Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Skrzynia ZF Man
Post Wysłano: 08 mar 2012, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2012, 4:26
Posty: 7
GG: 0

Witam mój problem zaczął sie dzisiaj gdy jechałem w pewnym momecie stanąłem gdyż jadący tuż przede mną skręcał i gdy ruszałem nie moglem przebić na duża skrzynie a gdy przebiłem nie bylo 7 ani 8 teraz znalazłem. Gdy przebijam z 4 na 5 i 6 wchodzi normalnie lecz gdy z 6 na 7 i 8 jest bardzo mały (luz czy nie wiem jak to nazwać bardzo blisko biegi sa siebie 5 kolo 7 a 6 kolo 8 ) nie jest tak jak wcześniej nie wiem co sie stało prosze o pomoc.


Post Wysłano: 08 mar 2012, 23:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na skrzyni biegów masz taki drążek po obu stronach z przegubem kulowym przykręcony z jednej strony do skrzyni biegów a z drugiej do drążka który łaczy lewarek z skrzynią biegów. Sprawdz luzy na tych przegubach jeśli nie są mocno wylatane spróbuj wyregulować biegi skracając lub wydłużając ten drążek.
Ten drążek jest odpowiedzialny za ruchy lewarka w prawo/lewo. Oraz sprawdź mocowanie podstawy lewarka do silnika czy czasem nie wykręciły się śruby mocujące z kolektora ssącego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 mar 2012, 1:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Na skrzyni biegów masz taki drążek po obu stronach z przegubem kulowym przykręcony z jednej strony do skrzyni biegów a z drugiej do drążka który łaczy lewarek z skrzynią biegów. Sprawdz luzy na tych przegubach jeśli nie są mocno wylatane spróbuj wyregulować biegi skracając lub wydłużając ten drążek.
Ten drążek jest odpowiedzialny za ruchy lewarka w prawo/lewo. Oraz sprawdź mocowanie podstawy lewarka do silnika czy czasem nie wykręciły się śruby mocujące z kolektora ssącego
Tu masz te 2 przeguby oryginał febi :wink:
http://allegro.pl/przegub-katowy-dla-pe ... 09356.html

_________________
MAN


Post Wysłano: 09 mar 2012, 8:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Tu masz te 2 przeguby oryginał febi http://allegro.pl/przegub-katowy-dla-pe ... 09356.html
To nie ten przegub w linku masz M8 a drążek ma gwint M12 w oryginale z jednej strony gwint prawy a z drugiej lewy można to przerobić na dwie końcówki z prawym gwintem bo z lewym ciężko dostać.
Tak mi się wydaje że musisz wydłużyć drążek skoro niema 7 i 8 tylko nie przesadz z wydłużaniem bo potem wstecznego biegu nie włączysz

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 mar 2012, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2012, 4:26
Posty: 7
GG: 0

mam 7 i 8 ale ciezko wbic trzeba mocno pchac lewarek w prawo zeby wbic


Post Wysłano: 09 mar 2012, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak jak pisałem gdzieś się zrobił luz, jak nie na tym drążku poprzecznym to gdzieś indziej. Jak wydłużysz ten drążek to będziesz mógł dalej pchnąć lewarek w prawo co się z tym wiąże odsuniesz od siebie ścieżkę włączania biegów 5-6 i 7-8 najlepiej stanąć na ramie za kabiną a ktoś inny włącza biegi i zobacz ile wychodzi wałek z wybieraka przy włączaniu 7-8 i 5-6

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 mar 2012, 23:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2012, 4:26
Posty: 7
GG: 0

a wydluzajac ten drazek wystarczy przekrecic te przeguby troszke czy jak to zrobic


Post Wysłano: 09 mar 2012, 23:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podstawowa sprawa czy te końcówki nie są zapieczone na tym drążku. Jeśli nie to wystarczy poluzować kontry przy końcówkach i zrobić powiecmy 1-2 obroty tym drążkiem i powinno wystarczyć dlatego tam jest prawy i lewy gwint aby nie odkręcać końcówek do regulacji tylko kręcić samym drążkiem. Jak za mocno wykręcisz będziesz miał 7-8 ale będziesz miał wtedy problem z włączeniem wstecznego biegu. Aby wsteczny bieg włączyć musi się cały wałek schować w skrzyni biegów. Jak nie idzie obrócić drążka odkręć jedną końcówkę i ją wykręć

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 mar 2012, 23:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2012, 4:26
Posty: 7
GG: 0

a wchodzi w gre tez inny problem czy to raczej tylko ten drazek


Post Wysłano: 09 mar 2012, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Raczej wina tego drążka, chyba że tak jak napisałem miałem taki przypadek że się odkręciła podstawa lewarka od kolektora ssącego. Kabina w góre i wszystko masz na wierzchu jak gdzieś jest luz to zobaczysz. Włącz np piąty bieg i na włączonym biegu poruszaj lewarkiem w lewo prawo i zobacz czy nie widać żadnych luzów jeśli nie to zostaje ci tylko regulacja tego drążka

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: