Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 lut 2012, 22:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Skorzystam z okazji ponieważ wyczytałem z twojego posta, że korzystasz z TOM TOM-a, to może podpowiesz mi, czy jest możliwość ustawienia w nim więcej niż jednego miejsca przelotowego. Jeśli to ma jakieś znaczenie to mam TT GO 720.
Planowanie trasy (ikonka A->B)


Post Wysłano: 31 mar 2012, 19:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Pod jakim systemem działa ten M&G TN? Z chęcią bym sobie go wypróbował, tylko najpierw muszę znaleźć jakieś urządzenie pod to.


Post Wysłano: 31 mar 2012, 22:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

W pierwszym poście masz ;)
PC / PDA z Microsoft Windows Mobile 5 lub wyższy
Niestety na Windows CE nie zadziała, a szkoda.

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 17:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
PC / PDA z Microsoft Windows Mobile 5 lub wyższy
Niestety na Windows CE nie zadziała, a szkoda.
Może i mój angielski nie jest perfekcyjny, ale...

Hardware requirements: The navigator can be adjusted to individual Windows-based hardware. Test versions for Windows 7, Vista, XP, CE and Windows Mobile are available for download free-of-charge.

http://www.ptvag.com/software/navigatio ... navigator/


Czyli z takimi urządzeniami:

http://allegro.pl/nawigacja-peiying-gps ... 11198.html

http://allegro.pl/navigacja-gps-navroad ... 48781.html ,

będzie to kompatybilne?

I jeszcze jeden link: http://www.ptvag.com/fileadmin/files_pt ... ation7.pdf

Czyli jednak działa pod CE. :D


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 20:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Próbowałem M&G 5.5 uruchomić na CE i się nie udało..
Nowsza wersja PTV Navigation 7 widzę z twojego linku do PDFa, że faktycznie jest już Microsoft Windows CE .NET 5 and higher, więc zaraz przetestuje czy uruchomi się na NavRoad HUGO. Tam jest Windows CE 6.0

Aha, odp na twoje pytanie, tak powinno to działać. Tylko szukaj z CE 6.0 a nie starym 5.0
A i odpuść sobie tego Peiyinga, NavRoad jest ok. Masz w necie sporo testów.

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 03 kwie 2012, 9:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
więc zaraz przetestuje czy uruchomi się na NavRoad HUGO. Tam jest Windows CE 6.0
Daj znać jak poszło. :wink:


Post Wysłano: 17 maja 2012, 12:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

I jak tam Sonix? Sprawdzałeś ten program?


Post Wysłano: 27 cze 2012, 13:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Witaj,
Tak, tak sprawdzałem.
Nic z tego jesli chodzi o Win CE. Brak instalki pod ten system ;)

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 25 paź 2012, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2012, 19:49
Posty: 6
Samochód: szukam

Witam wszystkich,

Odświeżę troszkę temat...

Na wstępie kilka słów o mnie: nie jestem doświadczonym kierowcą zawodowym, w zasadzie w ogóle jeszcze nim nie jestem.
Zrobiłem dopiero kat. C i jestem w trakcie robienia E, co oznacza, że dopiero zacznę jeździć.

Póki co, z polecenia kolegi, który od niedawna jeździ czytam troszkę o programach, których używają zawodowi kierowcy.

Dzięki temu forum zainteresował mnie Map&Guide Truck Navigator, więc postanowiłem bliżej się temu przyjrzeć. Zainstalowałem w laptopie najnowszą (testową, 30dniową) wersję 7 i wgrałem nowe mapy. Podpiąłem odbiornik GPS i zacząłem się bawić programem.
Zabawa trwa jeszcze w domu na zasadzie wyznaczania tras - do tego celu jeszcze nie muszę sprawdzać w terenie.
Znając swoje i pobliskie miasta pod kontem zakazów, jak i samych ulic, chciałem zobaczyć jak poprowadzi mnie program.

Wiadomo, że nasza infrastruktura jest jaka jest, więc adresy ustalałem jako markety (np. Lidl, Intermarche), gdzie kierowcy dużych samochodów mimo wszystko dojechać muszą.

Przyznam, że jestem troszkę zawiedziony rezultatami.
W jednym przypadku program kazał wjechać pod zakaz (>3,5t), ale tu można wybaczyć, gdyż na mapie nie był widoczny ten zakaz a nawet jeśli by był to i tak nie było innej możliwości dojazdu. Problem większy, że (był zakaz lewo skrętu) kazał jechać na wprost i wykonać możliwe zawracanie (by tu po powrocie wykonać prawo skręt).
W tym miejscu osobowym trudno o zawracanie, tym bardziej, że tu jest most...

Po zwiększeniu tonażu program pokierował mnie (od tyłu), gdzie nie musiałem robić zawracania.
- Dlaczego nie mógł pokierować mnie tak od początku, by nie narażać mnie na manewr zawracania, który nie był możliwy.

Kolejne miasto - cel market.
Program wytyczył trasę i gdyby nie to, że znam ulice ich szerokość to pięknie bym się wpakował.
Zwiększyłem długość i tonaż, myśląc, że teraz wytyczy inną trasę, ale nie pomogło.

Kolejna próba wyszła podobnie - pokierował mnie dość gęstymi ulicami, zamiast puścić troszkę dalej, ale bezpieczniej a przede wszystkim lepiej dla sam. ciężarowego.

Przyznam, że program bardzo przyjazny i łatwy w obsłudze, ale podstawową jego cechą miała być pomoc dla kierowców zawodowych, poruszających się dużymi samochodami uwzględniając ograniczenia.
Tu mam pewne obawy, czy oby tak właśnie było?
- Czym może być to spowodowane?
Od razu zaznaczam, że absolutnie nie neguję Truck Navigatora.
Tak jak pisałem wcześniej nie jestem doświadczonym kierowcą a tym bardziej użytkownikiem programów nawigacyjnych dla ciężarówek. Może w związku z tym mam zbyt duże wymagania?
Szczerze, to troszkę inaczej wyobrażałem sobie nawigację uwzględniającą ograniczenia dla sam. ciężarowych.

Dodam, że sprawdzałem jeszcze PC Navigator 11 Europa, ale bardziej przyjazny wydaje mi się PTV Truck Navigator 7

Jeśli się z czymś mylę, lub źle testuję to proszę doświadczonych kolegów o sprostowanie.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 26 paź 2012, 8:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Po zwiększeniu tonażu program pokierował mnie (od tyłu), gdzie nie musiałem robić zawracania.
- Dlaczego nie mógł pokierować mnie tak od początku, by nie narażać mnie na manewr zawracania, który nie był możliwy.
(...)
- Czym może być to spowodowane?
Skoro jeździsz po naszych polskich drogach powinieneś wiedzieć, że znaki zakazu, tonażu to zwariowany temat.

Program to tylko program, nie ma mózgu i wyznacza trasy wg ścisłych wytycznych.
Dla aplikacji jedna droga będzie dobra (a w realu okazuje się ślepą, wąską osiedlową uliczką), a inna dwupasmowa będzie pomijana, bo stoi w jednym miejscu na niej znak 30 ton...
Poza tym nawigacje nie wiedzą w jakim kierunku stoi auto względem ulicy, stąd może te zawracanie.


Post Wysłano: 26 paź 2012, 8:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2012, 19:49
Posty: 6
Samochód: szukam

Witam,
Tak zgadza się, temat w naszym kraju jest zwariowany, niestety...
Niemniej jednak, mimo braku mózgu przez sam program, tworzyli go i projektowali ludzie, którzy rozum posiadają.
Skoro więc z założenia program robiony jest dla samochodów ciężarowych, dlaczego prowadzi do punktu przez osiedlowe uliczki, zamiast wybrać jakiś objazd, dużo bardziej przyjazny kierowcy takiego auta? Być może problem nie leży do końca w samym programie a w użytkowniku, w tym przypadku we mnie. Dlatego próbowałem różnych ustawień, by to wykluczyć.

Nie wiem jak tworzone są takie programy, na jakich zasadach itp., ale skoro duży zestaw prowadzi przez gęste miejskie ulice, to mija się to z celem i chyba jest coś nie tak.

Proszę się nie sugerować moimi wypowiedziami, ponieważ podkreślam, że jestem zwykłym zjadaczem chleba i nie znam się tak na tym bardzo dobrze.
Dlatego proszę doświadczonych kolegów o potwierdzenie lub obalenie moich podejrzeń.

Cytuj:
Poza tym nawigacje nie wiedzą w jakim kierunku stoi auto względem ulicy, stąd może te zawracanie.
Tu chyba nie masz racji. Program wyznaczając drogę wie, jak będzie ustawiony samochód. Świadczyć o tym może właśnie fakt, że kazał mi zawrócić, gdyż wiedział, że jest zakaz lewo skrętu. Dlatego kazał jechać dalej, by zawrócić i wtedy można już było wykonać prawo skręt.


Post Wysłano: 26 paź 2012, 14:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2012, 19:49
Posty: 6
Samochód: szukam

Tak cały czas myślę i nie daje mi spokoju ten program.
Zastanawiam się, jak kierowcy mogą z niego korzystać i dlaczego go tak chwalą? Z czym on jest taki dobry? Tu pytanie do wszystkich użytkowników w/w programu, jak i samego autora tematu - ziemolak'a.

Cały czas zastanawiam się, dlaczego prowadzi mnie do celu przez blokowiska a jest inna, lepsza dla ciężarówek trasa?

Ktoś mi podpowiedział, bym zmienił ustawienia dotyczące wyboru dróg i ewentualnie pobawić się w zmianę optymalizacji trasy, np. szybka, krótka itp.

Problem w tym, że w programie można tylko ustawić: autostrady, promy i drogi z opłatami.
Optymalizacja trasy (szybka, krótka i optymalna) istnieje tylko w opcji dla samochodu osobowego a dla ciężarówki jest tylko wybór "unikania nieodpowiednich dróg", np. drogi boczne lub przejazdy przez miejscowości. Ty można zaznaczyć: nie unikaj, unikaj, bardzo unikaj.

Jak więc ustawić program, by lepiej wyznaczał trasę dla dużego samochodu?
Teraz program zachowuje się, jak zwykła nawigacja dla osobówki.
Jak sobie z tym radzicie? - pytanie do kierowców, którzy jeżdżą na tym oprogramowaniu.

W opisie programu możemy przeczytać m.in.:
- map & guide truck navigator planuje trasy tak aby automatycznie unikać terenów zabudowanych. Ciężarówka wchodzi w teren zabudowany w ostatniej chwili przed osiągnięciem miejsca docelowego.
- kierowca decyduje, w jakim stopniu korzystać z wąskich i bocznych dróg. Różne profile tras mogą być wybrane do tego celu.

W moich testach nie zauważyłem, by to się sprawdzało.

Po co ustawienia parametrów, takich, jak długość, waga itp. skoro wyznacza mi trasę jak dla osobowego samochodu, no może z tą różnicą, że faktycznie nie kieruje mnie tam, gdzie stoją zakazy dla sam. pow. 3,5t, ale co z tego skoro samochód 20 tonowy o długości 16-18 m prowadzi przez osiedlowe, zatłoczone i wąskie uliczki??

We wspomnianym wcześniej przeze mnie programie PC Navigator 11 Europa są przynajmniej ustawienia (wyboru) dróg, takich jak: międzynarodowa, krajowa, drugorzędna, lokalna droga dojazdowa, ważna droga lokalna, droga lokalna itp. itd. Być może takie rozwiązanie pomaga w tym, by nie prowadzić przez blokowiska? Nie wiem? nie testowałem tego programu.

Proszę o wszelkie opinie i spostrzeżenia.


Post Wysłano: 05 sty 2013, 0:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Witam,
Krótko i na temat..
M&G jest super. Ale kompletnie nie nadaje się do nawigowania w Polsce.
Po prostu odpuść sobie ten program jeśli chcesz nawigacji w PL, AM sobie najlepiej radzi. M&G słabo też działa na Słowacji.

Pozdrawiam

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 05 sty 2013, 10:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Ale kompletnie nie nadaje się do nawigowania w Polsce.
Idąc takim tokiem myślenia, to programy tego typu nie nadają się do nawigowania w żadnym kraju...

PS: M&G służy do planowania tras i zarządzania autem/flotą. Nawigowanie to raczej dodatkowa opcja, "gadżet".


Post Wysłano: 05 sty 2013, 12:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Cytuj:
Cytuj:
Ale kompletnie nie nadaje się do nawigowania w Polsce.
Idąc takim tokiem myślenia, to programy tego typu nie nadają się do nawigowania w żadnym kraju...

PS: M&G służy do planowania tras i zarządzania autem/flotą. Nawigowanie to raczej dodatkowa opcja, "gadżet".

No nie do końca kolego..
Ja mowie o PTV Map&Guide Truck Navigator a nie o Map&Guide Professional :)
PTV Map&Guide Truck Navigator - nawigacja dla ciężarówek
Map&Guide Professional - mapy do planowania tras i zarządzania flotą dla spedycji

Pozdrawiam

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 14 lut 2013, 15:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Spotkał się już ktoś z wersją 7.5 na urządzenia PDA/PNA?


Post Wysłano: 08 mar 2013, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2013, 21:01
Posty: 7
Samochód: Actros MP3
Lokalizacja: Sopot/Derby

Witam Koledzy!

Odnośnie tematu miałbym kilka pytań ..od paru godzinek czytam na różnych forach odnośnie nawigacji itp
Sam osobiście używam TOMTOM dla samochodów ciężarowych (sprzęt służbowy ) a na laptopie mam map&guide truck ale stara wersje 5.0 z timerem . Jestem na etapie kupna nawigacji swojej prywatnej i chciałbym w niej mieć Map&Guide Truck Navigator 7.5 prosto rzecz ujmując.I teraz pytanie które mnie nurtuje czy ktoś już może próbował wersje testową wraz z timerem instalować na urządzeniach mobilnych wyposażonych w system android? czy po prostu ta nowa wersja chodzi tylko na normalnych systemach windows,

ponadto czy istnieje oficjalna strona producenta gdzie można zassać tkz trial ?mam na myśli jakaś podpowiedź gdzie szukać wersji próbnej

I następne pytanie które się nasuwa czy jest szansa kupić urządzenie wraz z mapa już zainstalowaną? czy ktoś miał szanse widzieć taki zestaw?

Pozdrawiam


Post Wysłano: 11 mar 2013, 10:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 kwie 2008, 23:08
Posty: 8
GG: 0

Cytuj:
I następne pytanie które się nasuwa czy jest szansa kupić urządzenie wraz z mapa już zainstalowaną? czy ktoś miał szanse widzieć taki zestaw?
http://www.cartft.com/catalog/gl/134


Post Wysłano: 11 mar 2013, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2013, 21:01
Posty: 7
Samochód: Actros MP3
Lokalizacja: Sopot/Derby

Dzięki kolego:)

Może za jakiś czas taki zestaw pojawi się na allegro czy na polskiej witrynie wówczas łatwiej będzie to sobie zakupić :)

Pozdrawiam


Post Wysłano: 24 cze 2014, 19:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2014, 0:12
Posty: 35
Samochód: Actros MP4 460
Lokalizacja: okolice Warszawy

Jest tak wiele tematów, że czytając niestety wymiękłem :? Aby nie zakładać jednak kolejnego podepnę się tutaj.
Pytania generalnie do praktyków (na Europę).

1) jeśli navi (nawet w osobówce do tej pory nie korzystałem) to przeznaczone specjalnie dla ciężarówek czy standardowe (gdzieś podczas poszukiwań znalazłem stwierdzenie, że te dla ciężarówek są wolniejsze)?

2) typowe urządzenie navi firmy x czy raczej np. smartfon,palmtop, do którego dopiero wgrać jakiś dedykowane/specjalne oprogramowanie/mapy?

3) do planowania tras, map&quide na ten moment odpada (cena 900EUR), pozostanie pewnie AutoRoute ale gdybym przeoczył inną dobrą alternatywę to napiszcie.

4) jakie oprogramowanie (te pytanie wiąże się z pytaniem nr.1), polski produkt AutoMapa czy może coś innego? Tytułowy Navigator Truck to 200 EUR, część osób jeszcze wspomina o IGO Truck.

* dla jasności, oczywiście klasyczne papierowe atlasy uważam za niezbędne i także zakupię gdyż jestem przeciwnikiem bezmyślnej jazdy na samą navigację (umysł nie rejestruje i nie zapamiętuje wówczas obrazu świata/otoczenia)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: