Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 sie 2012, 7:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2012, 7:08
Posty: 3

Witam. Mam taki problem. Od niedawna pracuje w pewnej firmie, ja zajmuje sie tarczkami, kartami kierowcow itp. Jestem nowy w temacie i jeszcze sie ucze. Mam problem z pewna kwestia. Firma ma swoich mechanikow i chcialem zapytac jak wyglada sprawa z korzystaniem z auta wyposazonego w cyfrowy tachograf przez mechanikow na terenie firmy. Czy firma musi sie wyposazyc w karte warsztatowa? Chodzi o to ze czesto przestawiaja auta na firmie i tacho rejestruje to jako jazde bez karty. Czesto dzieja sie jakies cuda w stylu: kierowca konczy prace w piatek po poludniu, wyciaga karte i idzie do domu (weekend wolny). W piatek wieczorem mechanik przestawia auto na warsztat (nie wiem czy wprowadzaja cos w tacho selektorem), a kiedy kierowca wklada w poniedzialek karte przez rozpoczeciem pracy to tacho nabija mu wstecz 24h pracy/gotowosci (np cala niedziele). Nie musze chyba mowic jak to wyglada z pkt widzenia przepisow mimo ze kierowcy maja wystawiane "weekendowki". Nie wiem czy te bledy na karcie kierowcy sa wynikiem jazdy mechanikow bez kart czy moze tacho jest uszkodzone


Post Wysłano: 29 sie 2012, 10:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

A może kierowca robiąc wpis manualny źle oznacza rodzaj aktywności?

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 29 sie 2012, 10:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Zależy jak trafisz. Ja tak robiłem, bywało że przyjechałem na firmę, na 9h, w tym czasie byłem w domu a ktoś inny przestawiał auto, bez karty ogólnie nie było z tym jakiś problemów podczas kontroli. później normalnie logowałem się automatycznie, a na pauzy brałem urlopówki. W D podczas kontroli za te 9h bez karty i z jazdą nikt ode mnie nic nie chciał. Choć wiadomo jak się nie mają czego czepiać to coś znajdą aby te symboliczne 15-20e mandatu dowalić :wink:


Post Wysłano: 29 sie 2012, 11:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2012, 7:08
Posty: 3

Naprawde nie wiem co jest przyczyna tych dziwnych aktywnosci rejestrowanych na karcie kierowcy. Moze kazac mechanikom przestawiac auta na funkcji OUT w tacho? A czy kierowca musi manualnie wprowadzac pauzy za weekend w tacho/karte skoro i tak ma wystwiane "weekendowki" (zawsze ma przy sobie w trasie). Jesli nie musza to moze rozwiazaloby problem rozpoczynanie w poniedzialek nowej doby pracowniczej z pominieciem aktywnosci od ostatniego wyciagniecia karty (to pierwsze pytanie w tacho po wlozeniu karty). Dzieki temu tacho nie wbijalby na karte jakies krotkie aktywnosci bez karty ktore zrobili mechanicy.


Post Wysłano: 29 sie 2012, 12:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 cze 2008, 7:33
Posty: 112
GG: 1
Samochód: duży
Lokalizacja: Kraków

Teren firmy (bazy) jest terenem wewnętrznym, więc przy przestawianiu auta po bazie nie jest konieczne rejestrowanie czasu pracy/jazdy.Karta warsztatowa powinna być we firmie, ale wiemy że mało firm ją ma . Nawet jak zostawiasz auto na przegląd w serwisie autoryzowanym to po odbiorze tacho wybija jazdę bez karty.A w Twoim przypadku nie chcąc aby kierowca miał nieprzyjemności, dajesz mu weekendówkę a on powinien zalogować się z automatu-wpis manualny -NIE i wszystko bedzie si.


Post Wysłano: 29 sie 2012, 12:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

1. czas pracy kierowcy rejestruje się w przypadku "przewozu drogowego" musisz przeczytać definicję w rozporządzeniu 561/2006.
2. karta kierowcy rejestruje czas pracy kierowcy, a nie pojazdu. to czy kierowca pracuje (prowadzi pojazd) to osobna sprawa, a to co pojazd robi to druga. kierowca ma mieć udokumentowany swój czas pracy i odpoczynków.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 02 wrz 2012, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2012, 12:07
Posty: 7
GG: 8091672
Samochód: Atego 1624
Lokalizacja: Siedlce

U mnie wygląda to nieco inaczej. Warsztat warsztatem ale np magazynierzy sami rano podstawiają auto pod rampę i sami załadowują samochód a później odstawiają na plac. Kierowca tylko przychodzi, wsiada i jedzie. Ja robię to w ten sposób, że za każdym razem gdy kończę trasę wyjmuję kartę a gdy zaczynam robię ręczny wpis i zaznaczam pauzę od godziny w której kartę wyjąłem. Miałem już dwie kontrole inspektorów i nie czepiali się tego.


Post Wysłano: 05 wrz 2012, 14:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Do czego w takim razie jest funkcja "OUT" w tachografie ?
I w Jakim przypadku ją stosować ?

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 17 wrz 2012, 17:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2010, 19:25
Posty: 7
GG: 5724072
Samochód: Iveco Daily 35C13
Lokalizacja: Łomża

Funkcja OUT w tacho cyfrowym z tego co ja sie orientuję jest po to żeby np, gdy jeździsz samochodem którego DMC nie przekracza 3,5 t, tak jak ja czasami jeżdze z przyczepą i musze mieć karte, a gdy jade bez przyczepy moim iveco daily 35c13 wtedy jego dmc nie przekracza 3,5 t i moge jechać bez karty na OUT, no ale oczywiście musze wtedy robić wudruk i go opisać. na OUTcie można chyba też jeździć poza granicami w państwach które nie podlegają pod rozporządzenie u nas zwane 561/2006. Tak to mniej więcej wygląda


Post Wysłano: 19 wrz 2012, 10:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2012, 15:00
Posty: 24

A mi mówiono że funkcja OUT jest właśnie po to aby jeździć po terenie firmy gdzie nie obowiązuje rozporządzenie. A rejestrujesz na karcie tylko po to aby było wiadomo kto i kiedy tym samochodem jeździł.


Post Wysłano: 19 wrz 2012, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Cytuj:
A mi mówiono że funkcja OUT jest właśnie po to aby jeździć po terenie firmy gdzie nie obowiązuje rozporządzenie. A rejestrujesz na karcie tylko po to aby było wiadomo kto i kiedy tym samochodem jeździł.
Dodatkowo przez cały okres Out mamy wyrysowana pracę na karcie.

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 20 wrz 2012, 8:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2009, 1:40
Posty: 109
GG: 1
Samochód: Scania 124L
Lokalizacja: TOS

U mnie w firmie jest tak, że często ładujemy swój towar i robią to magazynierzy(załadunkowi). My wyciągamy karty na ten czas i idziemy do domu. Rano robimy wpis manualny i jest po sprawie tylko że każdy kierowca ma przy sobie oświadczenie że "Firma x z siedzibą w x oświadcza iż załadunki prowadzone są na terenie firmy przez osoby do tego upoważnione itp". do tego pieczątka, podpis prezesa. A i jeszcze osoba od załadunków prowadzi swój zeszyt z nr auta które ładuje, datą i godziną żeby w razie kontroli wewnątrz firmy potwierdzić to że on jeździł w danym czasie. Do tej pory nie było problemu z ITD. Mojego kolegę regularnie raz w miesiącu łapią na Miąsowej i to tylko po to żeby się przywitać, dosłownie.

_________________
PJ wystarczające do prowadzenia zespołu pojazdów.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: