Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 kwie 2012, 16:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2010, 20:41
Posty: 94
GG: 9460747
Samochód: SCANIA R620

Koledzy otóż chodzę na kat. prawa jazdy CE i wszystkie manewry mi w miarę wychodzą ale mam największy problem z cofaniem do garażu i chodzi o to czy znacie jakiś najprostszy sposób żeby ten garaż zrobić idealnie ... Bardzo proszę o pomoc bo niedługo mam egzamin.Zdaje na M.A.N TGL 12.240.


Post Wysłano: 27 kwie 2012, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 19:26
Posty: 109
GG: 5995409
Samochód: E220 Coupe
Lokalizacja: Warszawa

Sposób przedstawiony przez mojego instruktora - od razu ze startu łamiesz cały zestaw w kierunku wjazdu, szybkie wyprostowanie i powinieneś w lusterku widzieć prawy słupek i dalej już wiadomo. Im szybciej w lusterku zobaczysz słupek tym lepiej i prościej idzie.

_________________
W124 220CE - dla smaku.


Post Wysłano: 27 kwie 2012, 18:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Przy wyjeździe ze skosu trzymaj ciągle przyczepę w prawym lusterku. Przy podstawianiu się do rozpoczęcia zadania prostopadłe tyłem patrz w lustro i obserwuj jak idzie przyczepa pod względem wjazdu do prostopadłego. Przy samym cofaniu musisz zrobić tak, żebyś widział sytuację w dwóch lustrach na raz. W małym lusterku raczej będziesz widział wjazd, a w dużym będziesz widział przyczepę.

A jeśli masz jakąś nieznaną "fobię", że o coś zahaczysz, to wysiadaj z samochodu i poproś instruktora, żeby wjechał za Ciebie. W czasie jego wjeżdżania Ty obserwuj obszary, których się obawiałeś i przekonasz się, że miejsca jest wystarczająco. Ja właśnie taką "fobię" miałem. Nie ważne, jak blisko byłem prawą burtą przy tyczce, ciągle sądziłem, że jestem za daleko i lewy róg mi strąci tyczkę, albo przekroczy linię. Po obserwacji wjazdu instruktora bardzo rzadko zdarzało mi się, żebym coś spieprzył.


Post Wysłano: 27 kwie 2012, 18:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zaś cofając prostym zestawem w kierunku garażu nie przegap momentu łamania przyczepy. Nie czekaj z tym, aż koła miną tyczkę, bo będzie już za późno. Łam w momencie, aż tyczkę minie koniec przyczepy. Przemyśl to sobie, jak zrobiłbyś to, gdybyś cofał w ten garaż samą solówką. To samo musisz zrobić z przyczepą, jedyna różnica jest taka, że kierujesz nią poprzez inny pojazd:D


Post Wysłano: 27 kwie 2012, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lis 2011, 17:25
Posty: 44
GG: 0
Lokalizacja: FWS

Z grubsza już wiesz, kolega Marix dobrze powiedział, żebyś momentu wjazdu nie przegapił, zacznij troszku wcześniej i za dużo nie kręć kierownicą, bo przyczepa sama fajnie zachodzi, jak widzisz, że za bardzo do środka Ci schodzi, dajesz kontrę i tak do końca. To nie jest nic strasznego. Ja sobie przed egzaminem tłumaczyłem, że większe 'talenty' zdają na CE (znam takich osobiście;)) to czemu ja mam nie zdać :)
Pozytywne nastawienie jest też ważne, bo jak ostatnio jechałem z kolegą na jego egzamin i całą drogę gadał, że on nie zda to mnie tam ch*j strzelał.. Jak się okazało oblał na łuku choć wcale nie musiał, bo ma dryg do jazdy.

Pozdrawiam i powodzenia życzę!

_________________
B - 4.11.2008r.
C - 20.07.2011r.
C+E - 20.12.2011r.


Post Wysłano: 28 kwie 2012, 12:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Grunt to się dobrze ustawić. U nas w Szczecinie nikt nie robił problemów jak ustawiałeś się skosem, podjeżdżając przodem do słupka po zewnętrznej stronie łuku (mniej więcej środkowy w tym "zakręcie"). Wtedy od razu widać tyczkę ograniczającą wjazd z prawej strony, a przyczepa nadal znajduje się w odległości dalszej niż 2m od stanowiska.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: