Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 lut 2012, 10:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

Czy ktoś z forumowiczów miał już możliwość używania nowego typu tachografu cyfrowego w ruchu długodystansowym?

http://www.netpolska.com/tachografy-cyf ... inuty.html
Cytuj:
(...)
W dotychczas stosowanych tachografach w przypadku kiedy w danej minucie choć przez 1 sekundę zmienił się stan na "jazda" - cała minuta zaliczana była do czasu jazdy. Uniemożliwiało to wykonywanie drobnych podjazdów w przypadku gdy czas prowadzenia w dobie został już wykorzystany. Niejednokrotnie kierowcy a nawet przedsiębiorcy korzystali z form niedozwolonych (stosowanie magnesów) narażając się na poważne konsekwencje prawne i kary.
(...)

Reguła jednej minuty polega na tym że tachograf zapisuje taki stan danej minuty jaki jest w niej przeważający. Czyli jeśli w danej minucie 29 sekund będzie jazdy i 31 odpoczynku to cała minuta będzie zaliczona do odpoczynku !!!
Czytałem porównanie w cyklu miejskim (dystrybucja lokalna, 30 punktów do objechania) i różnica przy takim kręceniu się "wokół komina" była potężna na korzyść nowego tacho...

A jak to jest przy ruchu międzynarodowym?


Post Wysłano: 04 mar 2012, 13:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Ja mam takie tacho, różnica praktycznie nieodczuwalna, właściwie to przez ponad miesiąc jazdy tym autem nie zauważyłem żeby jakoś inaczej liczyło czas. Tzn wiedziałem że niby mam nowe tacho ale próby podjazdów po kilkanaście sekund na łóżeczku kończyły się przerwaniem pauzy a symbol kierownicy pojawiał sie na wyświetlaczu chwilę po ruszeniu, więc odpuściłem sobie kombinacje bo myślałem że to jednak stary typ (auto odbierane w grudniu, wyprodukowane w listopadzie, więc mógł się trafić jeszcze ze starym tachografem) dopiero parę dni temu inny kierowca sprzedał mi patent jak trzeba robić żeby nie przerwało - robisz podjazd i od razu gasisz silnik. Sprawdziłem, zrobiłem skok ok 20 sekund, w tym czasie tacho przestawiło się na jazdę, od razu zgasiłem silnik i faktycznie zadziałało, pauza nie została przerwana, na wyświetlaczu pojawia się od razu łóżeczko a minuty są naliczane dalej, tzn było np 30 minut pauzy, po skoku i zgaszeniu auta przez chwile mam 0 ale potem wskakuje 31 a nie 1. Po 2 minutach zrobiłem jeszcze jeden podjazd i tym razem się nie udało, nie wiem czy źle oszacowałem czas i przekroczyłem pół minuty, czy jest tu jakieś ograniczenie (np przeskoczenie licznika). Przez parę dni będę w domu, na następnej trasie poeksperymentuję i napiszę więcej jak to działa. W tej chwili mam wrażenie że dla urywania minut nie ma to znaczenia, przydać się może np na parkingu jak się gdzieś przykleisz i zwolni się rajka przed Tobą, masz szansę wskoczyć w nią bez przerywania pauzy.


Post Wysłano: 04 mar 2012, 16:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2010, 9:55
Posty: 44
Samochód: Niebieskie Volvo
Lokalizacja: Reda

Kolego też mam takie tacho i wcale nie musisz gasić silnika tylko ręcznie przełączyć z młotków (które zawsze wskakują jak się zatrzymasz) na pauzę.
W nowym tachografie po wyłączeniu silnika zawsze przeskakuje na łóżko , dlatego trzeba pamiętać o przełączeniu na młotki po zgaszeniu silnika jak chcesz mieć zapisany jakiś rozładunek.
Takie krótkie podjazdy do jednej minuty się przydają, ale trzeba uważać bo już zdarzyło mi się zerwać pauzę jak chciałem dalej "podskakiwać".


Post Wysłano: 11 mar 2012, 14:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Kolego też mam takie tacho i wcale nie musisz gasić silnika tylko ręcznie przełączyć z młotków (które zawsze wskakują jak się zatrzymasz) na pauzę.
W nowym tachografie po wyłączeniu silnika zawsze przeskakuje na łóżko , dlatego trzeba pamiętać o przełączeniu na młotki po zgaszeniu silnika jak chcesz mieć zapisany jakiś rozładunek.
Takie krótkie podjazdy do jednej minuty się przydają, ale trzeba uważać bo już zdarzyło mi się zerwać pauzę jak chciałem dalej "podskakiwać".
a co ze starymi tacho ?? jakieś oprogramowanie czy tyle nówkę zamontować??? koszt ok. 3 koła:/

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 11 mar 2012, 14:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Cytuj:
Kolego też mam takie tacho i wcale nie musisz gasić silnika tylko ręcznie przełączyć z młotków (które zawsze wskakują jak się zatrzymasz) na pauzę.
W nowym tachografie po wyłączeniu silnika zawsze przeskakuje na łóżko , dlatego trzeba pamiętać o przełączeniu na młotki po zgaszeniu silnika jak chcesz mieć zapisany jakiś rozładunek.
Takie krótkie podjazdy do jednej minuty się przydają, ale trzeba uważać bo już zdarzyło mi się zerwać pauzę jak chciałem dalej "podskakiwać".
a co ze starymi tacho ?? jakieś oprogramowanie czy tyle nówkę zamontować??? koszt ok. 3 koła:/
Przecież nikt nie pisze, że masz zmieniać obecne urządzenie na nowe, choć pewnie mógłbyś jeśli masz taki kaprys i pieniądze. Gdyby był jakikolwiek przymus to nie mielibyśmy już dawno aut z tachem na tarczki. Nowe samochody pewnie już będą w takie wyposażone - ot i tyle.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 11 mar 2012, 15:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Kolego też mam takie tacho i wcale nie musisz gasić silnika tylko ręcznie przełączyć z młotków (które zawsze wskakują jak się zatrzymasz) na pauzę.
W nowym tachografie po wyłączeniu silnika zawsze przeskakuje na łóżko , dlatego trzeba pamiętać o przełączeniu na młotki po zgaszeniu silnika jak chcesz mieć zapisany jakiś rozładunek.
Takie krótkie podjazdy do jednej minuty się przydają, ale trzeba uważać bo już zdarzyło mi się zerwać pauzę jak chciałem dalej "podskakiwać".
a co ze starymi tacho ?? jakieś oprogramowanie czy tyle nówkę zamontować??? koszt ok. 3 koła:/
Przecież nikt nie pisze, że masz zmieniać obecne urządzenie na nowe, choć pewnie mógłbyś jeśli masz taki kaprys i pieniądze. Gdyby był jakikolwiek przymus to nie mielibyśmy już dawno aut z tachem na tarczki. Nowe samochody pewnie już będą w takie wyposażone - ot i tyle.
To ja wiem że nie muszę, tylko pytam bo może chciał bym takie tacho i pewnie nie jeden by chciał. Bo z tego wynika że masz na podjazd 29sek nie psując pauzy a nie tylko pół obrotu koła. nie mówiąc o oszczedności czasu jazdy. Dlatego moje pytanie czy tylko nowe tacho czy da się coś zrobić w starszych???. z tego co wiem to weszły od października 2011. :)

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 12 mar 2012, 10:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 16:08
Posty: 48
GG: 1699214
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Police

Tylko nowe tacho. Nie ma możliwości wgrania aktualizacji do starego tacho.


Post Wysłano: 12 mar 2012, 14:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

Na CB słyszałem, ze w okolicach Świecka zakładają takie (z montażem coś ok. 3500zl)


Post Wysłano: 30 cze 2013, 14:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Mam pytanie...
ile trzeba odczekać po podjeździe który zmieścił się w 29sek. aby jeszcze raz to zrobić? minutę? i czy jest jakaś ograniczona ilość na takie podjazdy?
Czy można robić podjazdy bez karty np. trzeba 50 metrów przestawić samochód na bazie w weekend a nie ma kierowcy i nikogo co mógłby włożyć kartę i podjechać? Nie zapisze w takim wypadku "JAZDA BEZ KARTY"?



Jak kogoś interesuje to w Rzeszowie jakiś czas temu mieli nowe tacha za (jak dobrze pamiętam) ok. 2300zł.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 30 cze 2013, 17:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Czy można robić podjazdy bez karty np. trzeba 50 metrów przestawić samochód na bazie w weekend a nie ma kierowcy i nikogo co mógłby włożyć kartę i podjechać? Nie zapisze w takim wypadku "JAZDA BEZ KARTY".
A po co karta na bazie? Jeżeli kierowca na ten czas będzie miał "urlopówkę", to starczy w tacho przestawić -> Wpisz POJAZD -> OUT.


Post Wysłano: 30 cze 2013, 18:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Cytuj:
Czy można robić podjazdy bez karty np. trzeba 50 metrów przestawić samochód na bazie w weekend a nie ma kierowcy i nikogo co mógłby włożyć kartę i podjechać? Nie zapisze w takim wypadku "JAZDA BEZ KARTY".
A po co karta na bazie? Jeżeli kierowca na ten czas będzie miał "urlopówkę", to starczy w tacho przestawić -> Wpisz POJAZD -> OUT.
Idąc Twoim myśleniem pojawia się pytanie po co "urlopówka" skoro można potem zrobić wpis manualny.
Z przejazdem podałem tylko przykład a nie że akurat taka sytuacja miała miejsce.



Zapomniałem wcześniej dopisać że nie interesują mnie odpowiedzi typu..
Podobno, słyszałem, pewnie, mój tato/kolega mówił/słyszał... Oczywiście nie pisząc to do dies_nefastus
tylko tak se pisze na zaś co by nie śmiecić.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 30 cze 2013, 18:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

Ale na bazie nie obowiązuje AETR. Mechanik, albo szef może 24h na dobę jeździć w kółko po placu.
Ty jako kierowca masz mieć tylko udokumentowany czas jazdy/pracy/wolny. To co się dzieje z autem na bazie, to już sprawa szefa.
Do przykładowego przestawienia pojazdu na terenie bazy wystarczy moim zdaniem funkcja OUT.


Post Wysłano: 30 cze 2013, 19:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Ale na bazie nie obowiązuje AETR.
Nie AETR a rozp.561.
Cytuj:
Mechanik, albo szef może 24h na dobę jeździć w kółko po placu.
Ty jako kierowca masz mieć tylko udokumentowany czas jazdy/pracy/wolny. To co się dzieje z autem na bazie, to już sprawa szefa.
Do przykładowego przestawienia pojazdu na terenie bazy wystarczy moim zdaniem funkcja OUT.
No tu się zgadza wszystko...
Ale mimo wszelkich starań nie mam odpowiedzi czy w tacho zostanie zapis "JAZDA BEZ KARTY",a to że to już problem szefa dalej mnie nie przekonuje.
Przykład z bazą to tylko przykład...Co jeśli będę u kochanki a kochanka ma małe podwórko więc zostawiłem samochód po drugiej stronie ulicy aby nie zablokować wjazdu, po wszystkim pomyślałem że odkurzę sobie samochód ale kochanka ma krótką przedłużkę więc muszę wjechać na to zasrane podwórko więc muszę przejechać przez drogę publiczną gdzie obowiązuje mnie rozp.561, opcja OUT odpada karty nie włożę bo pauza (i czasem moja jak zrobi wydruk to może coś podejrzewać) więc mam na wjazd 29 sek. Więc???

Dla wyjaśnienia, kartę wyciągnąłem bo nie byłem w samochodzie (bo tak mogę a nawet tak pasuje) i nie wiedziałem ile będę u kochanki i czy czasem ktoś inny po ten samochód nie przyjdzie. Teraz chyba jasne.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 30 cze 2013, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Na odczycie z tacho mimo 29sek. Będzie widiczna jazda, dlatego lepiej u kochanki wozu nie odkurzaj :wink:

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 30 cze 2013, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Taaa.... albo kup jeszcze jedną przedłużkę 8)

Z kartą na pauzie też jest widoczna jazda, ale mimo tego pauza dalej jest liczona do tej z przed przejazdu...

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 30 cze 2013, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Idąc Twoim myśleniem pojawia się pytanie po co "urlopówka" skoro można potem zrobić wpis manualny.

Idąc dalej Twoim myśleniem nie stosuję żadnych urlopówek (poza rzeczywistym urlopem). Robię zawsze wpis manualny, nie potrzebna mi sterta niepotrzebnych świstków w samochodzie.


Jeździłem z takim tachografem i według mnie jest jedno z niewielu dobrych zmian, które wymyśliła jakaś tęga głowa z EU. Zamiast kombinować można legalnie przestawić gdzieś auto. Dodatkowo duża oszczędność czasu jazdy w przypadku jakichś wolnych podjazdów (korek, kolejka na wagę, do załadunku itp.).


Post Wysłano: 30 cze 2013, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Cytuj:
Idąc Twoim myśleniem pojawia się pytanie po co "urlopówka" skoro można potem zrobić wpis manualny.

Idąc dalej Twoim myśleniem nie stosuję żadnych urlopówek (poza rzeczywistym urlopem). Robię zawsze wpis manualny, nie potrzebna mi sterta niepotrzebnych świstków w samochodzie.

Ja tam zawsze biorę zaświadczenie, po co? nie wiem ale pewnie tylko dlatego że mam teczkę w samochodzie. Oczywiście Tobie nikt nic nie zrobi o ile wpisy są robione prawidłowo.
Cytuj:

Jeździłem z takim tachografem i według mnie jest jedno z niewielu dobrych zmian, które wymyśliła jakaś tęga głowa z EU. Zamiast kombinować można legalnie przestawić gdzieś auto. Dodatkowo duża oszczędność czasu jazdy w przypadku jakichś wolnych podjazdów (korek, kolejka na wagę, do załadunku itp.).
No bo jak jedziesz 2h stajesz na 10 sek. i potem dalej jedziesz to on te 10 sek. odlicza, starszy tego nie robił.
Albo robisz podjazd na 5 sekund np. 5m i masz 10 takich podjazdów w jakiś tam odstępach czasu to stare tacho zapiszę 10minut jazdy a nowe tylko 50 sek. jazdy. Podobno dzienne można zaoszczędzić nawet do 45min jazdy co np. w przypadku jakiegoś kuriera jest możliwe.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Post Wysłano: 30 cze 2013, 23:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

A`propos tacho...

W firmie takie tacho mają u mnie chyba ze trzy auta.
Ostatnio ruszałem spod warsztatu na rozładunek do Czech.
Obok stał kolega Actrosem z tym tacho i ruszył również w to samo miejsce.
Na rozładunku miał "wyjechane" 13 minut mniej ode mnie.


Post Wysłano: 01 lip 2013, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
A`propos tacho...

W firmie takie tacho mają u mnie chyba ze trzy auta.
Ostatnio ruszałem spod warsztatu na rozładunek do Czech.
Obok stał kolega Actrosem z tym tacho i ruszył również w to samo miejsce.
Na rozładunku miał "wyjechane" 13 minut mniej ode mnie.
też mam takie i szczególnie sprawdza się w korkach :D krótkie podjazdy nie doliczają czasu jazdy :idea: i jadąc na dwa auta (drugie ze starszym digitalem) mam w takiej sytuacji ten pozyskany zapas czasu :mrgreen:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 04 lip 2013, 17:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2011, 17:48
Posty: 94
GG: 0
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Ja tak robiłem na ostatnim "wikendzie", zeszłego lata. Był okropny upał, więc wyczepiłem ciągnik i ustawiałem się od słońca. Rano tak, po południu odwrotnie.. Pomagier miał stoper i krzyczał mi kiedy było 20, a potem 25 sekund. Potem czekałem do kolejnej minuty (na wszelki wypadek-nie chciało mi się myśleć nad tekstem ustawy) i znowu jazda 20, 25s. I tak cały weekend. Oczywiście parking pełen starych, wszystkowiedzących kierowczyków, co to książki żadnej nie przeczytali, ale mądrować się z butelczyną potrafili...

Przy korkach złota sprawa, można się dokulać powoli do parkingu. Testowałem pod Hanowerem.

Bardzo ważne!! Na tacho pokazuje się jazda i jest to normalne. W pamięci, więc i na wydruku będzie czysto.
Cytuj:
Kolego też mam takie tacho i wcale nie musisz gasić silnika tylko ręcznie przełączyć z młotków (które zawsze wskakują jak się zatrzymasz) na pauzę.
To możesz sobie zaprogramować przy rejestracji, czy kalibracji tacho. (jak kupujesz nówkę, to trzeba taką czynność wykonać). My mieliśmy pauzę po wyłączeniu silnika.

_________________
Ciężarówki: Iveco Eurocargo, Mercedes 1824, 1218, Scania 93, Volvo FL6, Magnum + cała flota Albatros Poland
Autobusy: PKS Bydgoszcz, MZK Bydgoszcz


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: