Strona 87 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 185 86 87 88 89162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 cze 2012, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1320
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Dzięki za konkretną odpowiedź. Chciałem się upewnić.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 06 cze 2012, 9:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Mam takie pytanie:

Odpoczynek tygodniowy (45h) ma być odebrany do godziny 24:00 w niedzielę ?


Post Wysłano: 06 cze 2012, 11:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

myślę że w rozporządzeniu akurat takie "rzeczy" opisali dość jasno :roll:

liczy się ilość okresów dziennej aktywności. Możesz 45h odpoczynek zrobić po 5 ww okresach (uznajmy że dniach), możesz też np. po jednym i również będzie on zaliczony.


Post Wysłano: 09 cze 2012, 9:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2817
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Cytuj:
Mam nastepujace pytanie:

Zatrudniony jestem w 2 firmach (przyjmijmy A i B) . Zaczynam jazde w firmie A i wystawiaja mi zaświadczenia i jade w trase na 2 tyg. Po powrocie robie pauze weekendowa i zaczynam jazde w firmie B ktora tez ma wystawić mi zaświadczenie (tylko od kiedy). Po 2 tyg znowu zmiana.

I tu pytanie. Jak te firmy maja mi wystawiać zaświadczenie za czas który jeździłem w drugiej firmie? I jak maja rejestrować moja aktywność podczas jazdy w innej firmie.

Itd nie potrafi odpowiedzieć czy te firmy maja przesyłać sobie nawzajem moje zaświadczenia czy jak to rozwiązać
poniżej masz podpunkt zamieszczony w preambule do rozporządzenia 561/2006.

(21) Kierowcy pracujący dla kilku przedsiębiorstw transportowych powinni każdemu z nich
dostarczać odpowiednich informacji, aby umożliwić im wykonanie ich obowiązków wynikających z
niniejszego rozporządzenia.

a tu masz konkretny artykuł rozporządzenia 561:

Artykuł 20


3. Kierowca zatrudniony przez więcej niż jedno przedsiębiorstwo transportowe lub pozostający
do dyspozycji więcej niż jednego przedsiębiorstwa transportowego przekazuje każdemu z nich
odpowiednie informacje, aby umożliwić im przestrzeganie przepisów rozdziału II.

gwoli wyjaśnienia czego tyczy Artykuł II:

ROZDZIAŁ II

ZAŁOGA, CZASY PROWADZENIA POJAZDU, PRZERWY I OKRESY ODPOCZYNKU

To teraz mam pytanie w jakiej formie maja byc przekazywane te odpowiednie informacje. Skany wykresowek, pliki danych z karty czy jak??

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 09 cze 2012, 17:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4070
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
myślę że w rozporządzeniu akurat takie "rzeczy" opisali dość jasno :roll:

liczy się ilość okresów dziennej aktywności. Możesz 45h odpoczynek zrobić po 5 ww okresach (uznajmy że dniach), możesz też np. po jednym i również będzie on zaliczony.
6 i nie żadnych dziennych aktywności

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 10 cze 2012, 15:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 mar 2012, 10:29
Posty: 63
GG: 1
Samochód: 106
Lokalizacja: Łódź

Siemka, wczoraj zjechalem na baze, a juz nikogo nie bylo w biurze, jutro w nocy ruszam, takze nie bede mial przez pare dni urlopowki przy sobie.Po zjechaniu wczoraj, wsadzilem czysta tarcze, wyjme ja w nocy dopiero przy ruszeniu.Przechodzi takie cos? czy trzeba jakos opisac(bo sie przekreci o dobre kilka godzin)


Post Wysłano: 10 cze 2012, 15:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2817
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Jezeli jezdzisz na tarczkach to sobie na odwrocie wyrysuj pauze

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 10 cze 2012, 17:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 mar 2012, 10:29
Posty: 63
GG: 1
Samochód: 106
Lokalizacja: Łódź

ale to jakbym mial otwarta szuflade? , pytam bo to moja 1-sza w zyciu pauza wekendowa :mrgreen:


Post Wysłano: 10 cze 2012, 19:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Mam nastepujace pytanie:

Zatrudniony jestem w 2 firmach (przyjmijmy A i B) . Zaczynam jazde w firmie A i wystawiaja mi zaświadczenia i jade w trase na 2 tyg. Po powrocie robie pauze weekendowa i zaczynam jazde w firmie B ktora tez ma wystawić mi zaświadczenie (tylko od kiedy). Po 2 tyg znowu zmiana.

I tu pytanie. Jak te firmy maja mi wystawiać zaświadczenie za czas który jeździłem w drugiej firmie? I jak maja rejestrować moja aktywność podczas jazdy w innej firmie.

Itd nie potrafi odpowiedzieć czy te firmy maja przesyłać sobie nawzajem moje zaświadczenia czy jak to rozwiązać
poniżej masz podpunkt zamieszczony w preambule do rozporządzenia 561/2006.

(21) Kierowcy pracujący dla kilku przedsiębiorstw transportowych powinni każdemu z nich
dostarczać odpowiednich informacji, aby umożliwić im wykonanie ich obowiązków wynikających z
niniejszego rozporządzenia.

a tu masz konkretny artykuł rozporządzenia 561:

Artykuł 20


3. Kierowca zatrudniony przez więcej niż jedno przedsiębiorstwo transportowe lub pozostający
do dyspozycji więcej niż jednego przedsiębiorstwa transportowego przekazuje każdemu z nich
odpowiednie informacje, aby umożliwić im przestrzeganie przepisów rozdziału II.

gwoli wyjaśnienia czego tyczy Artykuł II:

ROZDZIAŁ II

ZAŁOGA, CZASY PROWADZENIA POJAZDU, PRZERWY I OKRESY ODPOCZYNKU

To teraz mam pytanie w jakiej formie maja byc przekazywane te odpowiednie informacje. Skany wykresowek, pliki danych z karty czy jak??

w przepisach nie ma zaznaczone w jakiej formie ma być przekazana informacja.
to na tobie jako kierowcy spoczywa obowiązek przekazania, a jak to twoja jako kierowcy sprawa, po prostu ma być przekazana i cała praca ma być tak poukładana by nie naruszać przepisów rozporządzenia to wynika wprost z zapisów które przytoczyłem wcześniej - wystarczy przeczytać i zastosować.
brakowało by jeszcze by ustawodawca określał kolor papieru na jakim ma być zrobiony skan wykresówek.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 11 cze 2012, 14:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

W firmie w której miałem praktykę zawodową, kierowcy na odwrocie tarczki rysowali pauzę i dopisywali "Rejestracja odpoczynku weekendowego po za pojazdem".


Post Wysłano: 22 cze 2012, 18:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2012, 18:04
Posty: 1

Witam. mógłby któs pomóc bo nie wiem jak to powinno wygląda co do czasu pracy. otóż pracuje od poniedziałku do piątku jako kierowca wózków widłowych. natomiast w weekendy dorabiam jako kierwoca na tirze. otóż to tydzień temu zacząłem w piatek o 23 i skonczyłem w sobotę 0 15.15 jadąc w podwójnej obsadzie. potem miałem przerwę 39 godzin i zacząłem prace jak wózkowy o 6 rano w poniedziałek i tak pracowalem do 2 kazdy dzień. zrobiłem w ciagu tyg 40 godz. i teraz zastanawiam się czy mogę pracować w ten weekend też czy muszę zrobić teraz przerwe 45 plus ewentualnie oddane godziny za poprzedni tydzień czy mam rację?


Post Wysłano: 22 cze 2012, 19:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Witam. mógłby któs pomóc bo nie wiem jak to powinno wygląda co do czasu pracy. otóż pracuje od poniedziałku do piątku jako kierowca wózków widłowych. natomiast w weekendy dorabiam jako kierwoca na tirze. otóż to tydzień temu zacząłem w piatek o 23 i skonczyłem w sobotę 0 15.15 jadąc w podwójnej obsadzie. potem miałem przerwę 39 godzin i zacząłem prace jak wózkowy o 6 rano w poniedziałek i tak pracowalem do 2 kazdy dzień. zrobiłem w ciagu tyg 40 godz. i teraz zastanawiam się czy mogę pracować w ten weekend też czy muszę zrobić teraz przerwe 45 plus ewentualnie oddane godziny za poprzedni tydzień czy mam rację?
nie bardzo zrozumiałem post, ale:
po pierwsze twoja firma może miec kłopoty z inspekcja pracy (chyba że kierowcą TIRa jesteś w innej firmie)
po drugie to czy w wózku masz tachograf? chyba nie więc w czym problem???

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 cze 2012, 14:52

Najnowsze wieść z "akademii parkingowej":

Podwójna obsada, jazda po 10h w ciągu 30-godzinnego okresu.

Zakładamy, że kierowcy tylko się zmieniają nie robiąc żadnych przerw (łatwiej dla zobrazowania sytuacji):

1 kier. 4,5h
2 kier. 4,5h
1 kier. 4,5h
2 kier. 4,5h
45 min przerwy
1 kier. 1h
2 kier. 1h.
Odpoczynek dobowy 9h.

Pytanie po co przerwa 45 min przed dokręceniem 1h przez każdego z kierowców?

Druga sytuacja:

Podwójna obsada, godzinę przed dojechaniem do celu jeden kierowca wyjmuje kartę i opuszcza pojazd, a drugi kierowca dociąga tę godzinę do bazy będąc już sam w pojeździe. Rozporządzenie WE 561/2006 mówi, że obecność obu kierowców jest obowiązkowa do końca jazdy. Jak wygląda to w praktyce i co grozi za coś takiego w razie kontroli?


Post Wysłano: 25 cze 2012, 18:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5090
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Najnowsze wieść z "akademii parkingowej":

Podwójna obsada, jazda po 10h w ciągu 30-godzinnego okresu.

Zakładamy, że kierowcy tylko się zmieniają nie robiąc żadnych przerw (łatwiej dla zobrazowania sytuacji):

1 kier. 4,5h
2 kier. 4,5h
1 kier. 4,5h
2 kier. 4,5h
45 min przerwy
1 kier. 1h
2 kier. 1h.
Odpoczynek dobowy 9h.

Pytanie po co przerwa 45 min przed dokręceniem 1h przez każdego z kierowców?

ta przerwa 45 minut to na "kibelek" i być może michę.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 cze 2012, 21:10

Cytuj:
ta przerwa 45 minut to na "kibelek" i być może michę.
Wiem co można wtedy robić. Chodzi mi o to czy jest ona niezbędna? Pierwszy raz się z czymś takim spotykam, a moim zdaniem absolutnie nie trzeba jej robić.


Post Wysłano: 26 cze 2012, 12:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 16:08
Posty: 48
GG: 1699214
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Police

Nie trzeba jej robić


Post Wysłano: 06 lip 2012, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

jazda: 2h12
pauza: 0h10
jazda: 2h09
pauza: 0h05
jazda: 0h08


Przekroczony czas jazdy?


Post Wysłano: 06 lip 2012, 22:40

Zależy co po 0h8min jazdy.


Post Wysłano: 06 lip 2012, 22:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

koniec roboty


Post Wysłano: 06 lip 2012, 23:01

Zatem zsumuj czas jazdy, następnie dowiedz się ile możesz maksymalnie prowadzić bez przerwy i odpowiedź gotowa.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 87 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 185 86 87 88 89162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: