Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Witam. Posiadam Volvo FH12 420KM 3 osiowa solówka z HDS-em zamontowanym z tyłu auta. Niestety autko ma tylko jedna oś pędną natomiast ostatnia ośka jest wleczona (skrętna) i w teorii w momencie gdy auto jest puste powinna się automatycznie podnieść. Niestety czy to autko jest załadowane czy nie ośka wlecze się cały czas po asfalcie. Jest włącznik w kabinie, który służy do podwieszania osi, ale po jego włączeniu tył auta tylko przysiada i nic poza tym, ośka jak leżała tak leży. Byłem w Wabco w Łodzi na ul. Zgierskiej podpięli pod kompa posprawdzali i stwierdzili, że nic nie poradzą bo nie maja jakichś kodów i jedynie serwis volvo może coś konkretniej powiedzieć. Ja podejrzewam że HDS który jest zamontowany na aucie jest za ciężki i to jest przyczyna natomiast w Wabco powiedzieli mi że mimo to powinna się owa oś podnieść. Jedyny plus to to że właśnie ta ośka jest skrętna i w jeździe do przodu ładnie przyczepa za autem idzie, trzeba tylko pamiętać przy cofaniu żeby ja spinać na sztywno przyciskiem z kabiny. Czy ktoś może miał podobny problem z taka osią i jest w stanie mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny czy muszę ten serwis zaliczyć? Może to jakaś wina komputera, może jakieś sterowanie odpowiedzialne za ciśnienia jest spaprane? A może faktycznie ten HDS jest za ciężki? Nie truł bym może, ale przypuszczam że autko by mniej paliło i nie darły by się tak opony na tej wleczonej francy :)
Z góry dzięki za pomoc.

Pozdro

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kolego wiesz ile może warzy HDS :?: Możliwe że jest za ciężko bo jest skrajnie z tyłu w f90 jak mam za dużo załadowane i chce podnieść oś to opadnie mi cały tył tak samo jak u Ciebie :wink:

_________________
MAN


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2011, 19:57
Posty: 66
Samochód: Renault Premium
Lokalizacja: RKR

To przez HDS. Jeździłem DAF-em CF z HDS i osią wleczoną i zawsze była opuszczona.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Wiesz co kolego nie wiem ile waży, ale obstawiam około 3 - 3,5 tony. Mamy jeszcze Hiaba 125 i On waży 2 tony z hakiem wiec Palfinger PK 19000 będzie miedzy 3 a 3,5 tony ważył. Tak mi się wydaje.

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Nawet jakby ważył 3,5 tony to nie wystarczy żeby się ośka opuściła .


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 lut 2007, 15:12
Posty: 53
GG: 0
Samochód: VOLVO/AUDI
Lokalizacja: DK14 - GŁOWNO/ŁÓDZKIE

Kolego ale ośka jest opuszczona. Ona się nie podnosi!

_________________
GUTEEK

AUDI 80 B3 1.8S + LPG 89r. - (LALKA)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6015
Samochód: Volvo FH

Jednak głodny z sytym to się nie dogada...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Cytuj:
Jest włącznik w kabinie, który służy do podwieszania osi, ale po jego włączeniu tył auta tylko przysiada i nic poza tym, ośka jak leżała tak leży.
Skoro jednak tyl auta siada to musi znaczyc ze oska unosi sie ale auto niepoziomuje sie w tym momencie i dobija na kielichach(wzrasta obciazenie na tej osi)

Inna sprawa natomiast jest jak takie auto prowadzilo by sie??? Wysoko polozony srodek ciezkosci na samym ogonie to nic milego-nawet na b.dobrych nawierzchniach...

P.S. Jesli mam dobry trop to mozna sprobowac wypoziomowac recznie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Pisząc że ośka przy 3,5 tony nie opuściłaby się miałem na myśli że powinna być w górze nawet przy takim obciążeniu :x . Dobrze by było jakbyś podał rok auta to by było wiadomo czy jest sterowanie elektroniczne czy pneumatyka lub vin .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: