Strona 81 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 179 80 81 82 83162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 mar 2012, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lis 2011, 21:32
Posty: 11
GG: 1
Samochód: ATEGO 1228
Lokalizacja: Opole

Cytuj:
1. Jeśli tym autem jeździsz TYLKO Ty, zamykając go i kluczyki zabierając ze sobą, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zostawił tarczę w tachografie, ale... No właśnie, jest jedno ale. Wieczorem szwagier/brat/ciocia namówią Cię na piwko, potem drugie itd (możesz ostatecznie zachorować;)), więc rano do pracy się nie wybierzesz. Pauza najdzie na jazdę, bo nie będzie komu wyjąć tarczki. Też źle. Wyjmuj :)
2. Pracujesz max 11 godzin, robiąc postoje, przestoje itp, więc czasu jazdy ponad 9 czy 10 godzin miał nie będziesz. Jak zrobisz sobie pauzę po 4,5 godz pracy czy jazdy, to będzie wypaśnie ;)
Czyli mogę po pracy wyjmować tarczkę i na rewersie wyrysować odpoczynek do 7godz rano ITD nie doczepi się? A ta pauza po 4,5godz pracy lub jazdy musi być, bo samej jazdy np. niekiedy mam w dniu 3,5 a reszta inna praca.I jeszcze jedna sprawa jak jest otwarte tacho lub zamknięte bez tarczki i przyjdzie drugi pracownik i pociągnie na placu bez tarczki pare metrów czy to w niczym nie przeszkadza


Post Wysłano: 02 mar 2012, 23:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Cytuj:
Cytuj:
1. Jeśli tym autem jeździsz TYLKO Ty, zamykając go i kluczyki zabierając ze sobą, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zostawił tarczę w tachografie, ale... No właśnie, jest jedno ale. Wieczorem szwagier/brat/ciocia namówią Cię na piwko, potem drugie itd (możesz ostatecznie zachorować;)), więc rano do pracy się nie wybierzesz. Pauza najdzie na jazdę, bo nie będzie komu wyjąć tarczki. Też źle. Wyjmuj :)
2. Pracujesz max 11 godzin, robiąc postoje, przestoje itp, więc czasu jazdy ponad 9 czy 10 godzin miał nie będziesz. Jak zrobisz sobie pauzę po 4,5 godz pracy czy jazdy, to będzie wypaśnie ;)
Czyli mogę po pracy wyjmować tarczkę i na rewersie wyrysować odpoczynek do 7godz rano ITD nie doczepi się? A ta pauza po 4,5godz pracy lub jazdy musi być, bo samej jazdy np. niekiedy mam w dniu 3,5 a reszta inna praca.I jeszcze jedna sprawa jak jest otwarte tacho lub zamknięte bez tarczki i przyjdzie drugi pracownik i pociągnie na placu bez tarczki pare metrów czy to w niczym nie przeszkadza
- Możesz na rewersie wyrysować pauze, od tego jest druga strona tarczki.
- Nie zostawiaj zamkniętego tacho bez tarczki, to nie zapomnicie. Poza tym samochód będzie się upominał o tarczke po zapaleniu silnika.
- Nie można jeździć bez tarczki bo Ci się sierżanty nie bedą zgadzać/zgrywać na jednej i na drugiej tarczce co = mandat za jazdę bez tarczki.

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 03 mar 2012, 10:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Jak podjedzie kilka metrów to się nic nie stanie, wiadomo - kilka, a nie kilkaset ;)

Jeśli w całym dniu masz 3,5 jazdy, to pauza 45minut nie jest potrzebna. Ta pauza 45minut jest po 4,5godz jazdy, nie pracy.


Post Wysłano: 03 mar 2012, 21:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Szef dołożył mi obowiązków musze prowadzić ewidencje czasu kierowców, ale nie mam o tym pojęcia jako kobieta. Siedze teraz i skanuje wykresówki w programie 4trans i trafiłam coś takiego
http://www.image-share.com/upload/1292/9.jpg

Czas jazdy to gruba czarna krecha ale te schodki cienka kreska w pzrerwie jazdy to co to jest? Z tego co wiem to inne czynosci czy dyzur tez znaczone sa grubymi kreskami? Do jakiej czynnosci zatem zaliczyc te schodki? Pomoże ktoś zamim zwariuje?
te schodki to podjeżdżanie w kolejce - ja bym zaliczył to do innej pracy.
na pweno nie da sie tego zliczyć do pauzy lub dyżuru.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 mar 2012, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:

- Możesz na rewersie wyrysować pauze, od tego jest druga strona tarczki.
..... Poza tym samochód będzie się upominał o tarczke po zapaleniu silnika.
a niby jak mogę narysować pauze na rewersie??? (ja mam zapis obrotomierza na rewersie)
mój sie nigdy nie upomina :lol:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 04 mar 2012, 12:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 sty 2007, 18:53
Posty: 623
GG: 6032020
Lokalizacja: Czchów

Cytuj:
Cytuj:

- Możesz na rewersie wyrysować pauze, od tego jest druga strona tarczki.
..... Poza tym samochód będzie się upominał o tarczke po zapaleniu silnika.
a niby jak mogę narysować pauze na rewersie??? (ja mam zapis obrotomierza na rewersie)
mój sie nigdy nie upomina :lol:
Przyjrzyj się dokładnie swojej tarczce, zauważysz odpowiednie pola..


Post Wysłano: 04 mar 2012, 14:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2006, 18:10
Posty: 67
GG: 3407033
Lokalizacja: PNT

Proszę o wyjaśnienie. Postaram się dokładnie opisać co i jak:

Zaczynam pracę w poniedziałek o 6 rano i ciągne czas pracy do godz 19 wieczorem. Potem następuje przerwa dobowa która trwa 15 godzin (bo np we wtorek mam dopiero dyspozycje jazdy o 10ej rano). Moje pytanie brzmi, czy następny czas pracy we wtorek (te 13 lub 15 godzin) liczą się od godziny 6 rano (akurat wtedy wyjdzie 11 godzin przerwy i pełny cykl 24h) czy mogę to liczyć od godziny 10ej we wtorek gdy dopiero włożyłem świeża tarczke i zaczynam prace?

_________________
Jadę, jadę,
drogą lecę.
Ja mam towar,
Oni becel... :D


Post Wysłano: 04 mar 2012, 14:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2011, 17:02
Posty: 207
GG: 11
Samochód: Opel
Lokalizacja: Papenburg/Niemcy

Liczysz od 10.00 :]


Post Wysłano: 04 mar 2012, 14:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Przedłużenie czasu pracy do 15 godzin automatycznie skraca wypoczynek dobowy do 9 godzin, wg rozporządzenia 561 w tygodniu można skrócić odpoczynek 3 razy. Czy jeśli mam już wykorzystane 3 skrócone pauzy, to w ostatni dzień przed rozpoczęciem odpoczynku tygodniowego mogę po raz czwarty przeciągnąć dzień pracy do 15 godzin, czy nie? Tzn w poniedziałek 15 godzin pracy i 9 godzin odpoczynku, wtorek 15 godzin pracy i 9 godzin odpoczynku, środa 15 godzin pracy i 9 godzin odpoczynku, czwartek 13 godzin pracy 11 godzin odpoczynku, piątek 13 godzin pracy i 11 godzin odpoczynku, sobota 15 godzin pracy i rozpoczęcie odpoczynku tygodniowego 45 godzin. Można tak zrobić? Niby nie skraca się po raz czwarty pauzy dobowej, ale czy trzeba ten ostatni dzień liczyć tak, żeby w 24 godzinach zmieściła się jeszcze pauza, czy nie?


Post Wysłano: 04 mar 2012, 17:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

- Możesz na rewersie wyrysować pauze, od tego jest druga strona tarczki.
..... Poza tym samochód będzie się upominał o tarczke po zapaleniu silnika.
a niby jak mogę narysować pauze na rewersie??? (ja mam zapis obrotomierza na rewersie)
mój sie nigdy nie upomina :lol:
Przyjrzyj się dokładnie swojej tarczce, zauważysz odpowiednie pola..
jakoś ich nie widzę ale chętnie bym je zobaczył skoro twierdzisz że tam są

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 04 mar 2012, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

a niby jak mogę narysować pauze na rewersie??? (ja mam zapis obrotomierza na rewersie)
mój sie nigdy nie upomina :lol:
Przyjrzyj się dokładnie swojej tarczce, zauważysz odpowiednie pola..
jakoś ich nie widzę ale chętnie bym je zobaczył skoro twierdzisz że tam są
Obrazek

Pod 1.

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 04 mar 2012, 22:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

zaperezentowana tarczka jest tarczka bez obrotomierza.
tarczki z obrotomierzem sa stosowane na pewno w Renaultach
Cytuj:
Cytuj:

- Możesz na rewersie wyrysować pauze, od tego jest druga strona tarczki.
..... Poza tym samochód będzie się upominał o tarczke po zapaleniu silnika.
a niby jak mogę narysować pauze na rewersie??? (ja mam zapis obrotomierza na rewersie)
mój sie nigdy nie upomina :lol:
spokojnie możesz wyrysowac pauzę na tej tarczce z obrotomierzem.
w kolejnych polach licząc od góry zaznaczas odpowiednią aktywość i spokojnie rysujesz długopisem linię odpowiadająćą godzinom i minutom przypisanym danej aktywości.
zwróć uwagę że obroty rysuje ci tylko wtedy gdy masz załozona tarczke jako drugi kierowca.
pierwszy kierowca ma tył tarczki bez wyrysowanych obrotów.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 05 mar 2012, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

być może można i w ten sposób ale typowych pól jak na zwykłej tarczce nie ma tam nigdzie i nigdy nie praktykuje ręcznego rysowania ale zarzuciłem pod dyskusje bo nie tylko Reno ma takie tachografy (u mnie w Dafie jest taki też )
tylko jeszcze jedna mała dygresja ??? co ma oznaczać narysowana linia?? na zwykłej tarcze masz wybory a na tarcze z obrotomierzem ????

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 05 mar 2012, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
być może można i w ten sposób ale typowych pól jak na zwykłej tarczce nie ma tam nigdzie i nigdy nie praktykuje ręcznego rysowania ale zarzuciłem pod dyskusje bo nie tylko Reno ma takie tachografy (u mnie w Dafie jest taki też )
tylko jeszcze jedna mała dygresja ??? co ma oznaczać narysowana linia?? na zwykłej tarcze masz wybory a na tarcze z obrotomierzem ????
a przeczytałeś mój wcześniejszy post dokładnie?
tam masz wytłumaczenie jak zaznaczyć aktywność no chyba że nie umiesz narysować łóżeczka, młoteczków czy koperty.
ale skoro nie rysujesz nic na tarczce z tyłu to albo masz cały czas możliwośc że sam zmieniasz tarczkę, albo za każdym razem drukujesz zaświadczenie.
jak pewnie wiesz zmieniły sie przepisy i kierujący musi udokumentować całkowitą swoją aktywność.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 07 mar 2012, 15:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Mam do was takie pytanie, poniżej przedstawiam wam pewną sytuację: (Jest to tylko przykład)

Obrazek

I tutaj pytanie:

Czy odpoczynki tygodniowe są wykorzystane dobrze ?


Post Wysłano: 07 mar 2012, 15:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2010, 19:18
Posty: 277
GG: 11426561
Samochód: IVECO STRALIS (tandem)

Cytuj:
Mam do was takie pytanie, poniżej przedstawiam wam pewną sytuację: (Jest to tylko przykład)

Obrazek

I tutaj pytanie:

Czy odpoczynki tygodniowe są wykorzystane dobrze ?
Tak, tygodniowe odpoczynki są wykorzystane dobrze. Z całą sobotą 24 godziny i całą niedzielą 24 godziny razem masz 48godzin odpoczynku tygodniowego. A wymagane jest 45 godzin odpoczynku tygodniowego.
Masz troszke wiecej ale to nie wada nikt sie nie przyczepi inna sprawa by była jakbyś miał za mało. Chyba, że skracasz do 24...
Dwu tygodniowy czas jazdy ci nie przekroczył 90godzin bo masz jazdy tylko w dni robocze poniedziałek-piątek niby w dwóch miejscach skrócone.

Ale czy ktoś pilnuje tych 90godzin w dwa tygodnie?
Na wczesniejszych stronach tego tematu pisane jest, że mało kto na te 90godzin patrzy aale teraz jak surowsze przepisy to bardziej uważają może.
MOze niech sie ktos wypowie co wie. ITD sprawdza wykresówki za prawie cały miesiąc(28dni) wstecz to moze sie teraz patrzy i uważa zeby nie przekroczyć.


Post Wysłano: 07 mar 2012, 15:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

cumulus_xD Dzięki za odpowiedź. :)

I jeszcze takie pytanie.

Te 6 godzin jazdy co mi zostaje w Piątek w II tygodniu. To ja rozumiem tak:

Jadę 4,5 godziny, 45 minut przerwy i zostaje mi do wykorzystania 1,5 godziny jazdy. I po tej 1,5 godziny jazdy rozpoczynam tygodniowy odpoczynek. (48 godzin) :roll:


Post Wysłano: 07 mar 2012, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2010, 19:18
Posty: 277
GG: 11426561
Samochód: IVECO STRALIS (tandem)

Cytuj:
cumulus_xD Dzięki za odpowiedź. :)

I jeszcze takie pytanie.

Te 6 godzin jazdy co mi zostaje w Piątek w II tygodniu. To ja rozumiem tak:

Jadę 4,5 godziny, 45 minut przerwy i zostaje mi do wykorzystania 1,5 godziny jazdy. I po tej 1,5 godziny jazdy rozpoczynam tygodniowy odpoczynek. (48 godzin) :roll:
I jest w porządku wszystko.

Zastanawia mnie tylko te 90godzin w dwóch tygodniach, ten limit... Czy faktycznie jest to tak przestrzegane.
Z tego co ja zauważyłem to nie, którzy jeżdzą dwa tygodnie robocze nawet z sobotami i później robią te 45godzin tygodniowej przerwy ale na pewno w tych dwóch tygodniach im nie wychodzi 90godzin tylko wiecej.
Jest jakas tolerancja przekroczenia żeby ani niebieskie służby ani zielone sie nie przyczepiły czy trzeba jednak pilnować 90tki?


Post Wysłano: 08 mar 2012, 16:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Cytuj:
Jest jakas tolerancja przekroczenia żeby ani niebieskie służby ani zielone sie nie przyczepiły czy trzeba jednak pilnować 90tki?
Tolerancji jest... 15 minut ;) Od 16 minut są już przewidziane kary.

Trzeba pilnować, bo nigdy nie wiesz na jakiego inspektora trafisz. Jeden bardziej będzie zwracał uwagę na prawidłowe odpoczynki, a inny skieruje uwagę ku przekroczeniom czasu jazdy...


Post Wysłano: 08 mar 2012, 20:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2010, 19:18
Posty: 277
GG: 11426561
Samochód: IVECO STRALIS (tandem)

Czyli jednak. Dzięki, kolego ski.:)

A, jeśli chodzi o takie jazdy jak, np. w kurierce czy dystrybucji, to tam wiecej jest godzin pracy niż godzin jazdy i tu robi sie tak zwaną pamięciówke, szczególnie przy tacho analogowym, czyli: gdy jade do miejsca załadunku lub później miejsc za i wyładunku to ten czas jazdy i czas kiedy pracowałem przy za lub wyładunku odliczam czyli cały czas myśleć trzeba źeby nie przekroczyć czasu jazdy. Bo po 4.5 godzinach samej jazdy robie przerwe 45minut a nie łącze jazdy z pracą co razem by wyszło też 4.5godziny.

Dobrze to rozumiem?

Wtrąciłem to bo ciekawi mnie, jak własnie w tych działach tj. kurierka i dystrybucja wygląda obsługa tachografu.
Szczególnie, że w tutaj troche trudniej jest bo jazdy wiele nie ma ale i tak trzeba pilnować czasu. Raczej łatwiej jest jechać ciągle i na koncu załadunek lub wyładunek.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 81 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 179 80 81 82 83162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: