Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Joloda System
Post Wysłano: 29 lut 2012, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Joloda jest to system do samodzielnego rozładunku lub załadunku towaru z pojazdu. Cały patent polega na podłodze o specjalnej konstrukcji, najczęściej naczepy. Wzdłuż podłogi naczepy zamontowane są cztery specjalne prowadnice - szyny, po których poruszają się wyposażone w rolki listwy (tzw. "jolody"), które przesuwają towar do przodu naczepy lub do tyłu. U nas raczej mało znane rozwiązanie, za to w Niemczech bardzo popularne, wręcz wymagane przez znaczną część odbiorców towaru. Stosowane przede wszystkim przy transporcie papieru w rolach. Większość aut przewożących papier w rolach w Niemczech wyposażone są w system Joloda.

Fota:

Obrazek

I filmik znaleziony na YT:

http://www.youtube.com/watch?v=LeOPoXpZZxU


W ten sam system, tylko w trochę innej postaci (rolki zamontowane na stałe w podłodze naczepy) wyposażone są m.in. pojazdy do przewozu ładunków lotniczych (tzw. cargo).


Ostatnio zmieniony 01 mar 2012, 0:07 przez Pazdz, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 29 lut 2012, 23:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Trochę się nawoziłem papieru ze Świecia i na rozładunkach w czasie gdy ja się szarpałem z plandeką, Niemcy suwali rolki na koniec naczepy.

Duża część naczep z DLSu była wyposażona w ten system i znajomy kierowca z tego co mówił, to przy odpowiednim ustawieniu wysokości na poduszkach, całkiem sprawnie to idzie.

Handlowa nazwa takich naczep w Krone to PaperLiner.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 29 lut 2012, 23:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2012, 10:19
Posty: 17

Czytając temat myślałem że biedzie to forma ruchomej podłogi ale czytając opis i filmik na yt to jest coś całkiem nowego dla mnie. Bardzo funkcjonalne rozwiązanie. Czy tylko do papieru, co oprócz papieru łatwiej czymś takim transportować?

Pozdr


Post Wysłano: 29 lut 2012, 23:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Czy tylko do papieru, co oprócz papieru łatwiej czymś takim transportować?
Na chłopski rozum - chociażby palety. Widziałem kilka razy na rozładunkach jak suwali po tym palety ustawione w poprzek naczepy, kiedy nie było wózków ręcznych. Zamiast rozpinać bok, zsuwali palety na koniec naczepy.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 01 mar 2012, 0:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Czy tylko do papieru, co oprócz papieru łatwiej czymś takim transportować?

Pozdr

Myślę, że ma to zastosowanie do zwykłych palet. Ale np. raczej ciężko by było rozładować za pomocą tego np. big bagi stojące bezpośrednio na podłodze bez palet.


Cytuj:
znajomy kierowca z tego co mówił, to przy odpowiednim ustawieniu wysokości na poduszkach, całkiem sprawnie to idzie.
Żadna filozofia. Przy załadunku ciągnik w dół, naczepa ku górze, rozładunek na odwrót. Nie wymaga to żadnej większej siły fizycznej, rolka po prostu sama jedzie. Tylko czasami trzeba uważać żeby się za bardzo nie rozpędzić. :lol:


Post Wysłano: 01 mar 2012, 0:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Tylko czasami trzeba uważać żeby się za bardzo nie rozpędzić.
No słyszałem właśnie, że mało co rolka by mu nie wyjechała sama z naczepy.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 01 mar 2012, 0:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2012, 10:19
Posty: 17

Cytuj:
Cytuj:
Czy tylko do papieru, co oprócz papieru łatwiej czymś takim transportować?

Pozdr

Myślę, że ma to zastosowanie do zwykłych palet. Ale np. raczej ciężko by było rozładować za pomocą tego np. big bagi stojące bezpośrednio na podłodze bez palet.


Cytuj:
znajomy kierowca z tego co mówił, to przy odpowiednim ustawieniu wysokości na poduszkach, całkiem sprawnie to idzie.
Żadna filozofia. Przy załadunku ciągnik w dół, naczepa ku górze, rozładunek na odwrót. Nie wymaga to żadnej większej siły fizycznej, rolka po prostu sama jedzie. Tylko czasami trzeba uważać żeby się za bardzo nie rozpędzić. :lol:

Ok sporo koledzy mi wytłumaczyliście ale skoro to tak proste czemu póki co rzadko spotykane, zwłaszcza jeśli chodzi o transport zwykłych palet,(co w Polsce jakby nie było to znaczny procent transportu ) jedynie przychodzi mi do głowy koszt zakupu odpowiednio wyposażonej naczepy.


Post Wysłano: 01 mar 2012, 21:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Pierwszy raz coś takiego widzę i przyznam że bardzo ciekawe rozwiązanie, idea podobna do tej z podnoszonymi z podłogi rolkami, które to kiedyś widziałem na jednej z solówek rabena


Post Wysłano: 05 mar 2012, 17:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 paź 2011, 9:27
Posty: 16
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Świdnica[DSW]

W Polsce widuję często ten dobrze znany mi system w firmach zajmujących się typowo transportem papieru choćby Profi-link lub były polski odział Euba Gmbh. U holendra mieliśmy same Krone papier-liner, które mają chyba najlepsze potocznie nazywane "jelody". A co do rozładunku to często w Etringen na papierni jak ktoś miał niskie rolki to ciągnik w górę, naczepa w dół, wsadzałeś nartę, siadałeś na rolkę i jechałeś, było o wiele szybciej tylko pod koniec trzeba było zejść żeby choć trochę ją wyhamować.


Post Wysłano: 15 mar 2012, 9:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Z takich praktycznych rzeczy, to należy zawsze dokładnie wysprzątać podłogę i prowadnice przed załadunkiem z wszelkiego brudu. Wszelkie "obce ciała" mogą utrudnić, a czasami nawet uniemożliwić wyładunek (zacięcie się rolek itp.). Również stosując maty antypoślizgowe trzeba zwracać uwagę, żeby nie były zbyt grube, bo rolka jest unoszona na kilka mm, i może się okazać przy wyładunku, że braknie trochę przestrzeni między ładunkiem a podłogą by wyjechała.

Klient zażyczył sobie, żeby przyjechało auto wyposażone w "jolody", bo na firmie ciasno i brak możliwości rozładunku bokiem. Dla kierowcy też oszczędność pracy, przy 18 rolach załadowanych na przemian prawa - lewa strona, trzeba by było otworzyć dwa boki. Kilka zdjęć z wczorajszego rozładunku:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek


Post Wysłano: 17 gru 2012, 1:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Cytuj:


Klient zażyczył sobie, żeby przyjechało auto wyposażone w "jolody", bo na firmie ciasno i brak możliwości rozładunku bokiem. Dla kierowcy też oszczędność pracy, przy 18 rolach załadowanych na przemian prawa - lewa strona, trzeba by było otworzyć dwa boki. Kilka zdjęć z wczorajszego rozładunku:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Nie było to czasami w Emskirchen koło Norymbergi?


Ostatnio zmieniony 17 gru 2012, 8:58 przez Lukassz, łącznie zmieniany 1 raz.
Takie pytania następnym razem zadawaj na PW.


Post Wysłano: 29 gru 2012, 18:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 cze 2011, 23:53
Posty: 59
GG: 1
Samochód: Mercedes 917
Lokalizacja: Gdańsk

Mi to wygląda na firmę Schenkelberg w mieście Nohra. Ale głowy uciąć sobie nie dam...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: