Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 lip 2012, 17:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Witam!

Problem dotyczy Fh12 '98 z motorem D12A.

1) Kwestia klimatyzacji - nie włącza się. Po uruchomieniu klimatyzatora klawiszem na desce rozdzielczej słychać przekaźniki elektryczne, ale klima nie uruchamia się. Po podniesieniu kabiny daje się zauważyć 4 przecięte przewody w pobliżu sprężarki klimy (po stronie kierowcy) i brak wentylatora klimatyzacji (czy w ogóle powienien być - tak jak w osobówkach?). Dodam, że układ jest pełny i szczelny - trzyma próżnię.

2) Wentylator chłodnicy - nie załącza się. Wiskoza?

3) Brak możliwości zmiany zakresów w skrzyni (góra - dół). Po nabiciu powietrza w układzie, na postoju wybierak zakresów działa normalnie, jednak po ruszeniu przestaje, kiedy auto się zatrzyma ciągle nie działa - trzeba spuścić powietrze, nabić układ - i jest. Po ruszeniu dalej samo. Wygląda to tak jakby wybierak zakresów po ruszeniu "nie widział", że wyrzuca się na luz...
Cylinderek zmiany zakresów na górnej części skrzyni biegów wymieniony został na nowy i nic.


Post Wysłano: 05 lip 2012, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Co do wentylatora to u mnie też nie słychać go w upały (30st),podobnie w czerwonym , na zgaszonym , nagrzanym silniku kręci się luźno , temp na załadowanym 24t przy dłuższych górkach dochodzi do max 95st , nie dalej - jaka u Ciebie jest temp ? jeśli wyższa to wymienił bym ją dla świętego spokoju .

_________________
https://t.me/pump_upp


Post Wysłano: 05 lip 2012, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Właśnie u mnie problem tkwi w tym, że przy temperaturach otoczenia powyżej 20 stopni, temperatura przekracza 100...


Post Wysłano: 05 lip 2012, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 maja 2011, 12:13
Posty: 398
GG: 8230849
Samochód: R420 X3 + 114L + 124L
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Oj to za dużo ... - zaczął bym od wiskozy . Co do skrzyni to czekam aż ktoś napisze odpowiedź bo przynajmiej będę wiedział na przyszłość

pozdro

_________________
https://t.me/pump_upp


Post Wysłano: 05 lip 2012, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

No i wygląda na to, że od niej też zaczniemy. Auto od wczoraj stoi na warsztacie i wspólnie z mechanikami szukamy przyczyn :wink:

Co do skrzyni to prawdopodobnym problemem (po konsultacji z mistrzem warsztatu z poprzedniej firmy - a ufam mu jak mało komu w temacie Volvo :)) jest tzw. "pokrywa wybieraka zakresów" - znajduje się z tyłu skrzyni biegów, biegną do niej 2 przewody pneumatyczne i odpowiada m.in. za wykrywanie biegu jałowego - wygląda tak, jakby zawieszała się po wbiciu przełożenia i ponownym wybiciu na luz, ale chciałbym, to jeszcze potwierdzić - może ktoś z forowiczów miał podobny przypadek? :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Z tego co wiem to wentylator w ciężarówkach w klimatyzacji nie występuję. Ja sam zamontowałem wentylator w manie ale korzyści prawie żadne jeżeli pompa daje odpowiednie ciśnienie to wentylator jest zbędny.A co do szczelności u mnie też trzymał próżnie i było bardzo dobrze ale uszczelnienie czołowe sprężarki na wałku przy pracy sprężarki puszczało i przez rok straciłem 500gram czynnika :wink:
kolego zapytaj kogoś kumatego z volva lub poproś kogoś kto jeździ takim samym by dał zobaczyć jak jest u niego i zobacz który kabel gdzie i od czego :wink:
Sam obecnie jestem znów bez klimy gdyż moja sprężarka w te upały nie dała rady i wyzionęła ducha :mrgreen: teraz regeneruję sprężarkę z TGA i jestem dobrej myśli :lol:

_________________
MAN


Post Wysłano: 06 lip 2012, 16:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Faktycznie wentylatora być nie powinno :) Przyczyną awarii schładzacza była zatarta sprężarka... Próbowaliśmy ją rozebrać i reanimować, ale na nic nasze próby i trzeba było zamówić nową :wink: \

Przy wentylatorze wymieniamy wisko - do odbioru będzie jutro, razem ze sprężarką.

Wybierak zakresów - rozebraliśmy urządzenie, generalnie to nie bardzo ma się tam co zepsuć - oringi były już mocno zużyte i prawdopodobnie przez nie uciekało powietrze - jutro poskładamy wszystko do kupy i zrobimy próbę generalną - teraz, póki wszystko jest rozebrane poczyniamy prace malarskie :D


Post Wysłano: 06 lip 2012, 22:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Wentylator jest w iveco eurotechu.

Spróbuj podejrzeć co dzieje się między chłodnicą wody a intercoolerem, lubią się zabić syfem. wyjąć je z volva to nie problem a wyremontować silnik po przegrzaniu już tak. Nie trzeba spuszczać gazu z klimy.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Faktycznie wentylatora być nie powinno :) Przyczyną awarii schładzacza była zatarta sprężarka... Próbowaliśmy ją rozebrać i reanimować, ale na nic nasze próby i trzeba było zamówić nową :wink:
No to koszty idą w tysiące i tu pytanie czy jest sens doprowadzać tą klime do użytku :?:
wczoraj padła mi klima w f 90 wszystko wskazuję na sprężarkę ale mam jeszcze nadzieję że to nie ona :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 07 lip 2012, 12:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Cytuj:
Faktycznie wentylatora być nie powinno :) Przyczyną awarii schładzacza była zatarta sprężarka... Próbowaliśmy ją rozebrać i reanimować, ale na nic nasze próby i trzeba było zamówić nową :wink:
No to koszty idą w tysiące i tu pytanie czy jest sens doprowadzać tą klime do użytku :?:
wczoraj padła mi klima w f 90 wszystko wskazuję na sprężarkę ale mam jeszcze nadzieję że to nie ona :wink:
Nowy zamiennik sprężarki kupiłem za niecałe 700zł netto, więc myślę, że komfort posiadania sprawnej klimatyzacji wart jest tych pieniędzy :wink:
Dziś przyjechała, razem z wiskozą i okazało się, że nie pasują mocowania - w poniedziałek ma zostać wymieniona, więc mamy dodatkowy dzień przestoju...
Cytuj:
Spróbuj podejrzeć co dzieje się między chłodnicą wody a intercoolerem, lubią się zabić syfem. wyjąć je z volva to nie problem a wyremontować silnik po przegrzaniu już tak. Nie trzeba spuszczać gazu z klimy.
Chłodnica będzie dziś rozebrana - z wierzchu wygląda na czystą, w dodatku mam siatkę na owady, która też jest wizualnie czysta, ale zanim wymienimy wisko oczywiście zafundujemy jej czyszczenie.


Post Wysłano: 07 lip 2012, 12:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Faktycznie wentylatora być nie powinno :) Przyczyną awarii schładzacza była zatarta sprężarka... Próbowaliśmy ją rozebrać i reanimować, ale na nic nasze próby i trzeba było zamówić nową :wink:
No to koszty idą w tysiące i tu pytanie czy jest sens doprowadzać tą klime do użytku :?:
wczoraj padła mi klima w f 90 wszystko wskazuję na sprężarkę ale mam jeszcze nadzieję że to nie ona :wink:
Nowy zamiennik sprężarki kupiłem za niecałe 700zł netto, więc myślę, że komfort posiadania sprawnej klimatyzacji wart jest tych pieniędzy :wink:
To tylko czekać kiedy następna się zatrze :lol:
Kolego kiedy doszło do zatarcia sprężarki trzeba wypłukać cały układ z opiłków a ceny zaczynają się od 400zł
Do tego trzeba wymienić filtr osuszacz i zawór rozprężny jeżeli tego nie zrobisz to szkoda twojego czasu, pieniędzy i nowej sprężarki :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 07 lip 2012, 13:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Akurat klimatyzacji nie robię sam, tylko robiona jest na warsztacie :wink: Starą sprężarkę rozebraliśmy i w środku wydawała się "czysta" - żadnych oznak metalowych opiłków, mimo wszystko zapadła decyzja o kupnie nowej - w temacie klimy jestem kompletnym laikiem dlatego ufam człowiekowi, który kilka takich układów w życiu już zreanimował. Jak się zatrze ponownie to będzie reklamacja :wink:


Post Wysłano: 07 lip 2012, 14:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

możesz też sprawdzić odrazu intercooler dwa metalowe krażki jeden z wentylem w gumy i napompuj powietrza.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 07 lip 2012, 17:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Mówię dlatego iż właśnie przerabiam ten sam problem :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 30 maja 2016, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2013, 11:06
Posty: 2

Witam,
Pomocy!
volvo fh12 2002r 420.
Rano klima chodzi i chłodzi OK, później nie wiadomo czemu daje cieple powietrze :/
Wymienilem panel sterowania lecz to nie dalo zadnego efektu.
Mial ktos podobny przypadek?

Mam tez jeszcze 1 problem
Temperatura cieczy na wskaźniku(na desce ) podskakuje czesto do 110stopni gdzie na komputerze pokazuje 83stopnie..czujnik wymieniony...lecz nic nie pomogło.

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 30 maja 2016, 23:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Po pierwsze jedz do klimatyzatora/ wulkanizatora niech sprawdzi ilość czynnika i ciśnienie jakie daję sprężarka. Dopiero można coś więcej powiedzieć. A co do wskaźnika na rozgrzanym aucie włącz wszystkie odbioeniki prądu na fulll. Czyli światła wszystkie jakie sie da nadmuch wycieraczki i zobacz czy wskaźnik nie idzie do góry jeżali tak to brak masy na zegarach :>

_________________
MAN


Post Wysłano: 31 maja 2016, 0:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Jeszcze warto przemyć chłodnice od klimy tzn wyczyść ją z zewnętrznych zabrudzeń mając czystą wodą z odpowiedniej odległości.

Wysłane z mojego D6603

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 31 maja 2016, 13:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2013, 11:06
Posty: 2

Cytuj:
Po pierwsze jedz do klimatyzatora/ wulkanizatora niech sprawdzi ilość czynnika i ciśnienie jakie daję sprężarka. Dopiero można coś więcej powiedzieć. A co do wskaźnika na rozgrzanym aucie włącz wszystkie odbioeniki prądu na fulll. Czyli światła wszystkie jakie sie da nadmuch wycieraczki i zobacz czy wskaźnik nie idzie do góry jeżali tak to brak masy na zegarach :>


ilosc czynnika OK
ciśnienie OK


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: