny czas jazdy .... ?
Ile wynosi pauza kierowców w podwójnej obsadzie?
oczywiście tekst ustawy nie czyta się jak Pana Tadeusza lub kryminałkę.
jeżeli nastawisz się do tego, że jest to ustawa, a nie powieść sensacyjna jest to do przyswojenia.
ale wymaga to samozapracia i pracy (pomyślenia i porównania różnych art.).

prawo możesz poznać z tekstu źródłowego, a jak sam przyswoisz to będziesz pamiętał i rozumiał, albo z opowieści innych osób. ale wtedy nie masz pewności co do zgodności z prawem oraz nie będziesz pamiętał dłużej.

może IgoR84 wyraził się mało oględnie, ale sens jest słuszny. potraktuj zapoznanie się z rozporządzeniem 561/2006 jak element pracy, co na pewno nie będzie lekkie, łatwe i przeyjmne, ale po prostu trzeba to zrobić.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 01 mar 2012, 13:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

Powiedzcie mi jeszcze, jak to jest z jazdą wywrotką np. na budowie domu czy drogi. Czas pracy mierzy się tak samo ? czyli 4,5h pracy (jazda, załadunek+rozładunek) i wtedy 45 min stoję i znowu 4,5 jazdy ? Czy pojazdy budowlane są objęte odrębnymi przepisami ?

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Post Wysłano: 01 mar 2012, 13:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2011, 17:02
Posty: 207
GG: 11
Samochód: Opel
Lokalizacja: Papenburg/Niemcy

Cytuj:
Powiedzcie mi jeszcze, jak to jest z jazdą wywrotką np. na budowie domu czy drogi. Czas pracy mierzy się tak samo ? czyli 4,5h pracy (jazda, załadunek+rozładunek) i wtedy 45 min stoję i znowu 4,5 jazdy ? Czy pojazdy budowlane są objęte odrębnymi przepisami ?
W dobie możesz mieć 13h pracy+11h odpoczynku (sytuacja standardowa). W tych 13h możesz mieć maks. 9h jazdy, z tym, że po 4,5h trzeba trzasnąć 45minut przerwy.

Nie mieszaj czasu pracy z czasem jazdy.


Post Wysłano: 01 mar 2012, 14:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

Racja przepraszam mój błąd. Czyli zasady rozliczania są takie same jak dla reszty pojazdów ciężarowych. Dzięki

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Post Wysłano: 01 mar 2012, 18:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2011, 14:01
Posty: 184
Samochód: Partner 1.6 HDI, MB Coupe 3.0 24V
Lokalizacja: Wasilków

Cytuj:
Racja przepraszam mój błąd. Czyli zasady rozliczania są takie same jak dla reszty pojazdów ciężarowych. Dzięki
Takie same kolego, ale kręcę się w tym środowisku i ciężko znaleźć taką firmę żeby jeździć tak jak książka podaje :(

_________________
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma...


Post Wysłano: 01 mar 2012, 18:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

Ryba czy ty nie należałeś/należysz do Vectra Klubu ?

Mam jeszcze jedno pytanie. Jechałem sobie np.4h20min zajechałem pod rampę i mnie ładują. W teori po załadunku powinienem zrobić sobie 45 min przerwy lub pojechać te 10 min i dopiero zrobić 45 min przerwy. Jeśli wiem że np. załadunek będzie trwał nie krócej niż 2 godziny to czy mogę zrobić taki patent (domyślam się że nie zgodny z przepisami) że po godzinie załadunku zmieniam młoteczki na pauzę i drugą godzinę mnie ładują a ja teoretycznie odpoczywam ? Wtedy mój czas postoju na magazynie gdzie ładują mnie skraca się z 3 godzin do 2. A drugie pytanie czy Itd nie bedzie się czepiała że miedzy załadunkiem a pauza nie było żadnego ruchu np na odjazd od rampy itp.

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Post Wysłano: 02 mar 2012, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lis 2011, 21:32
Posty: 11
GG: 1
Samochód: ATEGO 1228
Lokalizacja: Opole

Witam,zacząłem prace w firmie budowlanej jeżdzę wywrotką ,chodzi o czas pracy na tarczkach przychodzę rano na 7godz do pracy wkładam nową tarczkę i jeżdzę po okolicy wkoło komina raz ładuję raz jęzdzę a niekiedy coś innego lub stoi nie ruszany przez np 2godz, pracuje po 8-9-11godz i chodzi o pauzy czy robić normalnie po 4,5godz czasu pracy zaznaczam pracy nie jazdy 45min pauzy i włączyć łóżko ,wogóle i mogę dziennie pracować i mieć samej jazdy i czy tarczkę wyciągnąć po pracy czy na drugi dzień o7 rano dopiero.


Post Wysłano: 02 mar 2012, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

1. Jeśli tym autem jeździsz TYLKO Ty, zamykając go i kluczyki zabierając ze sobą, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zostawił tarczę w tachografie, ale... No właśnie, jest jedno ale. Wieczorem szwagier/brat/ciocia namówią Cię na piwko, potem drugie itd (możesz ostatecznie zachorować;)), więc rano do pracy się nie wybierzesz. Pauza najdzie na jazdę, bo nie będzie komu wyjąć tarczki. Też źle. Wyjmuj :)
2. Pracujesz max 11 godzin, robiąc postoje, przestoje itp, więc czasu jazdy ponad 9 czy 10 godzin miał nie będziesz. Jak zrobisz sobie pauzę po 4,5 godz pracy czy jazdy, to będzie wypaśnie ;)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 80 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 178 79 80 81 82162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: