Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 wrz 2012, 16:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
W skrzyni ZF w mmagnumce 2001 mam problem z 5 tym biegiem.
Problem polega na tym ze jadąc autem redukując czy odwrotnie chce właczyć piąty bieg i wtedy dzwignią zmiany biegów wykonuje własciwy ruch czuc ze właczyło się prawidłowo lewarek w odpowiednim miejscu puszczam sprzęgło a biegu nie ma.Zadnych zgrzytów itp.
Dodam ze z 3 cim biegiem nie ma żadnych problemów.Aby w koncu znależć piatke trzeba w właczyc bieg wyżej czyli 6 ale to w niektórych sytuacjach za wysoko wytraca się impet i po jezdzie.Spotkał się ktoś z takim przypadkiem???


Post Wysłano: 04 wrz 2012, 17:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2009, 20:05
Posty: 76
GG: 7628437
Samochód: wywroteczki
Lokalizacja: Olsztyn

Cytuj:
witam
W skrzyni ZF w mmagnumce 2001 mam problem z 5 tym biegiem.
Problem polega na tym ze jadąc autem redukując czy odwrotnie chce właczyć piąty bieg i wtedy dzwignią zmiany biegów wykonuje własciwy ruch czuc ze właczyło się prawidłowo lewarek w odpowiednim miejscu puszczam sprzęgło a biegu nie ma.Zadnych zgrzytów itp.
Dodam ze z 3 cim biegiem nie ma żadnych problemów.Aby w koncu znależć piatke trzeba w właczyc bieg wyżej czyli 6 ale to w niektórych sytuacjach za wysoko wytraca się impet i po jezdzie.Spotkał się ktoś z takim przypadkiem???
jezeli to jest skrzynia z przebitka to zapewne nie przebija do końca. miałem takie przypadki z ZFem. W moim przypadk pomogła wymiana uszczelniaczy i oringów na przebijaku.

_________________
Moj garaż! Steyr 6x4 Mój:D
Sprzedany:(

viewtopic.php?t=25120


Post Wysłano: 04 wrz 2012, 17:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 14:22
Posty: 69
GG: 8819481
Lokalizacja: LUBELSKIE BEŁŻYCE

A na innych biegach nic się nie dzieje na szybkiej skrzyni, nie rozłącza się coś? Skrzynia nie zostaje na luzie, że lewarek w miejscu biegu a nie ciągnie?


Post Wysłano: 04 wrz 2012, 19:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Uszczelniacz na tłoku

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 04 wrz 2012, 22:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

o którym uszczelniaczu piszesz ? mozesz konkretniej?


Post Wysłano: 04 wrz 2012, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Obok flanszy wału masz okrągły dekiel na 4 śruby klucz 16 lub 17 po bokach są dwa przewody klucz 19 jak zdejmiesz ten dekiel masz tłok który przebija dolna górna skrzynia, tłok przykręcony jest na klucz 24 śmiało rurką możesz odkręcać nic w środku sie nie urwie ani nie omknie chociaż takie jest wrażenie, pamietaj którą stroną był tłok. i na tym tłoku masz uszczelniacz sprawdź również czy w tym deklu nie masz już rantu wyrobionego. Przy składaniu delikatnie smarkiem posmaruj. Pozdrawiam

edit: nie doczytałem ze 6 i 5 wchodzi, kamienie trzymające przesówke. ew na dole i górze skrzyni masz na klucz 22wkrecony taki korek, obok będzie drugi na ampula 14 odkręć tego na 22 i zobacz czy wytart łepek ma.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 05 wrz 2012, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

auto akurat w drodze sprawdze jak wróci.
Dodam jeszcze ze problem z 5 nie zawsze sie pojawia


Post Wysłano: 21 paź 2012, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
zapomniałem opisac efekty próby naprawy problemu
opócz problemu z piatką okazało się ze jest jeszcze problem z przebitką duza mała skrzynia po przebiciu drazka biegów ustawiał się on niewłasciwie co powodowało ze do konca nie wiadomo było jaki bieg się załancza np 5 cz 7.Po wyregulowaniu długosci linki
problem przebitki znikł natomiast problem braku piątki pozostał z tą róznicą ze teraz juz wiem ze piątka wyskakuje pod obciązeniem zaraz po jej załaczeniu.Problem nie wystepuje za każdym razem zatem to nie jest chyba wina synchronizatora.
Dlatego interesuje mnie cz ktos nie spotkał się z taką usterką chyba ze się myle i rzeczywiscie padł synchronizator ale wówczas wydaje mi się ze powinien byc problem również z trzecim biegiem a nie ma.Stąd moje pytanie cz w ZF-ce biegi są załaczane typowo mechanicznie a cz czasem nie są wspomagane pneumatyką ??
z góry dzięki za podpowiedz


Post Wysłano: 22 paź 2012, 16:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lip 2012, 14:22
Posty: 69
GG: 8819481
Lokalizacja: LUBELSKIE BEŁŻYCE

Są dwie możliwości albo masz wspomagane cały czas albo po wciśnięciu pedału sprzęgła.
Ale 5 bieg to to samo co 1 na małej skrzyni a nie 3 bo 3 to znów 7 na wysokiej :wink:
Ale jak bieg wyrywa to już można mocno podejrzewać synchronizator.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: