Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lip 2012, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2012, 19:48
Posty: 4
GG: 8772768
Samochód: Volvo FH

Witam wszystkich serdecznie mam taka sprawe , mam doswiadczenie na kat. C+E , dostalem oferte pracy na wywrotke z przyczepka (tandem) i mam pytanie jak wyglada zasada takiego kiprowania? Szukalem wszedzie na necie nie moge znalezc nigdzie filmu jak wyglada takie kiprowanie , slyszalem tylko ze mocno trzeba sie zlamac i odrazu mozna solowke i przyczepke w jednym momencie kiprowac czy to prawda? Chodzi mi o to zeby przy kirpowaniu solowki nie zakopac miejsca dla kół w przyczepce.


Post Wysłano: 13 lip 2012, 20:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Nie dasz rady się złamać tak żeby można było wykiprować solówkę nie odpinając przyczepy chyba że masz jakiś super długi dyszel... Albo kiprujesz na bok auto a przyczepę do tyłu albo też na bok, a druga opcja to rozpinać przyczepe.


Post Wysłano: 13 lip 2012, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2012, 19:48
Posty: 4
GG: 8772768
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Nie dasz rady się złamać tak żeby można było wykiprować solówkę nie odpinając przyczepy chyba że masz jakiś super długi dyszel... Albo kiprujesz na bok auto a przyczepę do tyłu albo też na bok, a druga opcja to rozpinać przyczepe.
Kiprowanie jest tylko do tylu i tak jak mowisz z dlugim dyszlem, mozesz mniej wiecej opisac jak to zrobic by nie wysiadac nie odpinac i wykiprowac bez zadnych problemow?


Post Wysłano: 13 lip 2012, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

http://www.youtube.com/watch?v=Vo2ljzK8 ... re=related
Chodzi ci o coś takiego?

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 13 lip 2012, 21:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Post Wysłano: 14 lip 2012, 0:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Jak masz regulowaną długość dyszla to bez problemu to zrobisz ale jeszcze się nie spotkałem z regulowaną długością dyszla w wywrotce, inna sprawa jak masz zamontowany zatrzep jak masz blisko lampy, błotnik itp to nie ma uja żeby ją złamać pod kątem 90* bo przy kamieniu, węglu czy czymś ostrym możesz rozwalić przewody. Poprostu będziesz sypał na dyszel.


Post Wysłano: 14 lip 2012, 19:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2012, 19:48
Posty: 4
GG: 8772768
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Dokladnie kolego to jest to macie moze gdzies filmiki jak wyglada takie kiprowanie jak sobie radza z tym przy tym manewrze.


Post Wysłano: 14 lip 2012, 21:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2007, 0:09
Posty: 70

Może w ten sposób? :) http://www.youtube.com/watch?v=_z1eoc8g ... plpp_video

_________________
Posiadam kat: A, B, C


Post Wysłano: 14 lip 2012, 22:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Ja pierdziu! Ale to niewygodne musi być w codziennym użytkowaniu...


Post Wysłano: 14 lip 2012, 23:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lip 2012, 11:46
Posty: 27
GG: 34446478
Lokalizacja: Bydgoszcz [CB]

Cytuj:
Ale napisał przecież, że może tylko do tyłu kiprować ;)

_________________
Mało piszę, dużo czytam. :)

Kat. A- brak|Kat. B- 12.10.2011|Kat. C- 10.05.2012|Kat. C+E- 02.10.2012|KW- W trakcie


Post Wysłano: 15 lip 2012, 0:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
Ja pierdziu! Ale to niewygodne musi być w codziennym użytkowaniu...
Większość kierowców wywrotek (i pewnie nie tylko) chciałaby obsługiwać sprzęt w ogóle nie wychodząc z kabiny. Do pełni automatyzacji brakuje jeszcze hydraulicznego dachu.

Ostatnimi czasy szeroko reklamowana jest lewa hydroburta w zabudowie podwozia (jak na filmiku) i przyczepie. Wówczas sypie się materiał tylko na lewą stronę.

Przyznam szczerze, że na sypanie z podwozia tylko i wyłącznie do tyłu, brzmi nieco jak partyzantka. Ale może i na to jest jakiś "patent".


Post Wysłano: 15 lip 2012, 0:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3322
Lokalizacja: eu

Najprofesjonalniej to chyba tak: http://www.youtube.com/watch?v=mx8dESoAQMk :)


Post Wysłano: 15 lip 2012, 8:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Na dużych placach budowy czy w innych dużych miejscach to się sprawdzi ale nie w Polsce gdzie nie wszędzie da rade wjechać wywrotką bo jest ciasno.

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 15 lip 2012, 13:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2012, 19:48
Posty: 4
GG: 8772768
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Najprofesjonalniej to chyba tak: http://www.youtube.com/watch?v=mx8dESoAQMk :)
http://www.youtube.com/watch?v=mx8dESoAQMk to jest wlasnie ten identyczny zestaw chodzi i teraz jeszcze jest cos takiego lamanie do konta 90 stopni przyczepke i kiprowanie solowki.
Cytuj:
Na dużych placach budowy czy w innych dużych miejscach to się sprawdzi ale nie w Polsce gdzie nie wszędzie da rade wjechać wywrotką bo jest ciasno.
Tak wlasnie dostalem prace w norwegii w Polsce mam doswiadczenie na 4 osiowkach i gdzie pracowalem nigdy wlasnie takiego zestawu nie widzialem by z tandema ganial po budowie dlatego bylem ciekaw jak cala procedura wyglada takiego kiprowania.


Post Wysłano: 15 lip 2012, 17:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Ciężko będziesz miał to wykiprować, jak znajdziesz na to jakiś sposób to daj znać ojciec też kupił tandema jeszcze nie ciągamy go ale będzie trzeba się rozpinać do rozładunku. Tyle dobrze że u siebie na placu.


Post Wysłano: 19 lip 2012, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Skandynawskie zestawy sa tak zrobione, ze idzie kiprowac nie odpinajac auta - nasze (glownie z zachodu) tandemy maja inna konstyrukcje dyszla i nie ma szans tego zrobic. Skandynawia ma nizej umieszczone i dluzsze

Na tym filmiku widac dobrze zestaw ktory sie lamie o 90st i sypie ladnie auto tylem :
http://www.youtube.com/watch?v=BdYVNy6z ... ure=fvwrel

U nas sie robi jak to volvo z filmiku - przyczepe zlamac pod kontem a auto bokiem dosypac - kiedy trzeba ladnie pryzme usypac przy wysypywaniu bokiem autem odjezdzam do tylu skrecajac kierownice w ta strone na ktora sypie - nie rozjezdzam kolami towaru

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 26 lip 2012, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 15:09
Posty: 241
GG: 9740107
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Glina [WOT]

My mamy cztery tandemy i w sumie w standardzie kiprując auto na tył niestety trzeba rozpinać. Jeśli chodzi o bok to przy zwykłej burcie trzeba tylko odbezpieczyć ręcznie zabezpieczenia i można kiprować. Mamy dwie wywrotki z tzw bordmatikiem, gdzie burta jest opuszczana hydraulicznie i powiem, że to już duża wygoda, bo nie trzeba wychodzić. Nam głównie chodziło o bordmatika, ponieważ czasami musimy materiały na paletach wozić na budowy...

Jeśli kolego nie chcesz się narobić to najlepiej nie pracuj. Takich w pracy u siebie przerabialiśmy wielu. Po prostu nawet na patelni trzeba myśleć i tyle.

_________________
Canon PowerShot A530
Skype:eldamiano3


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: