Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 mar 2012, 22:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Poszukaj ewentualnie przetwornice polskiego producenta z Gdyni firma AZO Digital

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 mar 2012, 0:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Dzięki Panowie za opinie.

Spodobała mi się przetwornica Belkin i przymierzam się do jej zakupu :)
http://icomp.pl/produkty.php?sid=v15_la ... ilacze-186

Brałem AZO pod uwage, ale nie znalazłem w niej zewnętrznego bezpiecznika

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 11 mar 2012, 11:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Wszystko fajnie, tylko ta przetwornica nie nadaje się do ciężarówki. Przetwornica 12/230 będzie podłączona przez przetwornice 24/12 niepotrzebnie ją obciążając, a chodzi o to żeby łączyć wszystko jak najkrótszą drogą. Szukaj czegoś na 24/230.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 11 mar 2012, 14:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Cytuj:
Wszystko fajnie, tylko ta przetwornica nie nadaje się do ciężarówki. Przetwornica 12/230 będzie podłączona przez przetwornice 24/12 niepotrzebnie ją obciążając, a chodzi o to żeby łączyć wszystko jak najkrótszą drogą. Szukaj czegoś na 24/230.
Tak masz racje, ale jednak nie nie, tutaj zgadzam się z kolega DRIVER1965, 24V na włączonym zapłonie odpada..

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 11 mar 2012, 14:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zastanów się dobrze nad ta przetwornicą na 12V przy mocy przetwornicy 300W prawdopodobnie spalisz przetwornice 24V/12V a na pewno bezpiecznik od niej jeśli jest to fabryczna przetwornica. Poza tym przy takim rozwiązaniu masz po drodze durze straty energii więc zakup sobie porządne aku do tej przetwornicy jak chcesz z niej długo korzystać na postoju.
Poza tym w przetwornicy AZO jak ją rozkręcisz to znajdziesz bezpieczniki w środku pomimo tego że w opisach jest z automatycznym zabezpieczeniem i nie posiada bezpieczników

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 mar 2012, 14:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Cytuj:
Zastanów się dobrze nad ta przetwornicą na 12V przy mocy przetwornicy 300W prawdopodobnie spalisz przetwornice 24V/12V a na pewno bezpiecznik od niej jeśli jest to fabryczna przetwornica. Poza tym przy takim rozwiązaniu masz po drodze durze straty energii więc zakup sobie porządne aku do tej przetwornicy jak chcesz z niej długo korzystać na postoju.
Poza tym w przetwornicy AZO jak ją rozkręcisz to znajdziesz bezpieczniki w środku pomimo tego że w opisach jest z automatycznym zabezpieczeniem i nie posiada bezpieczników

Dzieki, wezmę pod uwagę przy wyborze ;)

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 11 mar 2012, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Poczytałem i widze że kazdy chwali tą AZO..

Znalazłem coś
http://allegro.pl/przetwornica-elektron ... 77186.html

Wszystko fajnie tylko to jest straszny kloc..
Wymiary:210 x 152 x 71
Waga:1.5Kg.

A moc tak na prawde 350W / 500W, nie jak pisze na obudowie.

Macie swoje jakies inne typy przetwornic z tej firmy?

W porównaniu do tej co chciałem juz kupic http://www.crann.pl/store/show_detail/7 ... c412eb300w
Tylko to nieszczęsne 12V..

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 11 mar 2012, 21:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

AZO 1000W/24V
Moc: 1000W/750W Zakres napięcia wejściowego: 22-28 VDC Prąd bez obciążenia: 300mA Napięcie wyjściowe: 230V Zakres napięcia wyjściowego: 220-240VAC Częstotliwość: 50Hz/60Hz±0.5 Moc maksymalna(10min): 1000W Moc przy ciągłym obciążeniu: 750W Sprawność:>92% Zabezpieczenie przeciążeniowe: przy obciążeniu 120% IPS automatycznie się wyłącza Zabezpieczenie przed zwarciem: (automatyczne wyłączenie) Zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem Temperatura:0-40 st. C Wymiary: 230 x 146 x 60 Waga: 1.1.Kg

http://www.ceneo.pl/10799614

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 mar 2012, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

OK :) Wezmę 24V jak mówicie..

Czy mógłbyś mi coś wiecej na jej temat powiedzieć?
Np. Czy wiatrak jest głośny, przeszkadza?
Czy ten wiatraczek chodzi non stop? (np. pod wpiętym laptopem) Czy wyłącza sie na kilkanaście sekund i spokój.

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 11 mar 2012, 22:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 sty 2007, 18:53
Posty: 623
GG: 6032020
Lokalizacja: Czchów

Jak już wspomniałem, ja na przykład użytkuję AZO 500, Wiatrak chodzi cały czas, nie ma żadnych przerw, nie jest bardzo uciążliwy. Zawsze możesz trochę pogłówkować i zamontować ją np w jakimś schowku.


Post Wysłano: 11 mar 2012, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Cytuj:
Jak już wspomniałem, ja na przykład użytkuję AZO 500, Wiatrak chodzi cały czas, nie ma żadnych przerw, nie jest bardzo uciążliwy. Zawsze możesz trochę pogłówkować i zamontować ją np w jakimś schowku.
Rozumiem, czyli w IPS 1000 również wiatrak będzie napierniczał non stop.

Szczerze mówiąc nie lubie kupować czegoś póki nie jestem do końca pewien tego sprzętu i czasami po kilka dni szukam info po internecie zanim zdecyduje się na zakup :)

Dla ciekawskich, zapytałem jeszcze na forum elektrody odnośnie wyboru przetwornicy.
Rozmowa rozwinęła się z ekspertem techtron. Na ich stronie można spotkać obszerną specyfikacje przetwornic + video test obciążenia przetwornicy.

Więc on na to:
Cytuj:
Firma AZO swego czasu produkowała przetwornice w Polsce, w zakładzie produkcyjnym w Gdyni. Przetwornice były dość dobrej jakości, ale bez rewelacji, duży plus to serwis, który szybko naprawiał. Część przetwornic to produkcja z Chin (czarne, niebieskie były z Polski). Obecnie firma Azo Digital nie produkuje/ nie sprzedaje przetwornic.

Obecnie chyba oprócz Mean Well to produkcja "Made in China", MW robiony jest dla odmiany na Tajwanie.

Co do strat, przetwornice mają sprawność ok 80-90%, czy to 12, czy 24V, więc jak w ciężarówce jest 12V to lepiej 12V, będziesz mógł przenieść do osobówki.
Co do tego 12V w ciężarowce, jeszcze dyskutuje na ten temat ;)
Z tego co zauważyłem, firme AZO zastąpiła firma VOLT POLSKA, która przetwornice produkuje już w Chinach a nie w Polsce.

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 11 mar 2012, 23:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przy 12V będziesz miał najpierw stratę na przetwornicy 24/12V a potem na przetwornicy 12/230V pod warunkiem że ta przetwornica 24/12V podoła tej 12/230V w innym przypadku przyjdzie tobie zakupić mocniejszą przetwornice 24/12V żeby to jako tako działało

Znam to z autopsji gdyż mam ładowarkę do laptopa na 12V i bardzo dużo prądu żre, najchętniej bym wymienił na taką na 24V jak bym gdzieś dostał porządną ładowarkę

To ciekawe czemu AZO nazywa się teraz VOLT Polska, posiadam ich przetwornice impulsową 24/12V 500W niebieska i strasznie sieje na radiu cb i fm :] założyłem jakąś włoską z Inter Carsu 250W i z nią nie ma problemów co prawda jest to kawał klocka na tranzystorach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, 16:12 przez MAN, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 11 mar 2012, 23:25
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

co do 12V chce dodać ze jak ja miałem to laptop non stop zwalniał, wieszał się (nawet niebieski ekran śmierci sie pojawił :twisted: ), kiedy odpinałem zasilanie problem znikał jak ręka odjął. Po zakupie 24V problem znikł.

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 11 mar 2012, 23:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Obczajcie sobie ten temat, bo nie chce mi się kopiować tutaj postów z tamtego forum :)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... p=10665386

Znajdziesz więcej info o AZO i VOLT POLSKA.

W zasadzie to co piszesz o przetwornicy 12V w ciężarowce, to ciężko się z tobą nie zgodzić :)

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 20 mar 2012, 23:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 cze 2008, 7:33
Posty: 112
GG: 1
Samochód: duży
Lokalizacja: Kraków

Odgrzeję kotleta, posiadam przetwornicę AZO 24/230V 500W, od ponad roku śmiga elegancko :) Jednocześnie TV 19Cali LCD,dekoder i laptop ciągnie bez zająknięcia..wiatraczek w niej załącza się stosunkowo rzadko, pracuje cicho , jestem bardzo zadowolony :)


Post Wysłano: 22 mar 2012, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Osobiscie posiadalem takowa tyle ze byla 600w. Wiatrak zaczal piszczec po 3tygodniach totez go odlaczylem. Bezpiecznik w srodku jest. Po roku z powodu slabej jakosci lutow przestala dzialac. Gdybym ja od nowa przelutowal to zapewne by dzialala.

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 24 mar 2012, 19:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Kupiłem przetwornice VOLT Polska 24V IPS-1000 1000W :)
Wysłuchałem bardzo dużo opinii i wziąłem wszystkie pod uwagę i wybór padł na nią. No i na 24V.
Dziękuje wszystkim za pomoc

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 15:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2009, 23:44
Posty: 20
GG: 9427033

No to teraz ja mam do was prośbę.
Potrzebuje przetwornice 24/230 która ma być zamontowana w autobusie ma zasilac ekspres do kawy czasami na postoju jakiś mały odkurzacz itp.
Co polecacie? Chodzi mi głównie o to aby była wytrzymała i nie spaliła się po kilku dniach. Czekam na jakieś rady z góry dzięki.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: