Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 lip 2012, 22:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Cytuj:
Sprężarka nie ma kolektora dolotowego, Ma rurkę metalową zakończoną nyplami, Nagar pojawia sie od pompowania oleju w układ przez sprężarke spala sie tam i jest nagar który potrafi tak zatkać przewód że zniszczy kolejny kompresor, trzeba go wypiaskować, podstawa osuszacza wygląda podobnie pewnie.
Ale mi chodzi o głowice kompresor to małe piwo przy tym.Żeby odkręcić ją musiałem wyjąc kolektory dolotowy i wodny i w dolotowym są resztki oleju z tego co sie dowiedziałem turbo do roboty ale czy to jest prawda


Post Wysłano: 23 lip 2012, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

zwal łącznik idący od turbiny do intercoolera i sprawdź co się w nim dzieje.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 23 lip 2012, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Dobra dam znać co i jak jutro..A jak wymieniać te uszczelki z 2 i 3? narazie niby nie puszcza.Trzecią chyba i tak będę zdejmował bo urwała się jedna śruba i trzeba rozwiercić to zmienię.Nie chciał bym tego ruszać bo jak patrze na to wszystko to płakać się chce


Post Wysłano: 23 lip 2012, 23:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

uszczelki kolektora ssącego drugiego i trzeciego cylindra ? dobrze zrozumiałem? Raczej lepiej było by gdyby kolektor był szczelny.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 24 lip 2012, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Cytuj:
zwal łącznik idący od turbiny do intercoolera i sprawdź co się w nim dzieje.
Jest osad z oleju w całym przewodzie idącym do intercoolera i w rurce turba


Post Wysłano: 24 lip 2012, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

skończyło sie turbo

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 25 lip 2012, 6:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Cytuj:
zwal łącznik idący od turbiny do intercoolera i sprawdź co się w nim dzieje.
Jest osad z oleju w całym przewodzie idącym do intercoolera i w rurce turba
Dla MANa to normalne że w układzie dolotowym jest olej ponoć tak ma być :mrgreen: , żeby wy eliminować usterkę turbiny najpierw musisz odłączyć dolot odmy silnika do kolektora ssącego i dopiero sprawdzić czy turbina daje olejem czy nie :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 lip 2012, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
zwal łącznik idący od turbiny do intercoolera i sprawdź co się w nim dzieje.
Jest osad z oleju w całym przewodzie idącym do intercoolera i w rurce turba
Dla MANa to normalne że w układzie dolotowym jest olej ponoć tak ma być :mrgreen: , żeby wy eliminować usterkę turbiny najpierw musisz odłączyć dolot odmy silnika do kolektora ssącego i dopiero sprawdzić czy turbina daje olejem czy nie :wink:
A jak to sprawdzic?


Post Wysłano: 25 lip 2012, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Normalnie , znajdz odmę na silniku z odmy jest wyprowadzona rurka metalowa która się kończy z reguły manie na rurze lub kolanie które jest przykręcone do turbiny od strony filtra powietrza. Konstrukcja mana przewiduje smarowanie zaworów ssących olejem pochodzącym z odmy silnika.
Odłączasz przewód który idzie od odmy i puszczasz go swobodnie żeby opary leciały do atmosfery, w przewodzie ssącym zatykasz dziurę wycierasz rury za turbiną robisz np: jedną trasę potem demontujesz rurę za turbina i patrzysz czy jest olej jeśli jest to wtedy turbina do roboty

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 26 lip 2012, 7:21 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 25 lip 2012, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Uhum no bardzo przydatna informacja ,ale najpierw muszę złożyć głowice,tylko zastanawiam się czy drugą i trzecią ruszać.Niby z pierwszej puszczało (uszczelka pobutwiała). Jak uważasz?


Post Wysłano: 25 lip 2012, 23:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
róże
Jakie "róże"??
Panowie darujcie...


Post Wysłano: 27 lip 2012, 13:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

A wracając do tej turbiny odkręciłem kolanko od turba idące do filtra powietrza i są śladu oleju nie nagar czy osad tylko plamki oleju.Wentylatorek turba kręci się lekko i jest suchy.w środku tak samo.Nie mam możliwości wykręcenia całej turbiny z kolankiem idącym do rury wydechowej i kolektor bo urywają się szpilki,i mam takie pytanie czy mogę odkręcić same turbo bez tego?
Mowa tu o turbie marki:HOLSET 3533915.Samochód ma przejechane 600tys.
http://images40.fotosik.pl/1728/06ff81ff63064399gen.jpg
http://images42.fotosik.pl/505/6cc41a95081b18a9gen.jpg


Post Wysłano: 27 lip 2012, 15:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
A wracając do tej turbiny odkręciłem kolanko od turba idące do filtra powietrza i są śladu oleju nie nagar czy osad tylko plamki oleju.
Wychodzi na to że to olej z odmy skoro jest miedzy turbina a filtrem powietrza.
Do odkręcania turbiny przydałby się palnik żeby podgrzać śruby, nikt ci połowy turbiny nie sprzeda ani nie naprawi :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 lip 2012, 17:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Zapomniałem najważniejszego napisać w odmie był olej tak z ja wiem 50ml,pod deklami głowic było zalane olejem.Mi puszczało z pierwszej głowicy olej i dzisiaj jak zacząłem przymierzać uszczelkę to zauważyłem tylko na tej pierwszej uszczelce ze nachodzi na otwór olejowy,nowa kończy się równiutko z otworem
http://images46.fotosik.pl/1693/d04e3c5eb9c2edb1gen.jpg
http://images42.fotosik.pl/506/2274973c9050b0a0gen.jpg


Post Wysłano: 04 sie 2012, 12:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Czy tuleje cylindra można obracać ręką?Bo u mnie pierwszą i ostatnią można obracać nawet wyciągać góra


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: