Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 mar 2012, 12:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2012, 8:49
Posty: 11
GG: 0
Samochód: none

Witam, potrzebuję informacji na temat poduszek kabiny z amortyzatorem, mam zamiar w swoim projekcie trójkołowca zastosować zawieszenie pneumatyczne, tył mam już opanowany i nie stanowi on problemu, natomiast z przodu chcę zamontować wspomniany wyżej amortyzator i tu pytanie czy po podaniu ciśnienia zmienia on swoją długość czy tylko twardość, a jeżeli ulega on wydłużeniu to jaki to jest rząd wielkości, czy tylne i przednie pracują podobnie czy są znaczące różnice, ewentualnie jakby ktoś miał wiedzę gdzie szukać informacji co do wymiarów i innych danych tych elementów to proszę o linka. Z góry dziękuję za info.


Post Wysłano: 31 mar 2012, 18:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Z mana tga to niezbyt dobry pomysł bo zaworek od regulacji jest w środku .


Post Wysłano: 31 mar 2012, 18:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Actros/volvo fh prędzej

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 31 mar 2012, 18:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Z mana tga to niezbyt dobry pomysł bo zaworek od regulacji jest w środku .
Nie koniecznie roczniki 2000-3 mają osobny zawór poziomujący :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 31 mar 2012, 18:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Zawieszenie pneumatyczne mojej konstrukcji
Obrazek

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 8:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2012, 8:49
Posty: 11
GG: 0
Samochód: none

coś więcej o tym zaworku, w moim zamyśle amortyzator będzie działał jako jeden w obwodzie, sterowanie do niego to dwa zawory od instalacji LPG i przycisk od podnoszenia szyb, a skoro z podanego rocznika przez MAN-a mają zewnętrzny zaworek to raczej kłopotu nie będzie, pozostaje kwestia mojego pytania co do zmiany długości pod ciśnieniem - wydłuża się czy nie?


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 9:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Po podaniu ciśnienia poduszka się wydłuża dlatego aby zachować stałą długość zależnie od obciążenia trzeba zastosować zawór poziomujący taki jak na tym zdjęciu jest to jeden z najtańszych zaworów, sama charakterystyka amortyzatora zostaje bez zmian.
Jeśli chodzi o koszta to podejrzewam że tylna poduszka od kabiny z mana f2000 będzie tańsza od tga a też ma ucho do mocowania z obu stron

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2012, 8:49
Posty: 11
GG: 0
Samochód: none

Dzięki MAN za info, właśnie na tym mi zależało.

Ale to nie koniec tematu, zainteresował mnie ten zawór samopoziomowania, żeby nieco zobrazować mi ten temat to może ktoś ma jakiś schemat ideowy działania całego układu dla jednej osi, rozumiem że ten zawór działa czysto mechanicznie.


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 7:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Układ ten jest bardzo prosty zawór ma jedno wejście zasilania i dwa wyjścia do poduszek .


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 10:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2012, 8:49
Posty: 11
GG: 0
Samochód: none

Cytuj:
Układ ten jest bardzo prosty zawór ma jedno wejście zasilania i dwa wyjścia do poduszek .
Ok, teraz trochę łopatologicznie idąc, to w jaki sposób odbywa się regulacja? Na zdjęciach widzę tam ramie, które pewnie działa jak w podzielnikach siły hamowania w osobówkach i jest podłączone do elementu stałego pojazdu dla którego na chwile montażu ustalam położenie "0", jeśli nie to proszę o sprostowanie. Ten zawór nie ma wpływu na regulację wysokości tylko wyrównuje ciśnienie ta żeby zachować poziom, czyli jak na wejście tego zaworu podam ciśnienie z zaworu zasilania (w moim przypadku zawór od LPG i ciśnienie ze zbiornika), w przypadku gdy chcę dźwignąć całość na poduszkach, to dopłynie ono do poduszek a zawór skoryguje ewentualne odchylenie i jak jest wtedy z tym ramieniem które siłą rzeczy też się przemieści. Następne pytanie to czy jest to zawór przelotowy i da się realizować opuszczanie (drugi zawór LPG) poprzez wpięcie zaworu w obwód między zawór zasilania a poziomujący czy za zaworem poziomującym?

czy taki by się nadał?
http://allegro.pl/zawor-poziomujacy-pod ... 92918.html


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 11:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak na początek do tego zaworu potrzebujesz mieć stały zapas powietrza w zbiorniku powietrza, inaczej ten zawór ci jest niepotrzebny jeśli chcesz powiecmy napompować tylko poduszkę jak to się robi w dostawczakach z kompresora na stacji benzynowej.
Zawór poziomujący mocujesz do ramy a cięgno od dźwigni zaworu do osi pojazdu ewentualnie wahacza. W tym zaworze z linku dźwignia się wychyla góra dół, po środku jest punkt neutralny czyli zawór zamknięty. W pozycji neutralnej dźwigni podłączasz cięgno, za pomocą cięgna regulujesz sobie wysokość pojazdu/ile podniesie się poduszka. Zasada działania zaworu dźwignia do góry otwarcie zaworu i podanie powietrza do poduszki, dźwignia do dołu otwarcie zaworu i wypuszczenie powietrza z poduszki do atmosfery. Tak to nie więcej można wytłumaczyć łopatologicznie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 12:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Po co ci pneumatyka w trójkołowcu nie lepiej zastosować amortyzator ze sprężyną z jakiegoś motocykla. U mnie w Hondzie jest regulowany.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2012, 8:49
Posty: 11
GG: 0
Samochód: none

Cytuj:
Po co ci pneumatyka w trójkołowcu nie lepiej zastosować amortyzator ze sprężyną z jakiegoś motocykla. U mnie w Hondzie jest regulowany.
Na początku było takie założenie, ale zmieniło się przednie zawieszenia z trapezowego na jednostronny, dodatkowo wyleciały z projektu tradycyjne półki na rzecz wahaczy, coś jak na zdjęciu http://2.bp.blogspot.com/_tHo-llGjpXU/T ... %2B182.JPG , pozostało mi zastosowanie amortyzatora centralnego ze ściga, ale są one bardzo twarde i dlatego zacząłem myśleć o pneumatyku, silnik ma być umieszczony z przodu, a jest to żeliwna jednostka 2.3 V6 z Forda Granady więc swoje waży i tu pneumatyka oferuje więcej niż standardowy amortyzator.


Cytuj:
Tak na początek do tego zaworu potrzebujesz mieć stały zapas powietrza w zbiorniku powietrza, inaczej ten zawór ci jest niepotrzebny jeśli chcesz powiecmy napompować tylko poduszkę jak to się robi w dostawczakach z kompresora na stacji benzynowej.
Zawór poziomujący mocujesz do ramy a cięgno od dźwigni zaworu do osi pojazdu ewentualnie wahacza. W tym zaworze z linku dźwignia się wychyla góra dół, po środku jest punkt neutralny czyli zawór zamknięty. W pozycji neutralnej dźwigni podłączasz cięgno, za pomocą cięgna regulujesz sobie wysokość pojazdu/ile podniesie się poduszka. Zasada działania zaworu dźwignia do góry otwarcie zaworu i podanie powietrza do poduszki, dźwignia do dołu otwarcie zaworu i wypuszczenie powietrza z poduszki do atmosfery. Tak to nie więcej można wytłumaczyć łopatologicznie
MAN jesteś nieocenionym źródłem informacji, z tego co napisałeś to rozumiem że ustalam jedno położenie i ten zawór utrzymuje je zawsze, a jakbym dla lansu potrzebował na postoju opuścić maszynę na glebę to wystarczyłby tylko elektrozawór odcinający zasilanie ze zbiornika i zawór upustowy do wypuszczenia z układu powietrza w atmosferę; założenie mam takie że z tyłu ramy są dwa miechy które poprzez dźwignię połączone są z wahaczami dolnymi (amortyzatory standardowe z jakiegoś samochodu), w tym układzie pewnie ten zawór poziomujący by się sprawdził znakomicie, bo w tym rozwiązaniu z zaworem LPG, o którym pisałem wcześniej musiałbym mieć jakiś punk odniesienia do podnoszenia maszyny i za każdym razem starać się do tego ustawiać, a tu jest możliwość żeby samo się ustawiało za każdym razem.

Następne pytanie: jak to pracuje bo widzę dwa króćce, czy można to spiąć z jedną poduszką kabiny:
http://allegro.pl/zawor-poziomujacy-kab ... 70184.html


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 15:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja tu widzę jeden centralny amortyzator, więc poduszka będzie tylko jedna. Proponował bym zastosowanie amortyzatora z pneumatycznego zawieszenia samochodu osobowego, będzie wytrzymalszy.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 16:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Następne pytanie: jak to pracuje bo widzę dwa króćce, czy można to spiąć z jedną poduszką kabiny:
http://allegro.pl/zawor-poziomujacy-kab ... 70184.html
Jeden króciec to zasilanie powietrzem a drugi to wyjście na poduszki, przy zastosowaniu oryginalnej poduszki wystarczy ci taki zawór :wink: , jest mniejszy łatwiej wkomponować go w ramie i jest bardziej estetyczny od tego poprzedniego, ten poprzedni możesz zastosować z tyłu.
Jak tak dalej kombinujesz proponuje zdobyć kompresor od jakieś osobówki z zawieszeniem pneumatycznym żeby bił powietrze do tego zbiornika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 19:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2012, 8:49
Posty: 11
GG: 0
Samochód: none

Cytuj:
Cytuj:
Następne pytanie: jak to pracuje bo widzę dwa króćce, czy można to spiąć z jedną poduszką kabiny:
http://allegro.pl/zawor-poziomujacy-kab ... 70184.html
Jeden króciec to zasilanie powietrzem a drugi to wyjście na poduszki, przy zastosowaniu oryginalnej poduszki wystarczy ci taki zawór :wink: , jest mniejszy łatwiej wkomponować go w ramie i jest bardziej estetyczny od tego poprzedniego, ten poprzedni możesz zastosować z tyłu.
Jak tak dalej kombinujesz proponuje zdobyć kompresor od jakieś osobówki z zawieszeniem pneumatycznym żeby bił powietrze do tego zbiornika
tak jak piszesz jeśli chodzi o kompresor to już się rozglądałem za czymś małym a wydajnym, projekt ruszy na jesień bo jestem w trakcie kończenia budowy domu i na razie ani czasu, ani miejsca nie mam, ale cieszę się że udało mi się tutaj pozyskać interesujące informacje, jeszcze raz dzięki MAN


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2012, 8:49
Posty: 11
GG: 0
Samochód: none

Cytuj:
Ja tu widzę jeden centralny amortyzator, więc poduszka będzie tylko jedna. Proponował bym zastosowanie amortyzatora z pneumatycznego zawieszenia samochodu osobowego, będzie wytrzymalszy.
z osobówki byłby ok ale te które na razie oglądałem są po prostu za długie


Post Wysłano: 09 kwie 2012, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 mar 2012, 8:49
Posty: 11
GG: 0
Samochód: none

Podpowiedzcie gdzie w okolicach Katowic szukać hurtowni z takimi częściami.


Post Wysłano: 09 kwie 2012, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Suder, autos, opol trans, intercars...

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 09 kwie 2012, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Martex Rybnik lub Katowice ul.kolejowa. bardzo dobre zamienniki i super ceny

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: