Strona 82 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 180 81 82 83 84162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 mar 2012, 7:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:39
Posty: 143
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Tolerancji jest... 15 minut Od 16 minut są już przewidziane kary.
To nie tak. Kwadrans toleracji tyczy się okresu prowadzenia dziennego, okresu prowadzenia bez przerwy oraz dziennego odpoczynku. Dla dwutygodniowego czasu prowadzenia tolerancja wynosi jedną godzinę. W przypadku tygodniowego czasu prowadzenia kara może być nałożona po wydłużeniu go o 30 minut lub więcej.

_________________
A ja, jeżely pan pozwoly, z przyjemnością!!!


Post Wysłano: 09 mar 2012, 14:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

Panowie mam jeszcze takie pytanko. Powiedzmy że jechałem dzisiaj 4,5 h zrobiłem 45 min przerwy, pojechałem kolejne 4,5 h jazdy i robie 11 godzin przerwy. Załóżmy że koniec przerwy wychodzi mi o godzinie 4 rano. A wiec odpalam i jadę, w 2 godziny dojeżdzam do miejsce rozładunku. Muszę czekać do 8 rano bo o tej zaczyna pracować firma a więc na tacho wciskam pauzę i kolejne 2 godziny sobie siedzę. Jak będzie teraz wyglądała sytuacja co do jazdy. Jechałem 2 godziny, zrobiłem 2 godziny przerwy. Teraz zostaje mi tylko 2,5 jazdy? i robie 45 min przerwy czy mogę pojechać w takiej sytuacji 7 h?

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Post Wysłano: 09 mar 2012, 15:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Teraz zostaje mi tylko 2,5 jazdy? i robie 45 min przerwy czy mogę pojechać w takiej sytuacji 7 h?
Masz w ogóle prawo jazdy i KW?

Skoro stałeś 2h, to zaliczyłeś pauzę 45min i możesz znów prowadzić maksymalnie 4,5h (potem znów pauza 45min). 2h+4,5h = 6,5h jazdy. A wiec po 45min możesz jeszcze jechać przez 2,5h (z przedłużeniem 3,5h).


Post Wysłano: 09 mar 2012, 16:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

Masz racje nie pomyślałem w ten sposób tylko szablonowo dzieliłem czas :( Dzięki

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Post Wysłano: 09 mar 2012, 22:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Cytuj:
Cytuj:
Tolerancji jest... 15 minut Od 16 minut są już przewidziane kary.
To nie tak. Kwadrans toleracji tyczy się okresu prowadzenia dziennego, okresu prowadzenia bez przerwy oraz dziennego odpoczynku. Dla dwutygodniowego czasu prowadzenia tolerancja wynosi jedną godzinę. W przypadku tygodniowego czasu prowadzenia kara może być nałożona po wydłużeniu go o 30 minut lub więcej.
A człowiek uczy się całe życie ;)

Dzięki za nowe wiadomości :)


Post Wysłano: 09 mar 2012, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

Cytuj:
Panowie mam jeszcze takie pytanko. Powiedzmy że jechałem dzisiaj 4,5 h zrobiłem 45 min przerwy, pojechałem kolejne 4,5 h jazdy i robie 11 godzin przerwy. Załóżmy że koniec przerwy wychodzi mi o godzinie 4 rano. A wiec odpalam i jadę, w 2 godziny dojeżdzam do miejsce rozładunku...
A nie jest przypadkiem tak że w okresie (24godziny) prowadzić można 9/10godzin? Czyli kolego jeśli zaczynasz o 6rano dajesz 4,5godz 45min przerwy 4,5godz jazdy to możesz ruszyć dopiero po 14godz i 15min pauzy, 6 następnego dnia? ;)

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 09 mar 2012, 23:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
A nie jest przypadkiem tak że w okresie (24godziny) prowadzić można 9/10godzin? Czyli kolego jeśli zaczynasz o 6rano dajesz 4,5godz 45min przerwy 4,5godz jazdy to możesz ruszyć dopiero po 14godz i 15min pauzy, 6 następnego dnia? ;)
Obrazek


Post Wysłano: 10 mar 2012, 12:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

Cytuj:
Cytuj:
Panowie mam jeszcze takie pytanko. Powiedzmy że jechałem dzisiaj 4,5 h zrobiłem 45 min przerwy, pojechałem kolejne 4,5 h jazdy i robie 11 godzin przerwy. Załóżmy że koniec przerwy wychodzi mi o godzinie 4 rano. A wiec odpalam i jadę, w 2 godziny dojeżdzam do miejsce rozładunku...
A nie jest przypadkiem tak że w okresie (24godziny) prowadzić można 9/10godzin? Czyli kolego jeśli zaczynasz o 6rano dajesz 4,5godz 45min przerwy 4,5godz jazdy to możesz ruszyć dopiero po 14godz i 15min pauzy, 6 następnego dnia? ;)
Nie nie to co napisał dies_nefastus jest prawidłowe moja wina bo podszedłem do tego nie na logike a pamięć z tego co uczyli(4,5-45min-4,5). Mój błąd był i tyle. Wszystko co do mojego pytania zostało wyjaśnione i dziękuję

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Post Wysłano: 10 mar 2012, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
A nie jest przypadkiem tak że w okresie (24godziny) prowadzić można 9/10godzin? Czyli kolego jeśli zaczynasz o 6rano dajesz 4,5godz 45min przerwy 4,5godz jazdy to możesz ruszyć dopiero po 14godz i 15min pauzy, 6 następnego dnia? ;)
Obrazek
znaczy się o co Ci kolego dokładnie chodzi?

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 10 mar 2012, 22:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
znaczy się o co Ci kolego dokładnie chodzi?
Bo zburzyłeś mi mój świat...
Człowiek się uczy cale życie... Ja pauzowałem po 9/11h a tu widzisz trzeba po 14h stać...
Proszę teraz pokaż mi w przepisach, że trzeba takie pauzy robić, o jakich piszesz.


Post Wysłano: 11 mar 2012, 12:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

@dies przepraszam za wprowadzenie w błąd ;( ale na kwalifikacji uczyli że mogę ruszać dopiero po zakończeniu całej doby, ale właśnie skończyłem czytać rozporządzenie 561, i wychodzi że skoro zaczynam o 6 jadę 4,5godz 45przerwy 4,5jazdy 11przerwy to mogę ruszyć znów o 2.46

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 11 mar 2012, 18:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2010, 19:18
Posty: 277
GG: 11426561
Samochód: IVECO STRALIS (tandem)

No i sie sprawdzają słowa jednego z userów, że po tym KW ludzie są głupsi niż przed...;/

Pomyśl logicznie kolego albo oprócz słuchania na wykładach poczytaj książkę.
W załodze jednoosobowej dla kierowcy doba trwa 24 godziny z tym, że jakby jechał 9/10 godzin w tym 45minut przerwy po 4.5godzinach jazdy i później pauzował powiedzmy pełne 11 to i tak wychodzi 20:45/21:45 godzin w dniu ale sie mieścisz w dobie(24godziny) tylko tu masz samą jazde i odpoczynki. Inaczej troszke to wygląda jak masz jeszcze "prace" wtedy musisz tak kombinować zeby sie zmieścić w 24 godzinach. Czasem jest tak, że musisz czas jazdy skrócić bo pracy było więcej.
Jakbyś zaczął prace kierowcy to myśle, że powinieneś sobie notować ile trwała praca czyli za i wyładunek, jazda czy przerwy. Na początek dobry sposób na to zeby sie nauczyc.

A dla innych użytkowników to prosze o więcej wyrozumiałości bo nie każdy jest wszech wiedzący, a jeżeli ktoś pyta bo sie chce nauczyc to mozna mu pomóc od tego to forum jest.


Post Wysłano: 12 mar 2012, 0:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

kolego cumulus_xD dziękuję bardzo za wyrozumiałość i pomoc
pozdrawiam

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 21 mar 2012, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2012, 2:19
Posty: 4
GG: 6270969
Samochód: MAN 8.180

Witam wszystkich.
Mam pewien dylemat, proszę was o pomoc.
Mam w firmie 2 auta ciężarowe, używam ich do celów związanych z działalnością gospodarczą tj. na własny użytek, nie do celów zarobkowych w transporcie drogowym.

Czy w związku z tym muszę sam sobie wystawiać zaświadczenia dokumentujące czas inny niż praca za kółkiem??
Normalnie w transporcie jeżeli kierowca np. nie jeździł załóżmy 1 dzień trzeba wystawić zaświadczenie i opisać ten fakt na stosownym druku z podaniem powodu.

Takie coś obowiązuje mnie gdy jeżdżę sam własnym samochodem i na własny użytek??
I czy dotyczy mnie także czas PRACY poza czasem jazdy??


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 11:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Hejka :>
Pytanie mam na prośbę znajomego kierowcy, który obecnie nie ma dostępu do internetu. Pauzował za granicą 11h. Po tym czasie wstał, zmienił na nową tarczkę i tzw. "ogarniał się do jazdy" Po 30min. ruszył i ze zdziwieniem ujrzał, że świeci się czerwona kontrolka od tacho. Co się okazało przez ten czas rysiki nic nie wyrysowały i teraz pytanie co z tym fantem zrobić. Km itd. się zgadzają, po prostu brakuje 30min. z życiorysu tarczki :P Opisuje się to jakoś czy liczyć na szczęście musi ? :]


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 11:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Opisuje się to jakoś czy liczyć na szczęście musi ? :]
Tak, opisuje...


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 11:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Jakimś specjalnym artykułem czy ot tak po prostu własnymi słowami opisać całą sytuację ? ;)


Tytuł: czas odpoczynku
Post Wysłano: 01 kwie 2012, 16:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 9:23
Posty: 10
GG: 9900795
Samochód: brak

Witam
mam pytanie jeśli w zeszłym tygodniku miałem odpoczynek tygodniowy 36godz. i w środę miałem odpoczynek dzienny 22godz. to czy mogę zaliczyć odpoczynek tygodniowy jako 45godz. a w tym tygodniu znów mogę mieć odpoczynek skrócony.


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 16:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

NIE!!

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 16:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Cytuj:
NIE!!
Jak nie?
Skoro miał 36h, to musi oddać minimum 9h.
Stał w tygodniu 22h więc oddal te 9h (11h+9h=20h)...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 82 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 180 81 82 83 84162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: