Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 lip 2012, 16:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Witam. Od jutra zaczynam pracę w zawodzie kierowcy (pierwszą). Wiadomo nikt na początku nie był alfą i omegą i jakoś zaje*iście doświadczony. Tym bardziej ani mój ojciec czy bracia nie jeździli na wywrotkach, więc za bardzo nie mam o tym pojęcia.
Będę jeździł z naczepą takiego typu (chodzi o tył):
http://img1.sprzedajemy.pl/540x405_nacz ... 314696.jpg

Mam kilka pytań:
1. Jak się "odbezpiecza" ten tył podczas rozładunku? Automatycznie się otwiera czy jest gdzieś jakaś zapadka?
2. Czy przewód olejowy (który łączy pompe przy ciągniku z naczepą) trzeba odczepiać podczas jazdy?
3. Słyszałem, że wywrot przy ciężarówce uruchamia się przyciskiem, czy to prawda? Kiedy byłem w trasie z wujem pare lat temu (jeździł z silosem), pamiętam coś, że włączał on jeszcze bieg, nie wiem na jakiej to było zasadzie... Fakt, że przy silosie miał jeszcze wydmuch, ale wywrot też był.
4. Jakby ktos mógł dać mi jakieś przydatne wskazówki co do rozładunków/załadunków. ;)

Z góry dzięki.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 23 lip 2012, 18:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 paź 2010, 20:55
Posty: 133
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

1. Samo się odblokowywuje , lub jak w wypadu klapodrzwi trzeba otwierać. Najlepiej popytaj kierowców tam gdzie będziesz jezdził co i jak.
2.Nie trzeba odpinać ale musisz mieć wyłączoną pompę do hydrauliki.
3.Wywrot - wciskasz sprzęgło przełączasz taki guzik do góry ,puszczasz sprzęgło i wajcha do góry , wyłanczasz dając przełącznik w dół. Góra , dół sterujesz dzwignia (zobaczysz poznasz)

Rozładunek-uważaj na nierówny teren. Załadunek- uważaj aby osie nie były zbyt obciażone (rozłożenie ładunku)

_________________
INTERCOOLER


Post Wysłano: 23 lip 2012, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Jak włączysz pompę to nie gazuj, max 800 rpm.


Post Wysłano: 23 lip 2012, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Może nie znajdziesz tam wszystkich odpowiedzi na Twoje pytania, nie mniej jednak temat był wałkowany wielokrotnie

http://wagaciezka.com/viewtopic.php?f=43&t=15363&hilit=
viewtopic.php?f=43&t=26258&


Post Wysłano: 23 lip 2012, 19:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2009, 20:05
Posty: 76
GG: 7628437
Samochód: wywroteczki
Lokalizacja: Olsztyn

Pompe przez bieg: mozna tak robic przy np niskim ciśnieniu powietrza, nie zgrzyta pompa przy załączeniu.

_________________
Moj garaż! Steyr 6x4 Mój:D
Sprzedany:(

viewtopic.php?t=25120


Post Wysłano: 23 lip 2012, 20:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Precyzując, wciskając sprzęgło i przełączając klawisz, włączasz przystawkę odbioru mocy, która napędza pompę hydrauliczną zamontowaną na ramie ciągnika. Przy włączonej przystawce (i jednocześnie pompie), drugim klawiszem włączasz ciśnienie na siłownik i skrzynia idzie w górę.

Po rozładunku pamiętaj, żeby wyłączyć pompę, a nie jeździć na włączonej. Właściwie pompę wyłącza się już w pozycji kipra w górze, gdyż opada on pod własnym ciężarem.


Post Wysłano: 23 lip 2012, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Wielkie dzięki wam panowie, po tych wskazówkach będzie mi dużo łatwiej ogarnąć tę robotę. ;) Jutro startuje, więc będzie chwila prawdy. :D

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 24 lip 2012, 14:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2010, 18:50
Posty: 110
GG: 6609014
Samochód: MAN L2000 MB 410D
Lokalizacja: Andrychów

Z tego co usłyszałem z tym że nie wiem czy to prawda to trzeba prosto stać przy kiprowaniu żeby się nie wywalić. Nie jestem ekspertem bo nigdy samochodu nie kiprowałem jedynie czasami przyczepę od ciągnika rolniczego :mrgreen:


Post Wysłano: 24 lip 2012, 14:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 21:10
Posty: 202
GG: 8460279
Samochód: 1848
Lokalizacja: Kątownia obok narzędziowni

Cytuj:
Z tego co usłyszałem z tym że nie wiem czy to prawda to trzeba prosto stać przy kiprowaniu żeby się nie wywalić. Nie jestem ekspertem bo nigdy samochodu nie kiprowałem jedynie czasami przyczepę od ciągnika rolniczego :mrgreen:
Najlepiej stać na baczność jak podczas musztry (z tym, że nie wiem czy to prawda)
Polecam zwracać uwagę czy nie kiprujesz pod jakimiś przewodami, znane są przypadki zerwania przewodów przy kiprowaniu


Post Wysłano: 24 lip 2012, 16:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 sty 2011, 17:50
Posty: 237
GG: 636485
Samochód: FH12
Lokalizacja: Białystok

Jesli wozisz długą zbożówka to trzeba pilnowac stawania na twardym i podczas kiprowania pilnować czy sie nie przechyla a i czy drzwi sie na pewno otwierają bo różne rzeczy sie słyszało. Natomiast jesli gania sie ze zwyklą patelnia to az tak nie trzeba pilnowac, ja mam chyba najmniejszą jaka moze byc to zazwyczaj obserwuje z kabiny co sie dzieje :)


Post Wysłano: 26 lip 2012, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 15:09
Posty: 241
GG: 9740107
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Glina [WOT]

No i jeśli przy kiprowaniu uniesie Ci delikatnie siodło tak, że koła będą się ślizgały to sobie ośki w naczepie podnieś delikatnie tylko musisz uważać, żeby na pace nie mieć z dużo towaru...

_________________
Canon PowerShot A530
Skype:eldamiano3


Post Wysłano: 27 lip 2012, 15:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2011, 20:23
Posty: 36
GG: 31840547

Straj się stać prosto podczas rozładunku, bo gdy staniesz pod kątem do naczepy to naczepa cie zepchnie.


Post Wysłano: 05 sie 2012, 11:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 sty 2011, 17:50
Posty: 237
GG: 636485
Samochód: FH12
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
No i jeśli przy kiprowaniu uniesie Ci delikatnie siodło tak, że koła będą się ślizgały to sobie ośki w naczepie podnieś delikatnie tylko musisz uważać, żeby na pace nie mieć z dużo towaru...
kiprujesz ile sie da podnosisz konia i naczepe na poduszkach jesli dalej nie dasz rady wyjechac, opuszczasz kiper ew. blokada mostu i wyjezdzasz potem kiprujesz to co zostalo na koncu.

Jak widzisz ze jest mięko staraj sie wjezdzac tak zeby koła ciagnika zostały na twardym no i jak stajesz do rozładunku stawaj tak zeby ktos obok sypiąc nie zasypał Twoich koł w naczepie bo wtedy tez nie wyjedziesz i lopata sie klania :)


Post Wysłano: 09 sie 2012, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2009, 17:53
Posty: 12
GG: 3333868
Samochód: Scania4
Lokalizacja: triocity

Cytuj:
Jak włączysz pompę to nie gazuj, max 800 rpm.
w hyvie mowili max 600 :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: